Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke så god råd og har en del mennesker å kjøpe til. 

Hvis jeg feks kjøper noen «nye» ting på Finn, altså ikke brukt, men tatt ut av evnt kartong og klippet av lappene slik at de er jo ikke helt nye. Hva ville du som mottaker ha tenkt om å få en slik gave? Jeg kan spare en del på dette for har funnet en del fint, men jeg ønsker ikke at mottaker skal «prate» negativt om meg i ettertid heller for vet jo at mange begynner å bli veldig kravstore og at det kanskje er skuffenes for mottaker at gaven ikke kan byttes. 

Noen med innspill? 

Anonymkode: 4b8c0...2e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- kutt ned antall du kjøper til. Du skal ikke blakke deg på julegaver. 

- start tidligere neste år og spre utgiften over hele året.

- noen kommer til å bli sure pga dette, andre kommer til å ta vel i mot det. Så det konmer an på mottakeren. 

Anonymkode: ae225...ff1

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- kutt ned antall du kjøper til. Du skal ikke blakke deg på julegaver. 

- start tidligere neste år og spre utgiften over hele året.

- noen kommer til å bli sure pga dette, andre kommer til å ta vel i mot det. Så det konmer an på mottakeren. 

Anonymkode: ae225...ff1

Takk for svar. 

Skrevet

Ingen fler med noen innspill? 

Skrevet

Jeg ønsker meg ting som fint kunne blitt kjøpt brukt på finn.no. Skåler, glass, fat og lignende. Jeg er også veldig spesifikk i mine ønsker med at jeg presiserer både størrelse og farge, så for min del hadde det ikke betydd noe om varen kom fra Kitchn, finn.no eller loppemarked. Bare pass på at varen du gir bort er hel og fin.

Anonymkode: cbf6f...576

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vet det er noe mottaker ønsker seg, tenker jeg det er helt greit.

Ellers tror jeg heller jeg hadde gått ned på kostnaden på gaven.

Gitt en matgave, eller opplevelse som kino eller kafé besøk? Litt avhengig av mottaker og alder, men kan også gi bort «gavekort» på barnevakt 😉

Anonymkode: ef2ea...4a1

Skrevet

Jeg synes egentlig det er en uting, ikke fordi det er galt med brukte ting - men jeg synes det er fint å ha muligheten til å bytte. Hvis jeg får to kaffetraktere er det jo fint å kunne bytte en av dem. Jeg ville jo ikke sagt noe, men jeg hadde synes det var dumt. Er det feks elektronikk vil jeg også helst ha alle lapper og papirer med tanke på om det skulle bli noe galt senere.

Du mener jo at jeg er kravstor som tenker slik. Kanskje jeg er det. Men jeg hadde satt mye mer pris på å få en kartong god te eller en pose twist, framfor å få noe som jeg - i verste fall - bare må sende på bruktbutikken eller gi videre. Det trenger absolutt ikke være noe dyrt og fancy! Forbruksvarer er topp!  Synes det er litt rart at du er mer opptatt av om folk skal snakke stygt om deg etterpå, enn om mottakeren faktisk blir GLAD for det man får?

Kjenner du de du skal gi til veldig godt, er sikker på at det er noe de trenger og at de ikke får flere like - så kan det nok være en mulighet som slår an.

Anonymkode: b6e4d...b2e

Skrevet

Takk for svar alle sammen 🙂 jeg får tenke meg godt om. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen fler med noen innspill? 

Jeg hadde blitt veldig takknemlig. Takknemlig for at du hadde meg på listen din. Takknemlig for at du hadde funnet noe som passet meg perfekt. Takknemlig for du var smart og brukte pengene lurt! :hjerte:

:hug:

Kjør på! Jeg liker det du tenker å gjøre.

• Liker 3
Skrevet

Det ene året jeg hadde veldig dårlig råd så fikk jeg masse tips. Feks bake pene julekjeks eller karamell, kjøp en rull cellofan og et fint sånt gavebånd. Pakk godsakene inn i cellofanen, skriv et koselig julebrev som du ruller sammen og henger på posen i båndet. Du kan kjøpe feks en pakke pukka te og åpne den, legg noen poser i hver pakkepose. Hvis du har venner med barn, lag små gavekort hvor du gir vekk en eller to kvelder som barnevakt så foreldrene kan kose seg med noe. Jeg gjorde det med et par vennepar og de ringte for å si at det var noe av den beste gaven. De visste at jeg ville stilt opp uansett, men ofte sitter det litt langt inne å spørre. Ofte er det de små omtenksomme tingene som folk setter mest pris på. 

Anonymkode: 1652e...504

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Jeg hadde blitt veldig takknemlig. Takknemlig for at du hadde meg på listen din. Takknemlig for at du hadde funnet noe som passet meg perfekt. Takknemlig for du var smart og brukte pengene lurt! :hjerte:

:hug:

Kjør på! Jeg liker det du tenker å gjøre.

Tusen takk for gode ord ❤️ De varmet godt ❤️

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mange å kjøpe gave til hvis jeg skulle ha kjøpt til alle. Jeg har blitt enige med flere familiemedlemmer at vi ikke gir gave. Passer meg utmerket. 

Jeg hadde gjerne tatt i mot gave fra finn dersom jeg vet at jeg får bruk det men elektronikk og klær ønsker jeg byttelapp på slik at jeg kan bytte eller har klagerett dersom varen går i stykker. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ene året jeg hadde veldig dårlig råd så fikk jeg masse tips. Feks bake pene julekjeks eller karamell, kjøp en rull cellofan og et fint sånt gavebånd. Pakk godsakene inn i cellofanen, skriv et koselig julebrev som du ruller sammen og henger på posen i båndet. Du kan kjøpe feks en pakke pukka te og åpne den, legg noen poser i hver pakkepose. Hvis du har venner med barn, lag små gavekort hvor du gir vekk en eller to kvelder som barnevakt så foreldrene kan kose seg med noe. Jeg gjorde det med et par vennepar og de ringte for å si at det var noe av den beste gaven. De visste at jeg ville stilt opp uansett, men ofte sitter det litt langt inne å spørre. Ofte er det de små omtenksomme tingene som folk setter mest pris på. 

Anonymkode: 1652e...504

Godt forslag 👍 kanskje jeg går for noe sånt 🎅🏻🎁

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt for gjenbruk, hadde blitt glad. :) Nå bytter jeg ekstremt sjeldent gaver da, siden ingen av dem jeg får av pleier å bomme så veldig at gaven er ubrukelig... Har vel bare byttet klær dersom de ikke passer helt, som jeg kommer på. Jeg hadde nok vært mer forsiktig med hva jeg kjøpte - enda litt mer sikker på at mottaker vil like gjenstanden - om jeg kjøpte brukt i stedet for fra butikk med byttelapp... Men uansett, det er jo en fin måte å kanskje få gitt en skikkelig fin gave som mottaker sannsynligvis vil sette pris på, heller enn noe billig ræl.

Skrevet
1 minutt siden, bettsa skrev:

Jeg har mange å kjøpe gave til hvis jeg skulle ha kjøpt til alle. Jeg har blitt enige med flere familiemedlemmer at vi ikke gir gave. Passer meg utmerket. 

Jeg hadde gjerne tatt i mot gave fra finn dersom jeg vet at jeg får bruk det men elektronikk og klær ønsker jeg byttelapp på slik at jeg kan bytte eller har klagerett dersom varen går i stykker. 

Det er ikke snakk om elektronikk eller klær. Det er snakk om leker til barn og noen andre bruksting til voksne. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Gaea skrev:

Jeg er helt for gjenbruk, hadde blitt glad. :) Nå bytter jeg ekstremt sjeldent gaver da, siden ingen av dem jeg får av pleier å bomme så veldig at gaven er ubrukelig... Har vel bare byttet klær dersom de ikke passer helt, som jeg kommer på. Jeg hadde nok vært mer forsiktig med hva jeg kjøpte - enda litt mer sikker på at mottaker vil like gjenstanden - om jeg kjøpte brukt i stedet for fra butikk med byttelapp... Men uansett, det er jo en fin måte å kanskje få gitt en skikkelig fin gave som mottaker sannsynligvis vil sette pris på, heller enn noe billig ræl.

Takk for hyggelig svar 🙂🎅🏻

Skrevet

Det synes jeg er helt greit👍🏻🎅🏻

Anonymkode: 4c056...4f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...