Gå til innhold

Bør jeg advare han om at jeg er overvektig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal møte en jeg har snakker med i en måned på nettet. Har bare bilde av ansiktet, men man ser jo at jeg er overvektig, ikke et sånn bilde ovenfra. Har også på profilen min at jeg er overvektig. 

Er allikevel redd for at jeg er større enn han tror. Veier 96 kg og er 164 cm. Har det fint jeg , og har allerede gått ned over 20 kg, vil bare ikke at han skal føle seg lurt. Og hvis det er en dealbreaker for han vil jeg at han avlyser før vi møtes. Bør jeg si noe?

Anonymkode: 36f06...21f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send et helfigurbilde før dere treffes.

Anonymkode: b2203...73d

• Liker 12
Skrevet

Jeg ville nok gjort det ja så slipper du å bli ydmyket. Noen gutter er ekstra fæle mot overvektige jenter. 

Anonymkode: 9dbe3...737

• Liker 6
Gjest making.a.mess
Skrevet

Syntes det på ansiktsbildet så ville jeg ikke sagt noe. Fjes og kropp skal jo passe sammen. Det er forøvrig mange menn som liker frodige damer.

Skrevet

Det syns på bilde ja. Syns det blir rart å sende helfigursbilde også, vi er 28 og 32 så er voksne, og har ikke sett helfigursbilde av han heller. Bare tenkte om jeg isåfall kunne si noen sånn som at jeg håper han vet jeg er overvektig. 

Skrevet

Hvis det står overvektig på profilen din, er det vel greit?

• Liker 2
Skrevet

En venninne av meg er stor. Mange menn som digger store jenter, men problemet er at hun ser slankere ut på bilder. Up close og ovenfra og ned bilder. Får ofte avslag når de først møtes fordi hun ikke går under kategorien chubby men tjukk. Det er ingen skam, bare vær så ærlig som mulig. 

Anonymkode: 5d5b1...3f5

• Liker 3
Skrevet

Men jeg har jo vært ærlig, bilde er ikke tatt i en ekstra flatterende vinkel. Og det står overvektig på profilen. 

Skrevet

Når du har skrevet det på profilen er det sikkert ikke nødvendig.

Anonymkode: 5e362...6f2

• Liker 7
Skrevet

Hva du mener med overvektig kan være noe annet enn han, jeg og andre mener/ser for seg. Du har en BMI som klassifiserer til alvorlig fedme. Du bør legge ut et bilde av hele deg på profilen din, så slipper du å kaste bort tid på en som ikke synes du er attraktiv.

Anonymkode: 72006...e93

• Liker 6
Skrevet

Tenker at du har gitt all den informasjonen om dette som burde kunne forventes, og sånn sett ikke trenger å gjøre noe mer. Er han noenlunde oppegående og interessert har han vell sett dette på profilen og bildet ditt. 

• Liker 4
Skrevet

Jah hvis det ikke er tydelig at du er det gjennom bildene dine. Hvis du tror han blir overrasket over hvor overvektig du er så bør du si det!

Skrevet (endret)

Enig i at du ikke bør fortelle noe mer om det. Hvis du ut av intet kommer med den informasjonen - «duh, jeg er forresten overvektig, bare så du er klar over det», så tror jeg du bare gjør ting verre enn nødvendig, og fremstår kanskje med litt issues også.

Høres ut som at du har oppfylt din «opplysningsplikt» :)

Endret av puppi
  • Liker 10
Skrevet

Folk er ikke enige ser jeg. Liker han godt og vi har mye til felles, så vil bare at sjansene skal være best mulig. Ansiktet passer vel i forhold til kroppen som regel. Har en uke på å bestemme meg for hva jeg skal gjøre. 

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Du har allerede opplyst om at du er overvektig. Dette burde være tilstrekkelig opplysninger. Å komme med mer vil antyde usikkerhet, og at du tidligere har fått avslag. Videre bør du la din personlighet få en mulighet til å lyse fram. 

Jeg legger også merke til at du i din heading bruker ordet: " Advare ". Jeg ville ikke tenkt dette om meg selv: At jeg er en person andre bør advares mot. Du har gått ned 20 kilo: Du bør være stolt. " Fortelle " ville evt vært et mer riktig ord å benytte seg av. 

Endret av gjestvest
skrivefeil
Skrevet

Godt jobba å gå ned 20kg!

Anonymkode: ca1b4...5a6

• Liker 11
Skrevet

Takk. Er fornøyd med det :)

Skrevet

Så lenge du både har det skrevet på profilen din og bildet ikke er tatt i en vinkel som får deg til å fremstå som en sylfide så syntes jeg ikke du trenger å si noe :)

Skrevet

Mulig jeg tar feil, men jeg leser ut av HI at du er redd for avvisning fordi han ut ifra profilen din kan ha oppfattet deg som mindre overvektig enn det du faktisk er - kanskje fordi du er redd du ikke har vært tydelig nok? Det blir en avveining. Er en eventuell avvisning fra ham på et slikt grunnlag såpass vanskelig å tenke på at du for enhver pris vil unngå det, så ville jeg avklart det der med overvekten. Vær ærlig. Fortell om bekymringene dine. Dere har snakket sammen en måned, så det burde ikke være noe problem? Mye verre å stå der og håndtere det om det virkelig er slik at han ser for seg noe helt annet enn virkeligheten?

Ønsker deg lykke til! :) 

Anonymkode: 16bf8...e26

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg tar feil, men jeg leser ut av HI at du er redd for avvisning fordi han ut ifra profilen din kan ha oppfattet deg som mindre overvektig enn det du faktisk er - kanskje fordi du er redd du ikke har vært tydelig nok? Det blir en avveining. Er en eventuell avvisning fra ham på et slikt grunnlag såpass vanskelig å tenke på at du for enhver pris vil unngå det, så ville jeg avklart det der med overvekten. Vær ærlig. Fortell om bekymringene dine. Dere har snakket sammen en måned, så det burde ikke være noe problem? Mye verre å stå der og håndtere det om det virkelig er slik at han ser for seg noe helt annet enn virkeligheten?

Ønsker deg lykke til! :) 

Anonymkode: 16bf8...e26

Hun vil sannsynlig anta det er vekta, og ikke annet, om hun blir avvist/dumpet av han. 

Ts; vær deg selv, ikke ta sorgene på forskudd. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...