AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 Bachelor på BI innen: -Markedsøkonomi -Økonomi og administrasjon Bachelor på Høyskolen Kristiania innen: -HR og personalledelse -Økonomi og ledelse Det står mellom disse fire,og jeg må ta utdanningen som nettstudium. Innspill av typen "ingen av disse" og kommentarer om at det er dårlige skoler er ingen vits å komme med,da det er disse som er aktuelle for meg. Anonymkode: 0386b...2df
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 Anbefaler BI framfor Høyskolen Kristiania. De er gode på nettstudier. Anonymkode: 6306f...b98
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler BI framfor Høyskolen Kristiania. De er gode på nettstudier. Anonymkode: 6306f...b98 Ok.Har du dårlig erfaring med Kristiania? Anonymkode: 0386b...2df
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bachelor på BI innen: -Markedsøkonomi -Økonomi og administrasjon Bachelor på Høyskolen Kristiania innen: -HR og personalledelse -Økonomi og ledelse Det står mellom disse fire,og jeg må ta utdanningen som nettstudium. Innspill av typen "ingen av disse" og kommentarer om at det er dårlige skoler er ingen vits å komme med,da det er disse som er aktuelle for meg. Anonymkode: 0386b...2df Det kommer an på hva du ser for deg å jobbe med etter studie? Anonymkode: 09957...0e1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 Mener at BI ikke har nettstudie for økonomi og ledelse, men da kan du heller ta nettstudie for økonomi og administrasjon Anonymkode: 013de...010
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 Ville valgt BI, har kun hørt negative ting om Kristiania. Anonymkode: 00dfa...ae2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 Har hørt mye negativt om Kristiania jeg også. Anbefales ikke. Ville heller ha valgt BI. Anonymkode: 66914...fe5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #8 Skrevet 27. november 2017 Er ikke VI ganske dyrt? Noen som hver hva det koster i året? Anonymkode: 09957...0e1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #9 Skrevet 27. november 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke VI ganske dyrt? Noen som hver hva det koster i året? Anonymkode: 09957...0e1 www.bi.no Anonymkode: cfd00...73d 1
snurk Skrevet 27. november 2017 #10 Skrevet 27. november 2017 Jeg tok selv bachelor i økonomi og administrasjon på BI før jeg fortsatte på master på handelshøyskolen i København. Det kan være at synet mitt er litt "farget" men ville helt klart valgt BI fremfor Kristiania. BI er en handelshøyskole og er i tillegg anerkjent i Europa og ranker relativt godt på en rekke internasjonale lister. Jeg vil også snakke positivt om økonomi og administrasjon da det gir en meget allsidig utdannelse, og hvis du ønsker å ta en master legger denne linjen en god grunnmur da den dekker fag innen ledelse, markedsføring, regnskap, finans og samfunnsøkonomi. Har kun positivt å si om BI - bortsett fra at studielånet mitt er høyere grunnet skolepenger :-) For min del var jeg svært umoden når jeg gikk på videregående og hadde av den grunn dårlige karakterer. Endte derfor opp på BI, men det ble da folk av meg også. Har i dag en svært god jobb i København som jeg trives veldig veldig godt i, så for meg har utdannelsen vært verd hver en krone. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #11 Skrevet 27. november 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på hva du ser for deg å jobbe med etter studie? Anonymkode: 09957...0e1 Tenker på å ta en utdanning som er litt allsidig,og som kan kvalifisere meg til en jobb innen kontor/administrasjon.Tror ikke en jobb med mye regnskap er noe for meg,da jeg ikke liker det så godt. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener at BI ikke har nettstudie for økonomi og ledelse, men da kan du heller ta nettstudie for økonomi og administrasjon Anonymkode: 013de...010 Det stemmer. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville valgt BI, har kun hørt negative ting om Kristiania. Anonymkode: 00dfa...ae2 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hørt mye negativt om Kristiania jeg også. Anbefales ikke. Ville heller ha valgt BI. Anonymkode: 66914...fe5 Hva konkret har dere hørt som er negativt med Kristiania? 3 timer siden, snurk skrev: Jeg tok selv bachelor i økonomi og administrasjon på BI før jeg fortsatte på master på handelshøyskolen i København. Det kan være at synet mitt er litt "farget" men ville helt klart valgt BI fremfor Kristiania. BI er en handelshøyskole og er i tillegg anerkjent i Europa og ranker relativt godt på en rekke internasjonale lister. Jeg vil også snakke positivt om økonomi og administrasjon da det gir en meget allsidig utdannelse, og hvis du ønsker å ta en master legger denne linjen en god grunnmur da den dekker fag innen ledelse, markedsføring, regnskap, finans og samfunnsøkonomi. Har kun positivt å si om BI - bortsett fra at studielånet mitt er høyere grunnet skolepenger :-) For min del var jeg svært umoden når jeg gikk på videregående og hadde av den grunn dårlige karakterer. Endte derfor opp på BI, men det ble da folk av meg også. Har i dag en svært god jobb i København som jeg trives veldig veldig godt i, så for meg har utdannelsen vært verd hver en krone. Takk for informativt svar.Jeg tror ikke jeg vil klare en master,da jeg ikke er så flink i matematikk.Har tatt noen kurs innen regnskap og økonomi på videregående skoles nivå,og det gikk greit men jeg følte jeg måtte jobbe ekstremt mye for å forstå pensum.En bachelor i økonomi og administrasjon er det jeg aller helst vil ta,men er det vanskelig å få jobb om man ikke får toppkarakterer? Anonymkode: 0386b...2df
snurk Skrevet 28. november 2017 #12 Skrevet 28. november 2017 På 27/11/2017 den 12.11, AnonymBruker skrev: Takk for informativt svar.Jeg tror ikke jeg vil klare en master,da jeg ikke er så flink i matematikk.Har tatt noen kurs innen regnskap og økonomi på videregående skoles nivå,og det gikk greit men jeg følte jeg måtte jobbe ekstremt mye for å forstå pensum.En bachelor i økonomi og administrasjon er det jeg aller helst vil ta,men er det vanskelig å få jobb om man ikke får toppkarakterer? Anonymkode: 0386b...2df De fleste arbeidsgivere gidder ikke en gang ta seg bryet med å se på vitnemålet en gang, med mindre du har mer ambisiøse planer som Deloitte, KPMG og lignende :-) 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2017 #13 Skrevet 28. november 2017 9 timer siden, snurk skrev: De fleste arbeidsgivere gidder ikke en gang ta seg bryet med å se på vitnemålet en gang, med mindre du har mer ambisiøse planer som Deloitte, KPMG og lignende :-) Ok.Er ikke så veldig ambisiøs,selv om jeg vil jobbe så godt jeg kan for å få et bra vitnemål.Har en helsefaglig utdanning fra før av,og ønsker bare å skifte karrierevei. Ts Anonymkode: 0386b...2df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå