AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Del Skrevet 26. november 2017 Er invitert på et vennejulebord hjemme hos venner av kjæresten min. Men jeg skal på jobb denne kvelden og kan ikke komme før kl 22 ca. Da er de andre ferdig å spise og sikkert bra i farta og klar for å dra ut på byen. Jeg har allerede sagt at de ikke må beregne mat til meg siden jeg er på jobb og ikke kan komme. Men kjæresten min vil så gjerne ha meg med og synes jeg er sær som vurderer å ikke dra. Men jeg synes ikke det frister så veldig. Siden jeg blir noen timer senere enn de andre, pluss at denne gjengen er mest opptatt av å bli full i stedet for å ha det hyggelig. Og jeg var venninne med et par av de i denne gjengen tidligere, men har ingne kontakt med de nå lengre. Føler det bare blir kunstig. Jeg passer rett og slett ikke inn. Har vurdert å dra og tilby meg å være sjåfør men orker ikke maset om hvorfor jeg ikke drikker. Men føler meg litt sær som ikke vil dra. Men hadde det vært mine venner så hadde det vært viktigere og mer koselig. Men jeg har ingen kontakt med de andre ellers i året. Foruten når de inviterer til fyllefest. Men føler jeg begynner å bli ferdig med det. Vi er i slutten av 20 årene. Men kjæresten synes jeg er litt sær. Anonymkode: 1e1e8...63c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #2 Del Skrevet 26. november 2017 Hvis det er dette som klassifiserer til å være sær hadde det ikke gjort meg noe å være det. Du er jo på jobb og går glipp av hyggen med julebordet. Du kommer til et fyllekalas, og det høres jo egentlig ikke særlig gøy ut. Anonymkode: 96f99...bbe 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2017 #3 Del Skrevet 29. november 2017 På 26.11.2017 den 11.33, AnonymBruker skrev: Hvis det er dette som klassifiserer til å være sær hadde det ikke gjort meg noe å være det. Du er jo på jobb og går glipp av hyggen med julebordet. Du kommer til et fyllekalas, og det høres jo egentlig ikke særlig gøy ut. Anonymkode: 96f99...bbe Det ender med at jeg drar likevel etter mye mas fra kjæresten og delvis min tidligere venninne som skal dit. Vil vise seg om det blir så gøy som de skal ha det til. Ts Anonymkode: 1e1e8...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #4 Del Skrevet 30. november 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ender med at jeg drar likevel etter mye mas fra kjæresten og delvis min tidligere venninne som skal dit. Vil vise seg om det blir så gøy som de skal ha det til. Ts Anonymkode: 1e1e8...63c Tilby deg å jobb overtid . Og si til kjæresten at du måtte jobbe mere. Anonymkode: c58f7...978 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DewPoint Skrevet 30. november 2017 #5 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Hadde det vært dine venner ville jeg tenkt at det var ok at du gjorde det du hadde mest lyst til. Men siden det er hans venner, og hans ønske at du blir med, så synes du skal ta hensyn til det. Ikke at du trenger å ta 'an helt ut, men at du bidrar slik at han får en hyggelig kveld. Det er så mange som har kjæreste og som likevel prioriterer egne ønsker. Dersom det er så stort avvik mellom hva man er komfortabel med som singel og hva man forventes å bli med på som kjæreste, så synes jeg man bør gå noen runder med seg selv og spørre om man virkelig er klar for den forpliktelsen som ligger i det å inngå i et forhold. Man er ikke lengre bare en person. Klart man kan trumfe gjennom sin egen vilje hele veien, men da er man ingen god kjæreste. Endret 30. november 2017 av DewPoint 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. november 2017 #6 Del Skrevet 30. november 2017 På 26.11.2017 den 11.29, AnonymBruker skrev: Er invitert på et vennejulebord hjemme hos venner av kjæresten min. Men jeg skal på jobb denne kvelden og kan ikke komme før kl 22 ca. Da er de andre ferdig å spise og sikkert bra i farta og klar for å dra ut på byen. Jeg har allerede sagt at de ikke må beregne mat til meg siden jeg er på jobb og ikke kan komme. Men kjæresten min vil så gjerne ha meg med og synes jeg er sær som vurderer å ikke dra. Men jeg synes ikke det frister så veldig. Siden jeg blir noen timer senere enn de andre, pluss at denne gjengen er mest opptatt av å bli full i stedet for å ha det hyggelig. Og jeg var venninne med et par av de i denne gjengen tidligere, men har ingne kontakt med de nå lengre. Føler det bare blir kunstig. Jeg passer rett og slett ikke inn. Har vurdert å dra og tilby meg å være sjåfør men orker ikke maset om hvorfor jeg ikke drikker. Men føler meg litt sær som ikke vil dra. Men hadde det vært mine venner så hadde det vært viktigere og mer koselig. Men jeg har ingen kontakt med de andre ellers i året. Foruten når de inviterer til fyllefest. Men føler jeg begynner å bli ferdig med det. Vi er i slutten av 20 årene. Men kjæresten synes jeg er litt sær. Anonymkode: 1e1e8...63c Jeg syns det er innafor å droppe julebord når du jobber kveld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 30. november 2017 #7 Del Skrevet 30. november 2017 9 minutter siden, DewPoint skrev: Hadde det vært dine venner ville jeg tenkt at det var ok at du gjorde det du hadde mest lyst til. Men siden det er hans venner, og hans ønske at du blir med, så synes du skal ta hensyn til det. Ikke at du trenger å ta 'an helt ut, men at du bidrar slik at han får en hyggelig kveld. Det er så mange som har kjæreste og som likevel prioriterer egne ønsker. Dersom det er så stort avvik mellom hva man er komfortabel med som singel og hva man forventes å bli med på som kjæreste, så synes jeg man bør gå noen runder med seg selv og spørre om man virkelig er klar for den forpliktelsen som ligger i det å inngå i et forhold. Man er ikke lengre bare en person. Klart man kan trumfe gjennom sin egen vilje hele veien, men da er man ingen god kjæreste. Hun får jo ikke med seg maten eller noe. Og det er da vanlig at man er ganske sliten etter jobb og heller vil slappe av. Så får hun heller bli med en annen gang. Jeg syns derimot man er dårlig kjæreste om man ikke tar hensyn til det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2017 #8 Del Skrevet 30. november 2017 Julebord er bare tull og tøys. Vent med julemat til jul Anonymkode: 60936...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 30. november 2017 #9 Del Skrevet 30. november 2017 Det hadde jeg ikke giddet etter en senvakt på jobb.Kjæresten din virker lite forståelsesfull. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #10 Del Skrevet 1. desember 2017 13 timer siden, Sandie skrev: Det hadde jeg ikke giddet etter en senvakt på jobb.Kjæresten din virker lite forståelsesfull. Han er vel heller redd for å bli hengt ut på kg: "Ble ikke invitert på vennejulebord med samboer" "Samboer går på julebord uten meg - vil han være utro?" "Er jeg urimelig?" Anonymkode: 9e5dc...6e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #11 Del Skrevet 1. desember 2017 Jeg synes man skal strekke seg litt i et forhold når det er noe som betyr mye for den andre parten. Men her synes jeg egentlig det er samboeren din som er lite forståelsesfull. Å dra på fyllekalas når man slutter på jobb kl 22, og det ikke engang er ens egne venner, synes jeg er litt mye forlangt. Anonymkode: b905a...b10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #12 Del Skrevet 1. desember 2017 Voksne folk skjønner at man ikke er med på julebord, etter seinvakt, og etter alle er ferdigspist og godt ned i flaska. Takk høflig for invitasjonen, og si at du gjerne er med på neste sammenkomst, forutsatt at du har fri. Dersom ikke samboeren din skjønner dette, bør han gå i seg selv. Anonymkode: cfb67...a55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DewPoint Skrevet 1. desember 2017 #13 Del Skrevet 1. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voksne folk skjønner at man ikke er med på julebord, etter seinvakt, og etter alle er ferdigspist og godt ned i flaska. Takk høflig for invitasjonen, og si at du gjerne er med på neste sammenkomst, forutsatt at du har fri. Dersom ikke samboeren din skjønner dette, bør han gå i seg selv. Anonymkode: cfb67...a55 Haha! "Voksne folk"! "Jeg er eldre enn deg lille venn, så jeg har mer erfaring og dermed klokere, og derfor må du høre på meg og ikke på noen andre!" Det er direkte pinlig å se på de stusslige hersketeknikkene deres. 21 timer siden, Maleficenta skrev: Hun får jo ikke med seg maten eller noe. Og det er da vanlig at man er ganske sliten etter jobb og heller vil slappe av. Så får hun heller bli med en annen gang. Jeg syns derimot man er dårlig kjæreste om man ikke tar hensyn til det Det kommer an på hvor ofte dette skjer, tenker jeg. Jevnt over mener jeg at mennesker har tendens til enten å være en dørmatte som går med på altfor mye, eller en prinsesse som ikke vil noen ting. I dette tilfellet synes jeg det høres ut som det siste, ellers ville vel trådstarter kommet med eksempel på at kjæresten hennes alltid forsøker å lokke henne med? Nei, skjer det kun en gang i ny og ne, så synes jeg man er både furten og ego om man trumfer gjennom å bli hjemme. Ærlig talt, hvor personlig krenket er det mulig å bli av spørsmålet om hvorfor man ikke drikker? Hvor vanskelig er det å måtte svare "Takk som spør, jeg orker ikke å begynne festen etter jobb, men en annen gang blir jeg med! "? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 1. desember 2017 #14 Del Skrevet 1. desember 2017 2 timer siden, DewPoint skrev: Haha! "Voksne folk"! "Jeg er eldre enn deg lille venn, så jeg har mer erfaring og dermed klokere, og derfor må du høre på meg og ikke på noen andre!" Det er direkte pinlig å se på de stusslige hersketeknikkene deres. Det kommer an på hvor ofte dette skjer, tenker jeg. Jevnt over mener jeg at mennesker har tendens til enten å være en dørmatte som går med på altfor mye, eller en prinsesse som ikke vil noen ting. I dette tilfellet synes jeg det høres ut som det siste, ellers ville vel trådstarter kommet med eksempel på at kjæresten hennes alltid forsøker å lokke henne med? Nei, skjer det kun en gang i ny og ne, så synes jeg man er både furten og ego om man trumfer gjennom å bli hjemme. Ærlig talt, hvor personlig krenket er det mulig å bli av spørsmålet om hvorfor man ikke drikker? Hvor vanskelig er det å måtte svare "Takk som spør, jeg orker ikke å begynne festen etter jobb, men en annen gang blir jeg med! "? Jobber man turnus så jobber man turnus. Noen ganger skal man faktisk på tidligvakt dagen etter også og da trenger man søvn. Hadde jeg vært damen til ts hadde jeg nok forsøkt å byttet meg fri men om det ikke gikk å få byttet så hadde det vært dessverre men jeg kan ikke. Må jobbe. Og ferdig med den saken. Er sjeldent man jobber kveld hver eneste gang det skjer noe sosialt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå