Gå til innhold

Pokkers symaskin! Tråden floker seg inni den!

Gjest Virvar

Anbefalte innlegg

Nå jeg er lut lei! Jeg har holdt på i over to timer med å prøve å sy noe på et hundeband som jeg skal fikse. Men det blir for tykt for maskinen, og av en eller annene grun så blir det floker inni spolehuset! Det er akuratt som om overtråden henger seg opp, og så må jeg trekke ut og klippe løs tykke snorer med sytråd.

Jeg har allerede brukket 5 nåler i førsøk på å sy i revers, så nå må jeg sy bort, klippe tråden, sy bort en gang til. Isteden for å sy frem og tilbake noen ganger og fått solide sømmer som ikke rakner i endene.

Hvorfor floker det seg slik?? Det ser forferdelig ut nå slev om jeg prøver klippe bort det værste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Har du prøvd å justere overtråden? Min maskin har et lite hjul med tall på langs "banen" som overtråden går fra spolen og ned i nåla. Prøv å justere på den og se om det går bedre. Evt kan du prøve med litt lenger stinglengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er nok overtråden ja, for når jeg bremser trådsnellen med hånden så blir det ikke floker. Jeg må se om den kan justeres. Det er ikke min symaskin så jeg og den samarbeider ikke helt bra ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du har tredd i tråden riktig...?

I.o.m. at det ikke blir floker når du "bremser" trådsnellen, tenkte jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det er riktig. Jeg har iallefall tredd slik som det var tredd fra før. Men snella snurrer for fort, og så blir det slark på tråden, og så blir det floker og surr inni maskinen . Det skal ikke være lett å sy nei :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men snella snurrer for fort' date=' og så blir det slark på tråden, og så blir det floker og surr inni maskinen . Det skal ikke være lett å sy nei :-?[/quote']

Hmm...

For meg høres det ut som om det kan være noe feil med treinga (men jeg er ingen ekspert, og kjenner ikke din maskin!).

Sikker på at du har fått tråden inn i alle trådførere, og godt inn i trådføringssporene og inn i trådgiveren...?

Kanskje for sikkerhetsskyld ta en titt i bruksanvisningen?

Er ikke no morro å sy nå maskinen "slår seg vrang," nei... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fulgte ikke med bruksanvisning. Det ville jo gjort alt mye lettere. Men jeg skal gi den en ny sjanse i kveld. Studere om jeg har fått tråden inni alle steder den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snaart mamma!

Er det en sånn metall-spole som selve undertråd-spolen ligger inni?

I såfall er det sikkert en bitte,liten skru på den som du justerer stramminga på undertråden med. Hvis det er for mye slakk, kan det godt skje det som du beskriver.

Prøv det frem her!

Det må være enten treinga av overtråden, trådspenninga eller justeringa på undertråden som gjør dette her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:roll::roll:

Ikke bruk pedalene når du bare skal sy så lite.

Bruk høyrehånda di så drar du hjulet rundt mot deg på venstre side med hånda.

Litt tungt for hånda, men det funker for meg.

Vanlige husholdningsmaskiner er ikke konstuert for sånne tykke ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...