AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 (endret) Jenny Palm försöker hitta ett svar på varför vissa kvinnor går så långt som att ta kontakt med män i fängelse, män de inte ens har träffat. Hon är journalist och har gjort mängder av intervjuer med berörda kvinnor, interner, fängelsepersonal, präster och psykologer. https://www.aftonbladet.se/wendela/article11919309.ab Så til forskjell fra det feministene vil ha oss til å tro, at kvinner ønsker rolige, gode, hyggelige, stabile menn så er det altså egentlig slik at kvinner ønsker seg brautende, voldsomme, voldelige, farlige menn. For disse oppfattes som "sterke" av disse kvinnene. Det er ikke noe å få gjort med, det ligger i kvinnens gener å tiltrekkes av kriminelle menn. Da er det logiske spørsmålet, burde flere menn bli kriminelle, voldelige, slå ned uskyldige, for å få en partner? Anonymkode: 12f65...a66 Ryddet for brudd på opphavsretten. Edie, mod. Endret 29. november 2017 av Edie
Gjest Catalina Culès Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 NEI, de fleste kvinner elsker ikke kriminelle.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, Calandria skrev: NEI, de fleste kvinner elsker ikke kriminelle. I følge forskning er det mange som tiltrekkes av de kriminelle. Fritzl, kjellerpappaen, fikk flere sekker med kjærlighetsbrev. Anonymkode: 12f65...a66
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 Ja, det finnes noen som tiltrekkes av kriminelle. Men de aller fleste er faktisk sammen med snille, vanlige, oppegående menn. Jeg kunne aldri blitt sammen med en kriminell, og jeg er ikke tiltrukket av dem heller. Kjenner ingen som er sammen med kriminelle eller som sier at de er tiltrukket av det heller. Så dette er bare vås. Anonymkode: 149cd...e2f 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne aldri blitt sammen med en kriminell, og jeg er ikke tiltrukket av dem heller. Kjenner ingen som er sammen med kriminelle eller som sier at de er tiltrukket av det heller. Så dette er bare vås. Anonymkode: 149cd...e2f Nei, dette er forskning, vitenskap. Anonymkode: 12f65...a66
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: I følge forskning er det mange som tiltrekkes av de kriminelle. Fritzl, kjellerpappaen, fikk flere sekker med kjærlighetsbrev. Anonymkode: 12f65...a66 Det er en spesiell type kvinner som gjør dette. Jeg leste litt om det: Den første er at kvinner blir overbeviste om at de kan endre mennene ved riktig omsorg og kjærlighet. Den andre er at kvinnene opplever mennene som uønskede eller uelskede barn. De ser i dem barn som har opplevd noe grusomt og opplevd omsorgssvikt, og det utløser et spesielt omsorgsbehov hos kvinnene. Den tredje hypotesen er at kvinnene kan ha et ønske om å ta del i oppmerksomheten som blir de kriminelle til del. Ved å knytte seg til dem, kommer de selv i sentrum. Det er ikke sånn at alle gjør dette. Det skal veldig mye til for å overse sånne alvorlige ting. Kriminelle sees på som en svake, så du tar feil med at de blir sett på som kraftfulle. Endret 26. november 2017 av Evilposelos 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette er forskning, vitenskap. Anonymkode: 12f65...a66 Ja, forskning du ikke har satt deg ordentlig inn i, så dermed blir det du skriver like mye svada. Flaut med menn som tror de er så smarte, og lener seg på "vitenskap", men ikke egentlig forstår hva det dreier seg om. Anonymkode: 01ff9...ff7 6
s0la Skrevet 26. november 2017 #8 Skrevet 26. november 2017 (endret) Mhm, ja vi kvinner eelsker kriminelle. Mordere er spesielt attraktive. Vel, jeg personlig foretrekker de som raner butikker - kiosker for å være spesifikk. En mann med våpen som truer andre er bare såå sexy. Endret 26. november 2017 av s0la 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #9 Skrevet 26. november 2017 Det er vel "vitenskap" at noen kvinner liker kriminelle. At kvinner flest gjør det må du nesten finne en kilde på. For det du viser til sier absolutt ingen ting om at alle kvinner er slik - han har forsket på hvorfor NOEN kvinner gjør dette. Anonymkode: 149cd...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 At kriminelle blir kontaktet av kvinner er da ikke det samme som at "kvinner flest" liker kriminelle. Anonymkode: 66c8a...b8d 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #11 Skrevet 26. november 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: I følge forskning er det mange som tiltrekkes av de kriminelle. Fritzl, kjellerpappaen, fikk flere sekker med kjærlighetsbrev. Anonymkode: 12f65...a66 Dette er ikke forskning, det er enkelthistorier. Da må du linke til en vitenskapelig artikkel som viser at kvinner flest er tiltrukket av kriminelle. "Det er forskning", "det er vitenskap" kan du repetere så mye du vil, det er tomme ord uten dekning. Anonymkode: 66c8a...b8d
Tillion Skrevet 26. november 2017 #12 Skrevet 26. november 2017 12 minutter siden, Evilposelos skrev: Det er en spesiell type kvinner som gjør dette. Jeg leste litt om det: Den første er at kvinner blir overbeviste om at de kan endre mennene ved riktig omsorg og kjærlighet. Den andre er at kvinnene opplever mennene som uønskede eller uelskede barn. De ser i dem barn som har opplevd noe grusomt og opplevd omsorgssvikt, og det utløser et spesielt omsorgsbehov hos kvinnene. Den tredje hypotesen er at kvinnene kan ha et ønske om å ta del i oppmerksomheten som blir de kriminelle til del. Ved å knytte seg til dem, kommer de selv i sentrum. Det er ikke sånn at alle gjør dette. Det skal veldig mye til for å overse sånne alvorlige ting. Kriminelle sees på som en svake, så du tar feil med at de blir sett på som kraftfulle. Fjerde hypotese: fantasien om at noen med et fordervet menneskesyn skal se at akkurat de er så fantastiske og unike at de fortjener å være et unntak.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. november 2017 #13 Skrevet 26. november 2017 Akkurat nå, Tillion skrev: Fjerde hypotese: fantasien om at noen med et fordervet menneskesyn skal se at akkurat de er så fantastiske og unike at de fortjener å være et unntak. Ja, ikke sant.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #14 Skrevet 26. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: At kriminelle blir kontaktet av kvinner er da ikke det samme som at "kvinner flest" liker kriminelle. Anonymkode: 66c8a...b8d Resten venter på at den kriminelle skal ta kontakt. Tradisjonelle kjønnsrollemønster viker ikke, selv for kriminelle. Anonymkode: c76b4...1fc
wintergirl Skrevet 26. november 2017 #15 Skrevet 26. november 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: I følge forskning er det mange som tiltrekkes av de kriminelle. Fritzl, kjellerpappaen, fikk flere sekker med kjærlighetsbrev. Anonymkode: 12f65...a66 Mange kvinner er langt i fra ALLE kvinner! Laaaangt ifra.
herzeleid Skrevet 26. november 2017 #16 Skrevet 26. november 2017 Det er nok, som andre nevner, spesielle kvinner som går etter akkurat disse, men en del av mekanismene finner vi jo igjen blant kvinner generelt, som å trekkes mot de med høyest status, som er mest dominante, "bad boys" osv. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #17 Skrevet 26. november 2017 8 timer siden, herzeleid skrev: Det er nok, som andre nevner, spesielle kvinner som går etter akkurat disse, men en del av mekanismene finner vi jo igjen blant kvinner generelt, som å trekkes mot de med høyest status, som er mest dominante, "bad boys" osv. Jeg vet ikke hvilken verden du bor i, men i min verden er det i alle fall sånn at de fleste er helt normale kvinner som er sammen med helt normale menn. At din verden er fylt med kjeltringer, altså "badboys" sier ganske mye om at du omgåes med slike mennesker, men det betyr ikke at det er normalen i Norge. Anonymkode: 7b541...b65 1
herzeleid Skrevet 26. november 2017 #18 Skrevet 26. november 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvilken verden du bor i, men i min verden er det i alle fall sånn at de fleste er helt normale kvinner som er sammen med helt normale menn. At din verden er fylt med kjeltringer, altså "badboys" sier ganske mye om at du omgåes med slike mennesker, men det betyr ikke at det er normalen i Norge. Anonymkode: 7b541...b65 Jeg foreslår at du jobber med leseforståelsen. Det du skriver har lite med mitt innlegg å gjøre. 1
Tillion Skrevet 26. november 2017 #19 Skrevet 26. november 2017 8 timer siden, herzeleid skrev: Det er nok, som andre nevner, spesielle kvinner som går etter akkurat disse, men en del av mekanismene finner vi jo igjen blant kvinner generelt, som å trekkes mot de med høyest status, som er mest dominante, "bad boys" osv. 1. Kriminelle har sjeldent høy status eller dominans i samfunnet generelt, eller innen det kriminelle miljøet for den saks skyld. 2. Teorien din sier vel at søken etter status henger sammen med behov for ressurser og trygghet, å være kjæreste med noen i et typisk kriminelt miljø gir alt annet enn ressurser og trygghet. 1
MajorasMaske Skrevet 26. november 2017 #20 Skrevet 26. november 2017 At kvinner liker badboys er bare en hollywood greie. I virkeligheten er det ingen ting som tenner kvinner mer enn beskjedne og nølende snille menn som setter andre foran seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå