Gå til innhold

Skolebarn som gruer seg til mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn, 8 år, som gruer seg til mye. Det har vært slik periodevis før, men i mye mindre skala enn det er nå. Hun gruer seg nå ofte til skolen etter helg, til fremføringer ++ på skolen, til fritidsaktivitet, til bursdagsselskaper/ vennegrupper. Jeg vet ikke hvorfor hun gruer seg, det virker ikke til å være en spesifikk grunn. Det har ballet på seg de siste par mnd'ene.  Når hun har gjennomført disse tingene, er hun alltid glad og ovenpå. Men før kan det være et h......, med tårer og sinne/ frustrasjon, samt klager over vondt i magen osv. 

Ellers er hun er veldig sosial jente med mange venner, og hun er sammen med venner hver ettermiddag, enten har hun besøk eller så er hun ute eller på besøk. Hun er mye i aktivitet og liker at det skjer noe "hele tiden". 

Men jeg ser at hun sliter mer og mer nå som hun blir eldre, og jeg lurer på om hun har endel angst i seg, som ligger der inne og lurer. 

Er det noen andre som har barn som gruer seg mye/ er bekymret osv? Kan det være en fase? Jeg ønsker å hjelpe henne å håndtere disse følelsene, men vet ikke hvordan. Noen som har tips? 

Anonymkode: 2198a...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du pratet med henne om dette?

Skrevet
1 time siden, Minlillesky skrev:

Har du pratet med henne om dette?

Ja, jeg har prøvd å finne ut hva konkret med situasjonene hun gruer seg til, men det klarer hun ikke forklare. Jeg tror ikke hun helt skjønner følelsene sine selv. Jeg tenker at de følelsene av spenning hun kjenner, er normale. Men jeg tror det ville vært mye bedre for henne å lære seg å takle denne spenningen på en annen måte. For den "gruinga" tar mye tid og er slitsomt for henne, spesielt når det fører til gråting/ utbrudd/ magesmerter... 

Anonymkode: 2198a...655

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...