Gå til innhold

Bordkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode tips til hvor man kan skrive gjestens navn? Det trenger ikke være tradisjonelle bordkort...

Har selv tenkt på små esker med noe godt oppi, men er veldig åpen for flere/andre tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg har nevnt det :wink: , men vi skal skrive navnene på festprogrammet, og får bordkort på den måten....

..hvis ikke vi ender opp med noe annet, da :-?

Skrevet

Tror jeg skal lage bordkort i samme papir og stil som invitasjonene.

Vi har ikke planer om å ha noe meny eller program og håper vel egentlig at ingen kommer med sanger siden ingen av oss er noe glad i å syne.

Skrevet
Tror jeg skal lage bordkort i samme papir og stil som invitasjonene.

Vi har ikke planer om å ha noe meny eller program og håper vel egentlig at ingen kommer med sanger siden ingen av oss er noe glad i å syne.

Enig i det med sangene, håper ikke på så mage av de vi heller... :roll:

men har tenkt å ha meny, samt bordoversikt med navn på gjestene med forklaring (f.eks:Morten - Meretes bror..osv..), slik at man kan kikke på dette underveis.

+ eveventuelle sanger, da....

Skrevet

Tenkte jeg kanskje skulle lage små poser med noe godt oppi....men en lapp med navnet på...Hvis ikke blir det meny/ sanghefte og bordkort i lag.... Tror jeg... :-)

Skrevet
Tror jeg har nevnt det :wink: ' date=' men vi skal skrive navnene på festprogrammet, og får bordkort på den måten....[/quote']

:Nikke:

Det skal vi også, enkelt og greit.

Kanskje vi legger en liten overraskelse på tallerkenen...

Skrevet

Hv med en t-lysestake, et hjerte på stolen eller et blad fra blomstene du skal bruke?

Skrevet

Vi skal ha kombinert bordkort/sanghefte/meny/ bordoversikt/gjesteoversikt. Skal bruke samme design som invitasjonen, bare at der det står "invitasjon", skal det stå gjestens navn. Inni skal vi altså ha bordplan, oversikt over hvem de ulike gjestene er i forhold til oss, meny og noen sanger. Har tenkt å lage iallefall en velkommensang på en litt utradisjonell melodi, kanskje blir det en selvdiktet og utradisjonell takk for maten sang også. Vi får se om tiden strekker til... Det blir iallefall INGEN standard sanger. Og så skal vi ha med teksten på en svensk drikkevise som min finske venninne skal bidra med. De har mye stiligere drikkeviser enn oss!

Ble litt mer info enn det du spurte om, lett å blir litt revet med :hoho:

Gjest Betty Boop
Skrevet

Så på amerikanske Homsepatruljen at de festet en lapp til hver stol.

Ellers har jeg tenkt på å kanskje ha bordkort hengende ned fra glassene, hektet på med sølvtråd og med noe pynt på sølvtråden. Har også tenkt på å stikke en blomsterpinne i glasset eller noe annet og stikke det gjennom en papirlapp og et "skjelettblad". Ehm, kanskje ikke verdens beste forklaringer...?

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Me too! Synes også det er enkelt og greit. :P

Skrevet

Massevis av tips på forumet på bryllup.dk

..drømme, drømme! :-)

Skrevet

Vi kjøpte telysglass på IKEA og skrev navnene på dem med sølvfarget konturmaling. Så ble lysene tent i dem like før vi gikk til bords

Skrevet

Jeg har fått tak i en kjempefin miljøtapet som jeg skal lage esker av. Skriver navn på silkebånd som festes i toppen av esken. Men det er myyyyye arbeid...

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Tror jeg skal ha glasshjerter (ikke flate men litt som glasskuler - ikke tette men med luft inni)

:hoho: Idiotisk forklaring men det er det beste jeg får til akkurat nå... :hoho:

Anyway... Navnene til gjestene males i gullskrift på glasshjertene. En fin sløyfe festes på toppen (er et lite hull på toppen hjertene til dette formålet). Glasshjertene legges på asjettene.

... og ikke mye arbeid for meg heller :wink:

En jeg kjenner skriver navene, mamma ordner med sløyfene...

Skrevet
Jeg har fått tak i en kjempefin miljøtapet som jeg skal lage esker av. Skriver navn på silkebånd som festes i toppen av esken. Men det er myyyyye arbeid...

Ja, det vet jeg er mye jobb. har nemlig begynt på de eskene selv :wink: Det er noe som likner de i Ditt Bryllup, ikke sant?

Vigdis, ideen din er bare hjempefin. Da får man jo litt borddekorasjon i samme slengen. Kan jeg spørre om hvor man får kjøpt sånne hjerter? :oops: Skal nemlig lagre denne ideen din i bakhodet :)

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Jeg har ikke sett dem selv, det er mamma som har funnet dem i en hobbyforretning i Lillesand. Det er derfor jeg skrev "tror" jeg skal ha dem. Må nemlig se dem og godkjenne dem først. Men mamma har veldig god smak, så jeg regner med at det blir helt topp!

En god hobbyforretning vil nok ha disse hjertene (eller kan skaffe dem for deg). Det vil jo også passe til temaet ditt. Skal ikke du ha hjerter som tema??? Mener å huske det...

Du trenger ikke være :oops: om du ønsker å "adoptere" denne ideen. Gjør ikke meg noe :wink:

Skrevet

Jo, det er nettopp det jeg skal (ha hjerter som tema)... Takk for hjelpen, Vigdis :)

Skrevet

Det er en sjokoladefabrikk på Gjøvik som lager navnekort i sjokolade.

Søsteren min skrev navnene på stener hun hadde funnet i fjera. Så pyntet hun bordet med bl.a. blåskjell og plastikkperler. Utrolig lekkert!

Skrevet

:sikle: Høres fabelaktig ut (elsker sjokkis), men tror dessverre at det er litt upraktisk ut i august... :ler:

Skrevet

Søsteren min skrev navnene på stener hun hadde funnet i fjera. Så pyntet hun bordet med bl.a. blåskjell og plastikkperler. Utrolig lekkert!

Er dette veldig dyrt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...