Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #1 Del Skrevet 29. januar 2005 Noen som skjønte hva jeg mente i overskriften? Er det noen forskjell på hvordan dere ser på en kvinne som er ettbarnsmor, en kvinne som er tobarnsmor, en kvinne som er trebarnsmor, osv? Hva tenker dere om henne, hvilke fordommer har dere, hvilke muligheter tenker dere at de forskjellige mødrene har utifra antall barn? For min egen del må jeg innrømme at når en kvinne får mer enn ett barn- så er hun liksom "fanget" i A4-familien. Særlig gjelder dette 2- og 3-barnsmødre. Og så tenker jeg; hva får hun av tid til seg selv? Får hun tid til alt som er viktig for henne? Det er alt for mange kvinner som maser om at "barna betyr alt", kutter venninner, fritidsaktiviteter og alt... Så, hvordan vil det føles da for disse, når barna plutselig er store og klarer seg selv? Er det noen forskjell fra de forskjellige mødrene (1barns, 2barns etc) når det gjelder dette? Til menn; hvilke kvinner finner dere mest attraktive utifra antall barn? Om du måtte velge en dame med barn, det fantes plutselig ikke flere barnløse kvinner i verden. (Hun med ett barn? Hun med to, eller kanskje hun med tre eller flere?) Til arbeidsgivere: Hvilke kvinner finner dere mest attraktive, om dere kun skulle sett på antall barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #2 Del Skrevet 29. januar 2005 Til hele norges befolkning: hvilke kvinner av disse er mest attraktive? Med tanke på den kommende eldrebølgen må det vel være flott at noen av oss gidder å få mange barn?!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #3 Del Skrevet 29. januar 2005 Jøss hva enkelte gidder å bruke hodet sitt på *rister på mitt* :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #4 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg har selv ett barn (foreløpig), men har venninner med to og tre barn. Ingen av mine venninner har "glemt" seg selv, sluttet å gå ut, buret seg inn etc. Nei, ser ingen forskjell på mødre med ett, to eller flere barn, og har heller ingen fordommer selv (hvorfor skulle jeg egentlig det??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 29. januar 2005 #5 Del Skrevet 29. januar 2005 Har faktisk ikke tenkt på det, og har ingen planer på å begynne å tenke på det. Mennesker er ulike, enten det er de med ett barn, elelr flere barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 29. januar 2005 #6 Del Skrevet 29. januar 2005 Skjønner ikke helt hva du mener med "fanget i A4-livet". Hva mener du med A4-livet? Ethvert menneske som har fast jobb, bo-forpliktelser (husleie, strøm, tlf, mat, etc) og kjæreste/ektefelle/samboer kommer vel innunder A4-kategorien? Men siden man faktisk opprettholder sin egen personlighet, syns jeg A4-mennesker er svæææært forskjellige fra hverandre hvis man ser nærmere etter. Kjenner mange A4 familier, og syns de alle er ulike mht hvordan de disponerer livene sine. Til tross for både 1,2 og 3 barn!!! Ser heller ikke den store forskjellen på 1 eller fler barn. Den store forskjellen ligger heller i barnløs/har barn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. januar 2005 #7 Del Skrevet 30. januar 2005 Jeg har venniner med alt fra 1 til 5 barn. Og det er ikke slik at man blir "fanget" i A4-tilværelsen bare fordi man har barn! Med barn er man nødt til å ha en viss struktur på livet sitt, men det er vel en fordel også selv om man ikke har barn? Og tid til seg selv må nok i større grad planlegges, men det er på ingen måte umulig...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 30. januar 2005 #8 Del Skrevet 30. januar 2005 Ærlig talt så bryr jeg meg fint lite om jeg som 2-barnsmor er mindre attraktiv på "kjøttmarkedet" enn de kvinnene som bare har 1 barn. Den desidert stiligste og flotteste kvinnen jeg kjenner har 5 barn, katt, mann, digert hus - og full jobb. Tror du virkelig at en mann ser på hvor mange barn en kvinne har før ha "faller" for henne ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 30. januar 2005 #9 Del Skrevet 30. januar 2005 Eg kjenner menn som seier at dersom dei skal finne seg ein partner med barn, så ser dei helst at det berre er eit barn med i bildet, men dette gjeld sjølvsagt ikkje alle menn!!! Eg har ikkje barn, og for meg er menn med barn litt mindre interessante enn menn uten barn, dette er ikkje fordi dei har den fortida, men når ein har eit eller fleire barn er kanskje ikkje det å gi meg barn så høgt prioritert, og eg skulle jo gjerne hatt mine eigne barn før eller sidan liksom Og fleire av dei eg kjenner med eit barn vil ikkje ha fleire. Spørsmålet her gjalt kvinner, men det kan jo for så vidt overførast til menn og tenkte eg Men ellers ser eg ikkje annsleis på folk med barn, fleire av mine næraste vener har barn og dei fleste er som før, berre at det er litt meir komplisert for dei å delta på impulsfestar og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå