Gå til innhold

Vær ærlig nå, hvor ofte skifter du EGENTLIG sengetøy

Hvor ofte skifter du sengetøy  

248 stemmer

1. 1. Sånn helt ærlig, altså

• Oftere enn en gang per uke
      9
    • Ukentlig
      30
    • Mellom ukentlig og annenhver uke
      35
    • Annenhver uke
      56
    • Mellom annenhver og hver tredje uke
      32
    • Hver tredje uke
      9
    • Mellom hver tredje og fjerde uke
      15
    • Hver fjerde uke/ca en gang per måned
      38
    • Sjeldnere
      24

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skifter sengetøy ca.hver 14 dag. Ved behov skiftes det oftere, som f.eks ved sykdom eller det har vært veldig varmt ute. 

• Liker 1
Skrevet

Hver 7-14 dag. Sover med genser og truse og dusjer alltid før jeg legger meg, men liker følelsen av rent sengetøy. 

Verste er om man overnatter hos andre og man føler man ligger i sengetøy som lukter av andre. Helt fra jeg var liten synes jeg det var ekkelt. Sov gjerne hos venninner og sengetøyet lukta barn som har lekt ute hele dagen, suggel, middag eller dyr. Sov dårlig. 

Skrevet

Hver tredje/fjerde uke ca, og blir bare mint på det fordi det begynner å bli rotete i senga. Bruker kun sengen om natten, har ikke sex i den, har et kjølig rom (svetter ikke) og dusjer som regel hver kveld så det er lett å glemme. Optimalt skulle jeg vel byttet ukentlig. Skummelt å skrive dette uten anonymknappen i bruk må jeg si, skal ikke mye til før man får hets om hygienevanene sine her inne. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er tydeligvis en gris som skifter ca. hver fjerne uke. Sover med nattøy og sokker, så det er lite av huden som er i kontakt med sengetøyet. I tillegg sover jeg alltid alene, ja bortsett fra pusene da. Den største kilden til skitt i senga er sølete pusepoter.

Skrevet

Helt ærlig? Jeg fører ikke en statistikk over hvor ofte jeg skifter egentlig. Men røflig oftere på sommer enn vinter. Har katt i sengen, så om sommeren kan det bli ganske ofte, pluss at jeg sover naken og det kan bli varmt. Om vinteren er rommet kaldt, jeg bruker pysj og katten drar heller ikke inn masse dritt da, så kanskje hver 14. dag. 

Skrevet

Alltid hver uke pga. allergi.

Anonymkode: d6d8b...b7b

• Liker 1
Skrevet

Jeg skifter vanligvis en gang i måneden, men nå er det sikkert to-tre måneder siden sist :fnise: Sover med pysj og har ikke sex i den senga, så syns ikke det er så ekkelt egentlig

Anonymkode: 9313f...ca4

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, GT-R skrev:

Hver 7-14 dag. Sover med genser og truse og dusjer alltid før jeg legger meg, men liker følelsen av rent sengetøy. 

Verste er om man overnatter hos andre og man føler man ligger i sengetøy som lukter av andre. Helt fra jeg var liten synes jeg det var ekkelt. Sov gjerne hos venninner og sengetøyet lukta barn som har lekt ute hele dagen, suggel, middag eller dyr. Sov dårlig. 

Det har jeg ikke opplevd og er vel ikke helt vanlig. Overnattingsgjester får vel alltid rent sengetøy?

Anonymkode: 1e87e...bcf

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke opplevd og er vel ikke helt vanlig. Overnattingsgjester får vel alltid rent sengetøy?

Anonymkode: 1e87e...bcf

Har opplevd det en gang som voksen, men flere ganger som barn/ungdom. 

Skrevet

Her i huset er det fast rutine med skift av sengetøy annenhver søndag. 

Anonymkode: 4695f...070

• Liker 1
Skrevet
På 26.11.2017 den 15.10, AnonymBruker skrev:

De fleste tråder om renhold og klesvask her på KG blir rent ned av personer som tilsynelatende er nærmest besatt av sengetøyskift, har en over gjennomsnittet velutviklet bakteriefobi og et nærmest skambefengt forhold til hygieniske temaer. Jeg nekter å tro at disse er representative for befolkningen.

Her skiftes sengetøy max hver 14. dag.

Selvsagt forekommer unntak ved sykdom eller hvis det har vært utrolig varmt ute, men utrolig nok: ikke har vi hudproblemer/skabb/utslett, ikke er vi mye syke og ikke lukter verken vi eller sengetøyet vondt. Vi er på ingen måte kandidater for noe som helst freak-show på TV, verken innen ekstrem opprydding, ekstrem rengjøring eller pinlige sykdommer ;) 

Så, helt ærlig: skifter du virkelig sengetøy to ganger per uke, eller er det bare noe du påstår her inne og som du kanskje har gjort et par ganger i løpet av livet pga høy feber eller smittsomme sykdommer? Det er lov å svare anonymt. 

Anonymkode: bc952...83e

Du spør som om folk sitter her inne og lyger på seg sengetøysskift. 

Med middallergi skal sengetøyet skiftes med 7 - 10 døgns mellomrom, det ernikke vanskeligere enn det. 

Anonymkode: e44ab...ed1

• Liker 3
Skrevet

Hver Søndag!

Anonymkode: a454f...f3c

• Liker 2
Skrevet

En gang i uken, sover med en hund og en katt i sengen. Dusjer hver morgen og sover naken. 

Anonymkode: 50c72...1a0

• Liker 2
Skrevet

2 g pr døgn :husarbeid:

Anonymkode: e034d...a96

• Liker 2
Skrevet

Kommer selvsagt helt annpå hvor flittig sengen har blitt brukt :ninuskapus: 
En gang i uken hvis mannen er koselig, en gang i måneden hvis han er kjedelig.
(Skifte på sengen altså) 

Annonse
Gjest justcurious
Skrevet
På 26.11.2017 den 15.10, AnonymBruker skrev:

De fleste tråder om renhold og klesvask her på KG blir rent ned av personer som tilsynelatende er nærmest besatt av sengetøyskift, har en over gjennomsnittet velutviklet bakteriefobi og et nærmest skambefengt forhold til hygieniske temaer. Jeg nekter å tro at disse er representative for befolkningen.

Her skiftes sengetøy max hver 14. dag.

Selvsagt forekommer unntak ved sykdom eller hvis det har vært utrolig varmt ute, men utrolig nok: ikke har vi hudproblemer/skabb/utslett, ikke er vi mye syke og ikke lukter verken vi eller sengetøyet vondt. Vi er på ingen måte kandidater for noe som helst freak-show på TV, verken innen ekstrem opprydding, ekstrem rengjøring eller pinlige sykdommer ;) 

Så, helt ærlig: skifter du virkelig sengetøy to ganger per uke, eller er det bare noe du påstår her inne og som du kanskje har gjort et par ganger i løpet av livet pga høy feber eller smittsomme sykdommer? Det er lov å svare anonymt. 

Anonymkode: bc952...83e

Helt enig. Men hver fjortende dag er ofte i mine øyne :) her går det gjerne et par mnd mellom hver gang jeg skifter, av og til lenger.  

Skrevet
På ‎26‎.‎11‎.‎2017 den 16.25, AnonymBruker skrev:

. Jeg er en person, har 1 seng, 2 dyner og 6 puter i senga. Bytter hver fredag. Folk som syns det er hysterisk er late. Og ikke lært opp ordentlig. Det tar maks. 10 min å bytte sengetøy og støvsuge overmadrassen.  

Anonymkode: 92e93...7f0

Ja, per seng, og på toppen av det andre husarbeidet man gjør den dagen. Noe som vil variere enormt med størrelsen på  husstanden og antall barn, langt mer enn latskap ;)

Anonymkode: db9f3...a70

Skrevet

Det varierte veldig før, men nå som vi har vaskehjelp blir det gjort annenhver uke uten unntak. Fint å få orden på det. 

Skrevet

Ambisjonen er å få gjort det annenhver måned, men som oftest går det tre, kanskje fire måneder mellom. Ikke så ofte, med andre ord...

Anonymkode: d44c1...722

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...