Gå til innhold

Vær ærlig nå, hvor ofte skifter du EGENTLIG sengetøy

Hvor ofte skifter du sengetøy  

251 stemmer

1. 1. Sånn helt ærlig, altså

• Oftere enn en gang per uke
      9
    • Ukentlig
      30
    • Mellom ukentlig og annenhver uke
      35
    • Annenhver uke
      56
    • Mellom annenhver og hver tredje uke
      33
    • Hver tredje uke
      10
    • Mellom hver tredje og fjerde uke
      16
    • Hver fjerde uke/ca en gang per måned
      38
    • Sjeldnere
      24

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han man har gode vaskerutiner betyr vel ikke at man er hysterisk? 😂

Anonymkode: aa8f9...5c6

Du fikk med deg at enkelte føler trang til å bytte MER enn en gang i uka? 

Anonymkode: 4cd45...2a2

Videoannonse
Annonse
Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Jeg skifter aldri på senga. :nigo: Det blir allikevel gjort ca hver 14. dag eller oftere ved behov. Har av og til en katt som legger seg til i senga så det er en av grunnene. 

Skrevet

En gang i måneden om det ikke er spesielle grunner til noe annet 

Anonymkode: 87c4d...5a2

Skrevet

Annenhver uke, sånn ca. Elsker også å legge meg i rent sengetøy, men med huset fullt av barn og MYE husarbeid orker jeg ikke prioritere "unødvendig" vask bare fordi jeg liker følelsen :ler:

Anonymkode: db9f3...a70

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man skifte så ofte? Jeg dusjer hver kvel, og legger med ren i sanga. Har  en sval temperatur på soverommet,  så jegbligger ikke å svetter. Sengetøyet holder seg rent i flere uker for min del, og jeg skifter gjerne hver 3. uke. Dere som skifter oftere? Svetter dere mye, legger dere skittene? Eller hva er grunnen? 

Anonymkode: e3668...87d

Selvsagt. Det er sånn man argumenterer, motparten må være skitten. Klassiker. 

Det er vel heller motsatt tenker jeg. Og du svetter om natta, enten du merker det eller ei. Æsj. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, miss summers skrev:

Selvsagt. Det er sånn man argumenterer, motparten må være skitten. Klassiker. 

Det er vel heller motsatt tenker jeg. Og du svetter om natta, enten du merker det eller ei. Æsj. 

Haha, synes du din egen argumentasjon er bedre? «Æsj?» 😂

• Liker 5
Skrevet

Hvordan er det mulig å vaske flere ganger i uken? En ting er å bruke så mye tid og med tanke på miljøet - men er det nødvendig er en annen ting? Man trenger vel ikke å vaske sengetøy hver 3 dag, som mange i den andre tråden skev.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, vintage skrev:

Haha, synes du din egen argumentasjon er bedre? «Æsj?» 😂

Matchet da ;) 

Skrevet

Skifter en gang i uken men hver fjortende dag om vi ikke har sovet hjemme. Har ikke så mange sengetrekk fordi vi har investert i dyre sett så det blir vasket, tørket og lagt på igjen samme dag som regel. 

Anonymkode: 8c7b1...1f6

Skrevet
1 minutt siden, Supernova17 skrev:

Hvordan er det mulig å vaske flere ganger i uken? En ting er å bruke så mye tid og med tanke på miljøet - men er det nødvendig er en annen ting? Man trenger vel ikke å vaske sengetøy hver 3 dag, som mange i den andre tråden skev.

Spørs hvor mange man vasker for da. Jeg vasker sengetøy i to maskiner i uken. Men det er kun ett skift. To maskiner er fordi jeg har dobbeltdyne og med dobbelt av putetrekk, laken osv så blir en maskin for lite for alt. Kan tippe at de med flere senger å skifte på har flere runder nettopp fordi maskinen tåler et visst antall kg i vått tøy. 

Gjest chisandra
Skrevet
11 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Jeg skifter aldri på senga. :nigo: Det blir allikevel gjort ca hver 14. dag eller oftere ved behov. Har av og til en katt som legger seg til i senga så det er en av grunnene. 

Godt med alt som gjør seg selv! 😛

Skrevet
1 minutt siden, miss summers skrev:

Spørs hvor mange man vasker for da. Jeg vasker sengetøy i to maskiner i uken. Men det er kun ett skift. To maskiner er fordi jeg har dobbeltdyne og med dobbelt av putetrekk, laken osv så blir en maskin for lite for alt. Kan tippe at de med flere senger å skifte på har flere runder nettopp fordi maskinen tåler et visst antall kg i vått tøy. 

Flink husmor, du :)

Anonymkode: 4cd45...2a2

• Liker 1
Skrevet

Prøver hver 14. dag, men må innrømme at det ofte blir mye lengre når vi har det veldig travelt. Da blir det hurtigvasking av leilighet med støvsuging, bad og do på en halvtime en gang i uka. Hopper over sengetøy og støvtørking til jeg begynner å merke det. 😬

Nå har det faktisk gått over en måned siden sist. Skal skifte i morgen! 🙈

Man dauer ikke da. Merker ikke noe særlig til at sengetøyet er godt brukt og jeg dusjer og har på meg rene klær hver morgen. Har sikkert godt immunforsvar!

Anonymkode: 3906d...60a

Skrevet
3 minutter siden, miss summers skrev:

Denne tråden handler jo om hvor ofte en skifter på sengen vi sover i, ikke om vi vasker sengetøy for mange senger... 

Anonymkode: 1e87e...bcf

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden handler jo om hvor ofte en skifter på sengen vi sover i, ikke om vi vasker sengetøy for mange senger... 

Anonymkode: 1e87e...bcf

Det ble henvist til en tråd om hvor mange maskiner man vasker per uke. Følg med a. 

Skrevet

Vi skifter annenhver helg, og det er fast. Syns det virker litt hysterisk å vaske oftere da vi legger oss nydusjet hver kveld. 

Anonymkode: 70111...e11

• Liker 1
Skrevet

Senest hver 14. dag. Men med både astma og middallergi er det egentlig for sjelden. Hadde jeg hatt tørketrommel, hadde jeg sikkert vasket oftere.

Skrevet

Hver uke. Har hund som stikker innom senga innimellom. Og jeg vasker ikke håret hver dag så putetrekket blir jo skittent av hårprodukter og ansiktskrem etc. Og lakenet blir vel skittent av rumpe, mus, armhuler, deodorantrester, fuktighetskremer osv. Kunne selvfølgelig bare vasket putetrekkene og laknet men bor alene og vil ikke kjøre en halvtom maskin, så da går dynetrekket inn dit også.

Anonymkode: 93f0c...2e1

• Liker 1
Skrevet

Hver uke om sommeren og hver 14 dag nå som det er blitt kaldere.

Anonymkode: d211d...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...