AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 I den siste uken så har jeg vært litt uvel i magen. Oppblåst og dårlig matlyst, men spiser normalt selv om. Blir fort mett når jeg spiser, men så er jeg likevel sulten igjen 10 min etterpå. Føler meg liksom litt tom. Som om jeg har vært uten mat i lang tid. Til tider også litt små kvalm etter et måltid. Vanskelig å forklare. Har opplevd dette flere ganger før også. Noen som har opplevd det samme som vet hva det skyldes? Anonymkode: 4867b...df1 1
saltyliquorice Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 Føler meg sånn når jeg har spist dårlig/næringsfattig mat en stund 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 Det kommer kanskje an på hva du spiser. Sultfølelse etter måltid er gjerne en form for sug og ikke egentlig sult (som i matmangel). Det kan også være at du feiltolker signaler fra kroppen din, at du kjenner en form for ubehag og tolker det som sult. Hvis det ikke går over hadde jeg tatt en legesjekk. Du kan ha magesår eller problemer med mye syre, eller andre mage-tarm-sykdommer. Anonymkode: becd8...e0b 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 Magekatarr. Elker på godt norsk: du har en udefinert ubalanse i fordøyelsessystemet. Forsøk å finne triggeren din og utelukke den før det blir verre (det kan bli mye verre, så ta det på alvor). Det kan være alt fra forkjølelse (går jo over) til noe du spiser eller (oftest) stress. Dårlige matvaner (store, få måltider, uregelmessig spising og ubalansert diett) gjør ting verre. Ironisk nok kan du like godt ha triggere som er sunne matvarer som usunne. Anonymkode: 299c0...648 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 Jeg 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer kanskje an på hva du spiser. Sultfølelse etter måltid er gjerne en form for sug og ikke egentlig sult (som i matmangel). Det kan også være at du feiltolker signaler fra kroppen din, at du kjenner en form for ubehag og tolker det som sult. Hvis det ikke går over hadde jeg tatt en legesjekk. Du kan ha magesår eller problemer med mye syre, eller andre mage-tarm-sykdommer. Anonymkode: becd8...e0b Det du skriver om feiltolkning av signaler er noe jeg har lurt på selv, fordi noen ganger så føler jeg sult, mens i neste øyeblikk så går det over til å bli en følelse av å være kvalm og uggen. Har til tider også problemer med halsbrann. Er overvektig, så jeg har tenkt at det kan være årsak til halsbrann. Dette går alltid over av seg selv, derfor har jeg ikke tatt det opp med legen. Men begynner jo å lure på hva det skyldes når det står på. Slik som nå. 😢 Anonymkode: 4867b...df1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 Jeg tipper magesyre er problemet. Anonymkode: becd8...e0b 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper magesyre er problemet. Anonymkode: becd8...e0b Kanskje det... Får ta det opp med lege siden skjedd en del ganger nå. Anonymkode: 4867b...df1 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #8 Skrevet 26. november 2017 Høres helt klart ut som om du har for mye magesyre. Kjøp Gaviscon eller andre reseptfrie remedier, så merker du nok raskt bedring. Anonymkode: b074d...00b 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #9 Skrevet 26. november 2017 Takk for svar dere! Nå har jeg lest litt om magesyre, men ut fra det jeg leste høres ut som jeg har for lite magesyre. Det kan stemme med symptomene. Men jeg kan høre med apoteket i morgen om råd! Anonymkode: 4867b...df1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 Feil "balanse" mellom bakterier. Du har bakterier som sender sultsignaler fordi de vil ha mer næring, selv om kroppen din har fått nok. De lurer deg til å spise mer av det de trenger for å overleve, noe som skaper en enda større ubalasne av bakterier fordi de kan formere seg mer dess mer næring de trenger de får Jeg har det konstant slik. Har vært oppblåst i flere måneder og er sulten mesteparten av tiden selv om jeg spiser nok av kalorier. I mitt tilfelle er det et feilfungerende system. Hos meg føler jeg meg av og til mett øverst i magen, men sulten nederst Anonymkode: e428f...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #11 Skrevet 26. november 2017 Har samme problemet, Somac funker bra. Så for vi jo prøve å gå litt ned i vekt jeg har iallfall en mistanke om at det er vekten min som er årsaken... Anonymkode: 8e702...244 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #12 Skrevet 26. november 2017 9 minutter siden, AnonymBruker said: Har samme problemet, Somac funker bra. Så for vi jo prøve å gå litt ned i vekt jeg har iallfall en mistanke om at det er vekten min som er årsaken... Anonymkode: 8e702...244 Du har cravings etter karbohydrater, antar jeg? Det er disse overfloden av bakteriene vil ha. Anonymkode: e428f...cc3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #13 Skrevet 26. november 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har cravings etter karbohydrater, antar jeg? Det er disse overfloden av bakteriene vil ha. Anonymkode: e428f...cc3 Har PCOS og så det er ikke bare cravings, det er verre enn som så... Anonymkode: 8e702...244
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #14 Skrevet 26. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har PCOS og så det er ikke bare cravings, det er verre enn som så... Anonymkode: 8e702...244 Hva er verre enn cravings? Cravings gnager og krever at du spiser, veldig vanskelig å kjempe mot Anonymkode: e428f...cc3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #15 Skrevet 27. november 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har PCOS og så det er ikke bare cravings, det er verre enn som så... Anonymkode: 8e702...244 Hva har PCOS med dette å gjøre? Bare lurer... Jeg har også det og har hatt det i mange år. Men jeg kan ikke tenke meg at det er årsak til at jeg har disse problemene med sult for tiden. Tenker nok mer at det er som nevnt magesyre eller en ubalanse i mage/tarm som har oppstått. Anonymkode: 4867b...df1
lilletrille23 Skrevet 7. april 2024 #16 Skrevet 7. april 2024 (endret) Har hatt de samme symptomene som du skriver. Etter gastroskopiundersøkelse fikk jeg konstatert magesår pga helicobacter pylori. Fått behandling og symptomene forsvant allerede på dag 1 i kuren. Har hatt ny undersøkelse og er helt frisk igjen nå. Endret 7. april 2024 av lilletrille23 Ekstra opplysning 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå