Gå til innhold

Laktosefritt kosthold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er til behandling av Borreliose, og må legge om kostholdet til laktosefritt (Og lavkarbo)

Hva finnes av laktosefrie produkter og hvor er det best utvalg?

Anonymkode: 580e1...c28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser stort sett laktosefritt og redusert om dagen. Mange av produktene som er laktosefrie står ikke nødvendigvis i hylla for laktosefrie produkter. Feks. yoghurt har kommet seg veldig mtp. på utvalg:)

Jeg synes at Rema 1000, Meny og Coop Mega har best utvalg, Coop Obs henger litt igjen på enkelte varer, ihvertfall der jeg jeg bor.

http://www.tine.no/merkevarer/tine-laktosefri

Ellers kan du også bruke soyaprodukter om du tåler dette.

Skrevet

Vær klar over at det er mange der ute som lopper folk som tror de har borreliose for penger. At noen sier at det funker betyr ikke at det funker. Spesielt om de tar seg godt betalt. 

Laktosefritt er vel sånn folk flest lever i dag. Vær klar over ta endel plantemelk er høykarbo. Vær også klar over at om du alt er syk og går i ketose så må du ha folk sammen med deg 24/7 så noen kan ringe ambulanse. En leker ikke med ketose.

Anonymkode: 7f83b...a18

Skrevet

Laktosefrie produkter finnes stort sett overalt. Jeg sliter ikke med å finne det ihvertfall. Kjøper melk, fløte, yoghurt, rømme, creme fraich, smør, biola. Kanskje jeg har glemt noe, men det finnes ihvertfall mye. 

Anonymkode: 915ff...435

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær klar over at det er mange der ute som lopper folk som tror de har borreliose for penger. At noen sier at det funker betyr ikke at det funker. Spesielt om de tar seg godt betalt. 

Laktosefritt er vel sånn folk flest lever i dag. Vær klar over ta endel plantemelk er høykarbo. Vær også klar over at om du alt er syk og går i ketose så må du ha folk sammen med deg 24/7 så noen kan ringe ambulanse. En leker ikke med ketose.

Jeg har nevro borreliose. Fikk diagnosen høsten-15 etter funn i spinal. Er "ferdig" behandlet her lands. Nevrologene anerkjenner at jeg forsatt er syk pga borrelia og at tilstanden kan være permanente. Helse-Norge har ikke noe å tilby meg.... annet enn 100% ufør. Tror nok problemmet dessverre er omvendt. Altfor mange som ikke får hjelp. Her får du maks 4-6 ukers behandling. I Polen, Tyskland og Australia får pasienter langtidsbehandling.  Utrolig arrogant å tro at Norske leger vet bedre enn f.eks Polske leger. Legene i Polen har et mye mer helhetlig syn på helse ,fysisk og psykisk, enn legene her til lands. 

Anonymkode: 580e1...c28

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ketose må ikke forveksles med diabetisk ketoacidose som oppstår hos diabetespasienter og er en helsefarlig tilstand.

Anonymkode: 245e1...67a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...