AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 Hei, lurte på om noen her kunne komme med noen råd til meg ang hva jeg bør gjøre med et av vennskapene jeg har. Jeg har nemlig ei venninne som bor borte nå (hun studerer, jeg jobber) og hun fester og drikker ganske mye, vi er nå begge to i 25 års alderen og jeg er ikke "helt der" lengre når det kommer til festing og drikke seg så full at man så og si får blackout (venninnen min gir seg nemlig ikke når hun drikker, hun tar mest mulig av og blir mest mulig full) og jeg kjenner jeg gruer meg til hun skal hjem i desember, av mange grunner, men en av de er da bla dette her med festing - for hun maser så mye på meg om å bli med ut, når jeg har sagt ifra de siste 2-3 årene at jeg faktisk ikke har så mye interesse av sånt lengre. Jeg jobber som sykepleier og dagene mine kan bli veldig lange og jeg er mye sliten etter jobb, og hun viser heler ingen forståelse for at jeg må prioritere jobben min - et eksempel på dette er at hun kan finne på å ringe meg flere ganger mens jeg er på jobb (ja, hun vet jeg er på jobb) og jeg har sagt ifra flere ganger om at jeg ikke kan ta telefonen å snakke med henne da, og at vi heler får ta det når jeg kommer hjem eller et annet tidspunkt som passer begge to - men da blir hun bare kjempe sur på meg og gir meg såkalt "silent treatment" - den siste tingen er at hun også blir kjempe irritert på meg om jeg er med andre venner, at jeg har vært på kino eller gjort noe annet hyggelig med noen, da slutter hun også helt å svare meg og ja... noen som kjenner seg igjen i dette her og opplevd lignende? Hvis hun ringer meg helt tilfeldig når jeg har fri og er hjemme, så snakker hun nonstop om seg selv og alt det dumme hun har gjort i fylla, jeg forventer ikke lengre engang at hun spør hvordan jeg har det eller at vi skal snakke noe om mitt liv - for når vi snakker sammen så dreier alt seg om henne uansett .. Hvordan sier man ifra om dette? Jeg ser for meg at hun bare kutter meg helt ut om jeg sier ifra, siden hun blir så sur og sint på meg for ingenting så tåler hun nok hvertfall ikke at jeg sier at vennskapet vårt føles ut som det kun handler om henne og at jeg alltid skal sette av min tid til henne, til og med når jeg er opptatt og på jobb. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 86aff...535
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 Si i fra hvordan du føler vennskapet er, hvis det ikke skjer noen endring så lar du vennskapet fase ut ved at du er mer og mer opptatt. Anonymkode: 9d5f6...6df
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 Hvorfor er du redd for at hun skal kutte ut deg? Hvorfor kutter ikke heller du ut henne? Hadde kuttet henne ut og sagt at jeg trenger ikke mennesker i livet mitt som bare drar meg ned. Anonymkode: 35d52...da3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå