Gå til innhold

Vær ærlig nå, hvor ofte skifter du EGENTLIG sengetøy

Hvor ofte skifter du sengetøy  

251 stemmer

1. 1. Sånn helt ærlig, altså

• Oftere enn en gang per uke
      9
    • Ukentlig
      30
    • Mellom ukentlig og annenhver uke
      35
    • Annenhver uke
      56
    • Mellom annenhver og hver tredje uke
      33
    • Hver tredje uke
      10
    • Mellom hver tredje og fjerde uke
      16
    • Hver fjerde uke/ca en gang per måned
      38
    • Sjeldnere
      24

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver søndag, som del av helgevasken. Digger rent sengetøy. Men skal ærlig innrømme at det hender jeg skulker unna og det går to uker mellom skiftene. Det skjer kanskje hver femte eller sjette helg. Utsetter også skift hvis vi f.eks. har vært bortreist deler av uken.

Anonymkode: eab01...55b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg byttet hver uke. Det er ikke hysteri. På barnehjemmet jeg vokste opp i, byttet vi èn gang pr. uke. Og måtte rydde, vaske, og støvtørke eget rom og bad 2 ganger i uka. Jeg er en person, har 1 seng, 2 dyner og 6 puter i senga. Bytter hver fredag. Folk som syns det er hysterisk er late. Og ikke lært opp ordentlig. Det tar maks. 10 min å bytte sengetøy og støvsuge overmadrassen. Og er det drøyt for dere, fordi dere er misunnelige som ikke gidder? Helt klart! Dere får heller endre dere, enn å syte og klage på folk som er flinke. Og folk som roper ut om at de aldri er syke og tåler litt møkk. Kan jeg fortelle at selv om jeg vasker, støvsuger og skifter sengetøy hver jævla uke. Er jeg sjeldent forkjølet, og syk. Har en forkjølelse ca. hvert 7. år. Jeg har hund og drevet med hest i mange år. Jeg ikke redd for å få skitt under neglene. 

Anonymkode: 92e93...7f0

• Liker 1
Skrevet

Som regel så bytter jeg sengetøy hver 14.dag, men om sommeren eller ved sykdom skifter jeg oftere. Elsker å sove i rent sengetøy! :) Jeg kunne gjerne ha skiftet oftere, men det er så mye styr med vasking...

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg byttet hver uke. Det er ikke hysteri. På barnehjemmet jeg vokste opp i, byttet vi èn gang pr. uke. Og måtte rydde, vaske, og støvtørke eget rom og bad 2 ganger i uka. Jeg er en person, har 1 seng, 2 dyner og 6 puter i senga. Bytter hver fredag. Folk som syns det er hysterisk er late. Og ikke lært opp ordentlig. Det tar maks. 10 min å bytte sengetøy og støvsuge overmadrassen. Og er det drøyt for dere, fordi dere er misunnelige som ikke gidder? Helt klart! Dere får heller endre dere, enn å syte og klage på folk som er flinke. Og folk som roper ut om at de aldri er syke og tåler litt møkk. Kan jeg fortelle at selv om jeg vasker, støvsuger og skifter sengetøy hver jævla uke. Er jeg sjeldent forkjølet, og syk. Har en forkjølelse ca. hvert 7. år. Jeg har hund og drevet med hest i mange år. Jeg ikke redd for å få skitt under neglene. 

Anonymkode: 92e93...7f0

Ok

Anonymkode: 4cd45...2a2

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men de flestes barnelærdom er nok hver 14. dag :)

Anonymkode: e034d...a96

Kan du dokumentere det? Jeg er født og oppvokst i en erkenorsk familie i et erkenorsk samfunn der det var en nødvendighet å bytte sengetøy minst en gang i uken. 

Anonymkode: 6a20f...cb2

• Liker 1
Skrevet

Trist å se, men når alt kommer til alt, så konkurrerer dere om å være den beste husmoren. Slapp av, sleng beina litt mer på bordet og NYT livet, damer! :vin:

Anonymkode: d3168...b42

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Trist å se, men når alt kommer til alt, så konkurrerer dere om å være den beste husmoren. Slapp av, sleng beina litt mer på bordet og NYT livet, damer! :vin:

Det er det jeg gjør i nytt rent sengetøy, en gang i uka. Har ingenting å gjøre med å være den beste husmoren.

Anonymkode: 93f0c...2e1

• Liker 1
Skrevet

Tar av sengetøyet en gang i uken, det er vaskehjelpen som legger på nytt. Unntaket er om jeg har feber og svetter mye, da skifter jeg hver dag til det er over. Litt pes, men det er ikke digg og legge seg i svett sengetøy. :sprettoy: 

Anonymkode: 108c4...389

• Liker 1
Skrevet

Må skifte en gang i uka siden jeg har middallergi. Hater å skifte sengetøy, støvsuge senga og alt det der. Skulle gjerne ha vært uten allergi for å si det sånn.

Anonymkode: 3377f...271

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns en gang i uka er greiest. Bytter oftere ved behov, og sjeldnere dersom jeg har vært bortreist.

Gjest Daryl Dixon
Skrevet
46 minutter siden, chisandra skrev:

Godt med alt som gjør seg selv! 😛

Helt utrolig!:P(jeg betaler for det altså, det er ikke morra mi som gjør det for meg.)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er det jeg gjør i nytt rent sengetøy, en gang i uka. Har ingenting å gjøre med å være den beste husmoren.

Anonymkode: 93f0c...2e1

Jeg nyter livet jeg. I rent sengetøy. :hoppendeglad:En til to ganger i uka. :hoppendeglad:Jeg bruker maks 10/20 minutter i uka på å bytte, og det er så verdt det. :Nikke:

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hva vi gidder. Alt fra annenhver uke til en gang i mnd 😂

Anonymkode: 7bf9f...f18

Samme her!

Skrevet

Mellom 14 dager og en mnd.  

Anonymkode: 01370...dda

Skrevet

Cirka hver tiende dag eller annenhver uke. Har to dyner, to puter og sover alene. Den ene dyna brukes som "Bamse". Noen ganger kan det gå over fjorten dager.

Tror våre mødre og bestemødre nesten fikk panikk hvis ikke naboene så at de hadde sengtøy til tørk en gang i uka. Det hadde ikke noe med hygiene å gjøre, men et sosialt press.

• Liker 1
Skrevet

Får sjokk over hvor mange som venter en måned :fnise: ikke at jeg tror man blir syk av det liksom, men det er jo ikke særlig digg. Skiftet alltid en gang i uken før (hver onsdag :P) men nå har jeg gått ned til hver 14. Siden jeg følte det ble litt sløsing å vaske klær så ofte. Ikke fordi jeg ikke egentlig har lyst på rent en gang uken :P

Anonymkode: 78bba...51d

• Liker 1
Skrevet

To ganger per uke derimot, DER går grensen. Da er man clean freak :fnise:

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får sjokk over hvor mange som venter en måned :fnise: ikke at jeg tror man blir syk av det liksom, men det er jo ikke særlig digg. Skiftet alltid en gang i uken før (hver onsdag :P) men nå har jeg gått ned til hver 14. Siden jeg følte det ble litt sløsing å vaske klær så ofte. Ikke fordi jeg ikke egentlig har lyst på rent en gang uken :P

Tror nok mange har krysset av der bare på kødd, fordi de er lei denne husmorkonkurransen 🤪

Anonymkode: 4cd45...2a2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...