Gå til innhold

Vær ærlig nå, hvor ofte skifter du EGENTLIG sengetøy

Hvor ofte skifter du sengetøy  

248 stemmer

1. 1. Sånn helt ærlig, altså

• Oftere enn en gang per uke
      9
    • Ukentlig
      30
    • Mellom ukentlig og annenhver uke
      35
    • Annenhver uke
      56
    • Mellom annenhver og hver tredje uke
      32
    • Hver tredje uke
      9
    • Mellom hver tredje og fjerde uke
      15
    • Hver fjerde uke/ca en gang per måned
      38
    • Sjeldnere
      24

Anbefalte innlegg

De fleste tråder om renhold og klesvask her på KG blir rent ned av personer som tilsynelatende er nærmest besatt av sengetøyskift, har en over gjennomsnittet velutviklet bakteriefobi og et nærmest skambefengt forhold til hygieniske temaer. Jeg nekter å tro at disse er representative for befolkningen.

Her skiftes sengetøy max hver 14. dag.

Selvsagt forekommer unntak ved sykdom eller hvis det har vært utrolig varmt ute, men utrolig nok: ikke har vi hudproblemer/skabb/utslett, ikke er vi mye syke og ikke lukter verken vi eller sengetøyet vondt. Vi er på ingen måte kandidater for noe som helst freak-show på TV, verken innen ekstrem opprydding, ekstrem rengjøring eller pinlige sykdommer ;) 

Så, helt ærlig: skifter du virkelig sengetøy to ganger per uke, eller er det bare noe du påstår her inne og som du kanskje har gjort et par ganger i løpet av livet pga høy feber eller smittsomme sykdommer? Det er lov å svare anonymt. 

Anonymkode: bc952...83e

• Liker 7

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hver 14. dag kommer til å vinne denne avstemningen, da det er det som er mest vanlig og barnelærdom.

Anonymkode: e034d...a96

Min barnelærdom er minimum 1 gang i uken. 

Anonymkode: 6a20f...cb2

• Liker 1

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min barnelærdom er minimum 1 gang i uken. 

Anonymkode: 6a20f...cb2

Ok. Men de flestes barnelærdom er nok hver 14. dag :)

• Liker 9

Jeg skifter annenhver uke, men kan strekke meg til en måned om jeg har det veldig travelt eller andre ting som kommer i veien.

To ganger pr. uke høres mye ut, og jeg ser ikke helt behovet her og i tillegg blir mye ekstra vask på grunn av det.

• Liker 8

Vanligvis hver 14. dag. Oftere om jeg har vært syk eller hvis jeg har svettet mye om sommeren. Hvis jeg har vært på reise så sengen ikke har vært i bruk kan jeg fint drøye det til 3 uker. 

• Liker 2

En gang i uka. Trenger sikkert ikke å gjøre det så ofta da jeg sover i nattøy og er singel, så null sex. For min del gjør jeg det fordi jeg elsker å legge meg i rent sengetøy, litt luksusfølelse i hverdagen. :)  Hva andre gjør er opp til de og det har jeg ingenting med. Skjønner ikke at noen kaller andre ekle fordi de skifter sjeldnere, det er da ikke de som skal ligge i den senga, så hvorfor bry seg?

Anonymkode: c2263...013

• Liker 3

Kanskje det er en viss forskjell på yngre og eldre, i forhold til hva som er lært hjemmefra. I "gamle dager" kunne man ikke vaske ubegrenset med tøy (mange hadde ikke egen vaskemaskin) og det ble gjerne sengetøyskift hver 14. dag

• Liker 1

Annonse

Annonse

Hvorfor skal man skifte så ofte? Jeg dusjer hver kvel, og legger med ren i sanga. Har  en sval temperatur på soverommet,  så jegbligger ikke å svetter. Sengetøyet holder seg rent i flere uker for min del, og jeg skifter gjerne hver 3. uke. Dere som skifter oftere? Svetter dere mye, legger dere skittene? Eller hva er grunnen? 

Anonymkode: e3668...87d

• Liker 1
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å se at det ikke et altfor mange med komplett hysteri. 

Anonymkode: 4cd45...2a2

Han man har gode vaskerutiner betyr vel ikke at man er hysterisk? 😂

Anonymkode: aa8f9...5c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...