Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg melde fra til sjefen om at jeg er syk, ringe eller sende sms? Jobber i barnehage og har tidligvakt 07:00. Har ikke fått noen spesifikk beskjed om hvordan jeg skal melde fra, bare at jeg skal gi beskjed ved sykdom. Har feber og er slapp, mulig influensa

Skrevet

Ringe.

Skrevet

På min jobb sender jeg bare en sms, har inntrykk av at alle gjør det slik. Jeg vet noen mener det er skikkelig uproft, men sjefen min synes det er helt greit.

Anonymkode: 0a0b8...512

Skrevet

Det beste er jo å si ifra så tidlig som mulig, og du kan ikke ringe på en søndag med mindre jobben naturlig tillater det. Jeg ville ha sendt SMS og lagt til at du ringer i morgen. 

Anonymkode: 38fbe...cee

Skrevet

Jobber også på barnehage. Hos oss er regelen at man SKAL ringe, så tidlig som mulig. Hvis du vet i dag at du er syk i morgen ville jeg sendt sms til den som styrer med vaktene på din barnehage, hos oss er det styrerassistent. Skriv at du ringer i morgen i tillegg. Det er sikkert forskjellig praksis, men hos oss er det greit å sende sms til styrerassistent men ped.lederne er ikke glad i å bli forstyrret på fritiden.

Å sende sms er uprofft og gjør det mye enklere å skulke jobben. Det bør man bare gjøre hvis man har mistet stemmen eller på annen måte er forhindret å ringe.

God bedring!

Anonymkode: b5f94...9be

Skrevet

Hvordan vet du nå, klokken 12 50, at du er syk i morgen? Det er 18 timer til du skal på jobb,  ta deg noen paracett og hold sofaen og se det ann i kveld.

Anonymkode: f65ec...76f

• Liker 1
Skrevet

Noen steder må man ringe, andre aksepterer SMS eller mail. Hvis du er usikker så er det tryggest å ringe, det er aldri feil. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du nå, klokken 12 50, at du er syk i morgen? Det er 18 timer til du skal på jobb,  ta deg noen paracett og hold sofaen og se det ann i kveld.

Anonymkode: f65ec...76f

Øh, for ein teit kommentar. Ja, det er umulig å vite om vedkommende faktisk blir bedre til i morgen, men når man har feber og er slapp så er det jo sannsynlig at vedkommende ikke er frisk til i morgen. Når vedkommende skal starte så tidlig som 07.00 så er det faktisk bedre å si ifrå tidlig dagen før, enn å ringe en time før jobb og si ifra. Er sinnsykt vanskelig å skaffe folk på så kort tid. Dessuten er det bedre med preventative tiltak når man jobber i barnehage, folk er så jævlig egoistiske når det gjelder smitte og sykdom, noen skal absolutt gå på jobb for enhver pris i yrker der det er stor risiko for smitte og tenker ikke over at de kan være smittsomme selv om de føler seg bra igjen. Barnehagen er en plass man absolutt ikke skal sjanse på smitte, barn smitter hverandre veldig lett og plutselig så er alle i avdelingen syke. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, weøw skrev:

Hvordan skal jeg melde fra til sjefen om at jeg er syk, ringe eller sende sms? Jobber i barnehage og har tidligvakt 07:00. Har ikke fått noen spesifikk beskjed om hvordan jeg skal melde fra, bare at jeg skal gi beskjed ved sykdom. Har feber og er slapp, mulig influensa

Ring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...