Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Eg har hatt sex nokre ganger denne uken uten kondom, ej tok angrepille to fager på rad, og no må eg ha en igjen. Eg vet det ikkje er bra å ta så mangen angrepiller så kva skal eg gjøre

Anonymkode: 82896...d4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør slutte å la menn komme inni deg, evt bruke prevensjon. 

Anonymkode: 06af0...da6

• Liker 13
Skrevet

:sjokkert: du må ta deg sammen og knipe igjen til du har korrekt beskyttelse tilgjengelig. Herregud.

• Liker 12
Skrevet

Ta deg sammen jente! Du skal ikke ta så mange angrepiller på rad. Du får begynne å bruke kondom hvis du ikke har annen prevensjon og ikke klarer å holde beina samlet til du får det. 

Anonymkode: f5298...15c

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Eg har hatt sex nokre ganger denne uken uten kondom, ej tok angrepille to fager på rad, og no må eg ha en igjen. Eg vet det ikkje er bra å ta så mangen angrepiller så kva skal eg gjøre

Å ta mer enn en nødprevensjonspille i løpet av en sykluss er direkte farlig.  Det er nødprevnsjon ikke et prevensjonsmiddel du bruker tre ganger på en uke! Faren for båd blodpropp og hjerneblødning er stor ved den typen bruk du her skriver om. Du har helt klart heller ikke lest pakningsvedlegget eller ikke rorstått innholdet. Dropp den pillen du tenkte å ta i dag og kom deg til lege i morgen. Det er høyst tvilsomt om du vil ha noen som helst tilsiktet virkning av nødprevensjonspille nummer tre om denne taes nå som nummer tre på få dager. 

For ts sin del så håper jeg nesten tråden er tull, fordi dette er galskap. 

Anonymkode: a4f31...243

• Liker 8
Skrevet

Ærlig talt, du vet at angrepiller ikke er sikkert? Hvorfor i alle dager har du ikke brukt prevansjon? 

• Liker 2
Skrevet

https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/norlevo-hra-pharma-562091

https://www.felleskatalogen.no/t/medisin/ellaone-hra-pharma-558521

Les det som står om legemidlene før du trykker i deg ukens tredje nødprevensjonspille. Lege får vurdere om du skal avvente og se eller fremkalle en eventuell tidligabort ved hjelp av å få satt inn en kobberspiral, noe som og nå er nevnt i lenken over.

Anonymkode: a4f31...243

• Liker 3
Skrevet

Jeg måtte ta pilla to ganger på en uke, men det var kun fordi kondomet sprakk. Føltes ikke bra. At noen frivillig bruker angrepilla så mange ganger på rad fordi de ikke gidder å bruke prevensjon, det skjønner jeg ikke.

Anonymkode: f9e46...eb3

Skrevet

To ord: knip igjen.

Skaff deg prevensjon, hjelpes. Risikosport det du driver med her!

Anonymkode: 19c62...6c0

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Papirfly, mod.

Gjest chisandra
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt mer permanent prevensjon hadde nok gjort seg. 

Skrevet

Angrepille hjelper bare med å hemme eller forskyve en eventuell eggløsning så det har ingen nytte for seg å ta angrepillen to dager på rad. Så om du feks hadde eggløsning noen dager før dere hadde sex hadde pillen ingen nytte. Om du hadde eggløsning noen dager etter sex, blir den forskyvet. 

• Liker 1
Skrevet

Leste en gang at ett helt p-pillebrett tilsvarer mengden hormoner som er i èn angrepille. Så om du tar 3 på ei uke, tilsvarer det hormoner for 3måneder... så ja, det blir artig å være deg de neste ukene.

Anonymkode: c6b18...f29

Skrevet

Altså, det er noen år siden jeg tok angrepille, så det er mulig at de har blitt bedre. Men min erfaring er at man virkelig angrer når man har tatt en slik pille! Fy flate så dårlig jeg var, oppblåst, kvalm og vondt. Hadde aldri klart å ha sex umiddelbart etter en slik pille, og i hvertfall ikke etter to.... Så at man har behov for 3 angrepiller på ei uke, har jeg liten tro på. Dette er en trolletråd.

Anonymkode: a3e2d...dd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...