Ceau Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 Hei! Er det noen her som jobber innenfor helse? Jeg lurer på om noen her kunne ha forklart hvordan man helt riktig tar på en mansjett? Jeg vet hvordan en arbeider med en mansjett for å få opp verdier for blodtrykk, men av en eller annen grunn setter jeg alltid mansjetten feil vei osv. Symbolene for "arterie" og "pasient" osv. blir liksom feil vei, derfor lurer jeg på om noen har en god forklaring på hvilken vei mansjetten skal osv.? Altså jeg skjønner at "artery" skal over arterien, men mansjetten blir likevel feil vei... Jeg har sett litt på youtube, men jeg føler meg ikke helt trygg etter å ha sett på dem.
Nuttery Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 .. Spiller det noen rolle, så lenge mansjetten lager stase? Har aldri tenkt på dette. På alle mansjetter jeg har brukt står det "artery" nedover, med en pil ned under der igjen. Altså pil nedover er den veien mansjetten skal være.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 På hvilken måte blir det feil da? Anonymkode: 98c28...ce3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 Slangen skal nedover, foran på armen. Da kan det ikke bli feil. Anonymkode: c2439...c04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå