Gå til innhold

Private vs. offentlige helsetjenester

Gjest Teletubbien

Vil du heller la deg operere på en privat klinikk enn på et offentlig sykehus?  

1. 1. Vil du heller la deg operere på en privat klinikk enn på et offentlig sykehus?

• Ja
      2
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Teletubbien

Når man går til en spesialist i dagens helseNorge kan man oppleve mye rart. I og med at pasienten som regel betaler lik takst uansett hvor man eventuelt lar seg operere så er det etterhvert mange private klinikker her til lands. Det fungerer nemlig sånn at klinikken, eller avdelingen man blir operert på får en viss takst hos staten i henhold til hva man da feiler. Stadig finner man flere og flere private spesialister innen ulike felt som også jobber på klinikker, og man har da merket en enorm økning i pasienten henvist til private klinikker for operasjon kontra de som blir henvist til offentlige sykehus. Jeg tror ikke det er noen stor forskjell i selve kvaliteten på utført operasjon, om man lar seg operere på privat klinikker vs. sykehus.... - Så hvorfor bør vi være litt obs på denne utviklingen??? Jo, fordi at når sykehusenes avdelinger får færre pasienter så får de mindre penger og må legge ned flere avdelinger og flytte disse til sentralere strøk :roll:

Vær nøye med å sjekke eventuelle ventelister på en operasjon du trenger, for siden utviklingen har gått i denne retningen så "tjener" jo gjerne spesialistene på å henvise deg til private klinikker kontra sykehusene....

Kanskje en ide og sjekke litt ekstra om du skal inn til operasjon el. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det kommer litt ann på jeg. Jeg har gjort beggedeler og så langt er mine erfaringer udelt positve med det private. Det finnes dog situasjoner hvor jeg mener at det offentlige har best kompetanse og ikke vile vudert noe anet.

Eksempel: Vi får hjelp til assistert befrukning på privat klinikk, får suveren oppfølging som overgår det offentlige en høy gang. Når jeg skal føde derimot er jeg veldig glad for at Riksen blir vårt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...