Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Til tross for at jeg bare er 23 år gammel, har vi vært sammen i 6 år, og han var min første ordentlige kjæreste. Nå sitter vi her med hus og forpliktelser, og har det for så vidt bra sammen. Vi er veldig gode venner, og har et stabilt forhold.

Saken er at jeg av og til skulle ønske at jeg hadde mer erfaring fra andre forhold, både seksuelt og på andre måter. Kjæresten min har vært samboer tidligere, og har mye bredere erfaring seksuelt. Av og til føler jeg meg litt snytt :cry:

Jeg er veldig glad i han, men av og til er tanken på bare en mann resten av livet deprimerende...

Trenger sårt råd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Du må finne ut av hva du vil med denne mannen. Vil du ha noen andre må du gjøre slutt. Men hvorfor vil du eventuelt ha noen andre hvis alt mellom dere er bra? Er du sikker på at alt er bra?

Gjest Anonymous
Skrevet

Har inntrykk av at det er litt "in" for tiden å ha flere sex-partnere. Men om du har det bra med samboern din tror jeg du kaster bort mer enn du får igjen om du gjør slutt på det hele for å få flere sex-partnere.

Jeg er 33 og har hatt 5 sex-partnere, hvorav en ONS, en elsker og to kjærester og samobern min. De beste sex-opplevelsene var så avgjort med kjærestene etter at vi hadde vært sammen lenge, og desidert best med samboern min. Og jeg ser ikke på det som deprimerende å være sammen med han og bare han resten av livet - tvert imot :sjarmor:

Tror det er viktig å tørre å eksperimentere, prøve noe nytt - ikke kjøre seg fast i et fast spor hvor dere alltid gjør det samme. Kjøp en sexbok eller flere og hent inspirasjon og ideer, ha sex på kjøkkenet, i boden, i bilen, i skogen og du kan få erfaring i massevis (og sannsynligvis mer erfaring enn om du drar med en ons fra byen hver helg som denger løs i misjonær før de sovner :wink: )

Gjest Gulltopp
Skrevet

Jeg synes det er utelukkende positivt å ha hatt bare én. Jeg tror ikke du har gått glipp av noe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du føler at du trenger erfaring på andre områder synes jeg heller du skal vurdere å være singel eller ta vare på deg selv; tenk etter hva du vil med livet ditt, feks. Hvis du har lyst til å studere eller bo et annet sted synes jeg du skal gjøre det. Kanskje du ikke trenger å gjøre det slutt en gang.

Å være sammen med andre... vet ikke, jeg. I noen tilfelle (deriblant mitt), kan man finne ut mer om hva man vil og hva man ser etter i en partner. Men uansett er det viktigste hva du SELV kan gjøre for å ha det livet man ønsker. Og seksuell erfaring - jeg har hatt noen partnere, færre enn ti, men den erfaringen som betyr noe er den jeg har med min nåværende kjæreste. Jeg lærte ikke mye/noe av de helt korte episodene, og følte vel på mange måter jeg startet på nytt med hver ny partner. Sånn sett ser jeg altså ingen grunn til at du bør lete rundt:)

Jeg er noen år eldre enn deg, men skjønner godt om du føler du er veldig bundet når dere eier hus og sikkert har gjeld og sånn allerede. Ikke for det - nå begynner jeg å lengte etter øyeblikket hvor jeg kan slå meg "helt" til ro selv. Men det SKAL være noen brikker som er på plass før jeg gjør det. Kjæresten er ikke det viktigste her, dog:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan i hvert fall være stolt over at du ikke har hatt andre sexualpartnere.

Har ei venninne på 37 som kun har hatt sin sambo. De er like nymfomane i dag som de var for 18 år siden. Så den siden trenger ikke å bli kjedelig, men heller bedre..

Gjest Anonymous
Skrevet
Til tross for at jeg bare er 23 år gammel, har vi vært sammen i 6 år, og han var min første ordentlige kjæreste. Nå sitter vi her med hus og forpliktelser, og har det for så vidt bra sammen. Vi er veldig gode venner, og har et stabilt forhold.

Saken er at jeg av og til skulle ønske at jeg hadde mer erfaring fra andre forhold, både seksuelt og på andre måter. Kjæresten min har vært samboer tidligere, og har mye bredere erfaring seksuelt. Av og til føler jeg meg litt snytt :cry:

Jeg er veldig glad i han, men av og til er tanken på bare en mann resten av livet deprimerende...

Trenger sårt råd!

Dere har ikke barn? Kan du ikke fortelle han at du trenger en pause siden du var så ung som sytten år da dere ble sammen? Det virker som om du svikter en del av deg selv ved å fortsette være i forholdet, uten at jeg kan være sikker...

Det du trenger, er kanskje bare en tid for deg selv, for å tenke over hva du vil...

Å ha hus og forpliktelser, bør ikke være noe hinder. Han kan f.eks. leie ut et rom til en kamerat eller slektning, eller en student, mens du leier et annet sted, til du finner ut hva du egentlig vil...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gjorde det akkurat slutt med min type gjennom 6 12 år, fordi jeg var bare 15 12 når vi ble ilag. Har da heller ikke hatt andre enn ham. Akkurat nå angrer jeg ikke ett sekund, selv om jeg gråt og ikke spiste på ei uke når jeg gjorde det slutt.

Hvis det er sånn at dette er noe du tenker på ofte og det har skjedd mange ganger over lengre tid, kansje det betyr at du egentlig trenger litt tid for deg selv. Man kan ha det bra ilag, men kansje det blir mer vennskapelig eller at det går på vanen?? Men vurder det sterkt før du bestemmer deg, og lykke til!!

Gjest Sukkerert
Skrevet

Dette har jeg også tenkt mye på i det siste.

Men livet er hardt, og dersom man er så heldig å ha funnet en livspartner, en som hjelper en og er der for en, er det så verdifullt at en bør ta vare på det. Mener jeg. Vi som bare har hatt én partner, vet kanskje ikke hvor godt vi har det.

Skrevet
Jeg synes det er utelukkende positivt å ha hatt bare én. Jeg tror ikke du har gått glipp av noe.

Enig. Jeg har også bare hatt én, samboeren min. Vi ble sammen da jeg var 20 og har nå vært sammen snart 6 år. I motsetning til deg har jeg aldri tenkt på eller ønsket å ha andre sexpartnere, og har aldri følt at jeg mangler noe når det gjelder erfaring. Tvert i mot, jeg er bare glad til og synes ikke det er noe mål i seg selv å ha hatt mange sexpartnere.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Jeg har aldri ønsket meg mer erfaring seksuelt, synes heller det er et pluss å ha skutt blink på førets forsøk. :)

Men jeg lurer på hvordan det ville være å være singel en periode, å få lov til å flørte og bli forelsket.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har aldri ønsket meg mer erfaring seksuelt, synes heller det er et pluss å ha skutt blink på førets forsøk. :)

:-) Jeg har vært med alt for mange og det har ikke gitt meg noe verdifullt bortsett fra lærdommen at det finnes en hel del drittsekker der ute.

Om dere har vært så heldig å få full klaff med første mann så misunner jeg dere. Hadde vært mye mindre kynisk om jeg var så heldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...