AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 Hvor skittent og rotete er for mye vil du si? Hvor lange kan en oppvask stå for eksempel, er skittene skapdører ett problem? Om kopper og oppvask står rundt i huset, hva tenker dere om dette? er det innafor å la epleskrotter og appelsinskall ligge til neste dag? osv.... Anonymkode: f5508...8bc
Gjest førstedamen Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 Nei nei og nei. Kjøkkenet ryddes 1 til 2 ganger om dagen. Gulv og støv tar man ca hver uka. Vi har dyr så oft e blir det 2 ganger i uken. Skapdører ol vaskes 1 gang i året enten før jul eller på våren. Det skal ikke stå service rundt om i huset, man rydder jo opp etter seg når man har spist.
Gjest 123Sol Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 Matrester liggende fremme er et nei, men en kaffekopp fra i går kan fint stå på stuebordet liksom..
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 Alt som lukter og er skittent er ugreit. Dvs. materester blir aldri liggende ute. Resten kan jeg leve med i perioder. Jeg trives best når alt er rent og ryddig, men det står ofte oppvask på benken et par dager før en av oss tømmer oppvaskmaskinen. Det står også glass på kontoret eller stuebordet. Vi er travle mennesker begge to og merker stor forskjell på hektiske og rolige perioder. Og til dere som sier at det det tar bare 10 min. å tømme og sette inn i oppvaskmaskinen. Det gjør det, men vi skal også lage mat, vaske klær, henge opp klær, brette klær, støvsuge, vaske badet, skifte sengetøy... Og når jeg kommer hjem fra jobb kl. åtte vil jeg helst ligge på sofaen en time før jeg legger meg. Så tar jeg heller en sjau innimellom når jeg har bedre tid. Anonymkode: 15dcb...9c4 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 Alt skittent servis skal ryddes i oppvaskmaskinen, matrester kastes hver dag. Vasker kjøkkenbenken hver dag og rydder bort klær etc. Annenhver uke full vask av leiligheten, innimellom litt støvsuging, tørking av bord osv. Anonymkode: 7391f...a34
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 Nei til alle eksemplene! Det krever veldig lite å hive avfallet i søpla etter seg, og å sette glass og kopper i oppvaskmaskinen etter bruk. At oppvask står i kummen en dag eller to før man tar det, derimot, tåler jeg. Skapdører og slikt vasker jeg over når jeg ser at det er skittent, det tar meg ikke mange minuttene. Ellers gjør jeg ting litt ettersom kreftene strekker til, og tenker at det må være helt greit. Anonymkode: 83f51...7dc
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor skittent og rotete er for mye vil du si? Hvor lange kan en oppvask stå for eksempel, er skittene skapdører ett problem? Om kopper og oppvask står rundt i huset, hva tenker dere om dette? er det innafor å la epleskrotter og appelsinskall ligge til neste dag? osv.... Anonymkode: f5508...8bc Han hater deg fordi du er kvinne. Det er derfor han lurer deg til å ta alt av arbeid i hjemmet. Av forakt for deg. Hadde han elsket deg ville han ha gjort en like god jobb som du gjør i hjemmet. Finn deg en mann som ikke er kvinnehater i stedet. Anonymkode: aeabf...a21 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #9 Skrevet 26. november 2017 Spør spørsmålet på diskusjon.no eller enda bedre, på freak.no. Da får du kanskje svar fra noen andre enn bare kvinner som også mener de gjør for mye husarbeid. Eller som mener at alle menn hater kvinner. Anonymkode: 45288...8f9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han hater deg fordi du er kvinne. Det er derfor han lurer deg til å ta alt av arbeid i hjemmet. Av forakt for deg. Hadde han elsket deg ville han ha gjort en like god jobb som du gjør i hjemmet. Finn deg en mann som ikke er kvinnehater i stedet. Anonymkode: aeabf...a21 Den kjipeste og mest egoistiske av eksene mine var ekstremt ryddig og skrubbet gjerne hele leiligheten alene. Anonymkode: 7391f...a34
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #11 Skrevet 26. november 2017 Her kjører vi oppvaskmaskinen daglig. Vasker over kjøkkenbenk hver gang vi foretar oss noe på kjøkkenet. Vasker kjøkkenbord etter middag. Tørker støv og støvsuger to ganger i uka. Vasker badet to ganger i uka. Mopper over gulv en gang i uka. Går. ed boss daglig og lufter ut leilighten med gjennomtrekk 20 min daglig. Anonymkode: e9d06...9ad
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #12 Skrevet 26. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her kjører vi oppvaskmaskinen daglig. Vasker over kjøkkenbenk hver gang vi foretar oss noe på kjøkkenet. Vasker kjøkkenbord etter middag. Tørker støv og støvsuger to ganger i uka. Vasker badet to ganger i uka. Mopper over gulv en gang i uka. Går. ed boss daglig og lufter ut leilighten med gjennomtrekk 20 min daglig. Anonymkode: e9d06...9ad Gjesp. Anonymkode: 45288...8f9 6
LadyBlaBla Skrevet 26. november 2017 #13 Skrevet 26. november 2017 Nei til alle matrester. Mest fordi jeg er redd for skadedyr.. Men det hender jeg går og legger meg uten å tømme oppvaskmaskinen og sette inn middagstallerkener liksom. Kan også skje at jeg ikke får tid til å rydde kjøkkenet etter frokost og må gjøre det når vi kommer hjem på ettermiddagen. 1
Brunhilde Skrevet 27. november 2017 #14 Skrevet 27. november 2017 Jeg har gjerne kaffekoppen stående på bordet, men alt av søppel (uansett hva det er) kastes i rett søppel med en gang. Jeg har oppvaskmaskin, så jeg skyller av og setter inn i den med en gang jeg har spist. Om jeg vasker opp for hånd, så pleier jeg å ta det forholdsvis fort. Det vil si at kattens matskål vaskes før jeg går på jobb. Skapdører tar jeg når det er nødvendig, og jeg tørker flekker når jeg ser dem i tillegg. Et par ganger i året tar jeg grundig over alle skap- og skuffefroner. Kjøkkenbenk tørkes nok over et par ganger hver dag og koketopp etter hver bruk. Ellers smårydder jeg nok litt hver dag, og jeg kan egentlig ikke se noen særlig forskjell før og etter jeg gjør rent. Jeg støvsuger gjerne et par ganger i uka fordi jeg har dyr, men jeg vasker ikke gulv like ofte, en gang i uka på kjøkken, do og bad, sjeldnere i stua. Støv tørker jeg nok en gang i uka, mens jeg vasker vindier omtrent hver annen måned. Jeg trives med å ha det rent og ryddig, men må innrømme at med mindre det er ekstremt møkkete, så bryr jeg meg fint lite om hva andre foretrekker.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #15 Skrevet 27. november 2017 Nei, epleskrotter og appelsinskall skal ikke ligge å slenge til neste dag. Til nød morgenen etter om man er syk og det skjer en glipp 1 gang og ikke orker å rydde bort, men sånt bør av vane gå rett i søpla umiddelbart. Vi har oppvaskmaskin og setter oppvask inn i den etter bruk eller senest hver kveld, når den er full setter vi den på. Samme gjelder her at ved sykdom så tolereres det at en tallerken blir stående på stuebordet men ikke med matrester (kun tørrmat tallerken som ikke fester seg) til nød, men generelt så er vi flinke på å rydde opp etter oss selv og hverandre. Skitne skapdører er ikke et problem vi sliter med, om noen søler på skapdøra så tørker vi det bort med en gang. Det har vel skjedd max 2 ganger at jeg har måttet vaske skapdørene pga skitne fingermerker på de 3 årene vi har bodd her, utover det så har det jo hendt at vi søler eller noe spruter men da tørker vi bort med en gang vi ser det. Et rent og ryddig hjem er viktig, selv om det er lett å tenke at man ikke gidder å rydde hele tiden og at man tåler rot så gjør det noe med velværen og roen å ha det rent og ryddig rundt seg. Når vi ser hybelkaninene forme seg så har det gått for lang tid siden støvsuging og husvask , men vi er heller ikke sånn som må støvsuge hver eneste uke, men tar et tak hver tredje uke ca, begge på eget iniativ og det er en av grunnene til at jeg i det hele tatt syns det er greit å bo med kjæresten fordi han ikke er sånn som driter i å rydde eller ikke ser møkka eller gir faen. Det må være slitsomt å bo med noen man må mase på og oppdra! Anonymkode: f387b...2b4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #16 Skrevet 27. november 2017 Ved å ta litt hver dag slipper man å bruke en hel dag på å rydde i helgen. En liten rydderunde (5 minutt) sent på kveld (men før man blir stuptrøtt) for å kaste epleskrotter og på sette kaffekoppen på oppvaskebenken er lurt. Det er mye hyggeligere å starte dagen med et hjem som er ryddig til en viss grad, enn å våkne til epleskrotter, glass, aviser osv på stuebordet. Anonymkode: 92beb...364 1
enirt Skrevet 27. november 2017 #17 Skrevet 27. november 2017 Hos meg blir huset vasket grundig en gang i uken. Tørket støv, gulv, do, støvsuge osv. Men 2 ganger om dagen setter jeg av 15 min før og etter jobb der jeg: kaster søppel, setter inn og ut oppvask, tørker over benker når jeg har laget mat og spist middag, henge opp klær osv. Dette tar maks 30 min hver dag og da holder det seg rent og pent hele tiden. men det har vært flere ganger der jeg venter flere timer med å ta oppvasken etter middag og kaste restene hvis jeg er veldig sliten etter jobb, men det blir gjort før jeg legger meg uansett.
speilpåveggender Skrevet 27. november 2017 #18 Skrevet 27. november 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved å ta litt hver dag slipper man å bruke en hel dag på å rydde i helgen. En liten rydderunde (5 minutt) sent på kveld (men før man blir stuptrøtt) for å kaste epleskrotter og på sette kaffekoppen på oppvaskebenken er lurt. Det er mye hyggeligere å starte dagen med et hjem som er ryddig til en viss grad, enn å våkne til epleskrotter, glass, aviser osv på stuebordet. Anonymkode: 92beb...364 Helt enig :-)
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #19 Skrevet 27. november 2017 18 hours ago, AnonymBruker said: Alt som lukter og er skittent er ugreit. Dvs. materester blir aldri liggende ute. Resten kan jeg leve med i perioder. Jeg trives best når alt er rent og ryddig, men det står ofte oppvask på benken et par dager før en av oss tømmer oppvaskmaskinen. Det står også glass på kontoret eller stuebordet. Vi er travle mennesker begge to og merker stor forskjell på hektiske og rolige perioder. Og til dere som sier at det det tar bare 10 min. å tømme og sette inn i oppvaskmaskinen. Det gjør det, men vi skal også lage mat, vaske klær, henge opp klær, brette klær, støvsuge, vaske badet, skifte sengetøy... Og når jeg kommer hjem fra jobb kl. åtte vil jeg helst ligge på sofaen en time før jeg legger meg. Så tar jeg heller en sjau innimellom når jeg har bedre tid. Anonymkode: 15dcb...9c4 Ja, men du vasker jo ikke klær hver eneste dag, og støvsuger ikke hver dag, vasker ikke badet hver dag og skifter heller ikke sengetøy hver deg. Jeg skjønner ikke at folk ikke finner tid til å ta ut av oppvaskemaskinen samme dag som den er ferdigvasket. Har tatt tiden - det tar meg omtrent tre minutter å ta ut av oppvaskemaskinen, og å sette ting inn i den tar jeg etterhvert som det faktisk er noe å sette inn. Sengetøy tar maks ti minutter å dra sammen og hive i vaskemaskinen, og deretter så vasker det seg selv. Jeg er også et "travelt" menneske. Så lenge man gjør litt hver dag så tar det virkelig ikke lange tiden å holde det fint rundt seg. Anonymkode: 60043...5bb
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #20 Skrevet 27. november 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men du vasker jo ikke klær hver eneste dag, og støvsuger ikke hver dag, vasker ikke badet hver dag og skifter heller ikke sengetøy hver deg. Jeg skjønner ikke at folk ikke finner tid til å ta ut av oppvaskemaskinen samme dag som den er ferdigvasket. Har tatt tiden - det tar meg omtrent tre minutter å ta ut av oppvaskemaskinen, og å sette ting inn i den tar jeg etterhvert som det faktisk er noe å sette inn. Sengetøy tar maks ti minutter å dra sammen og hive i vaskemaskinen, og deretter så vasker det seg selv. Jeg er også et "travelt" menneske. Så lenge man gjør litt hver dag så tar det virkelig ikke lange tiden å holde det fint rundt seg. Anonymkode: 60043...5bb Jeg har ikke sagt at jeg aldri rydder oppvasken samme dag, men at det like ofte er litt rot på kjøkkenbenken og at jeg mener det ikke gjør noe. Nå snakker TS om at hun og mannen ikke er enige om hva som er greit. Skal man bo sammen må man senke skuldrene litt og innse at folk er forskjellige. Det er ikke krise med litt rot så lenge det stort sett er rent. Men for all del. TS må gjerne ta denne kampen med mannen hvis hun mener det fører noe godt med seg. Tror ikke det hadde vært positivt for forholdet vårt om jeg skulle hakke på min samboer for alt han legger fra seg rundt omkring. Pick your battles. Anonymkode: 15dcb...9c4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå