AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Del Skrevet 26. november 2017 Hei! Jeg har nylig flyttet og får ikke mitt nye kjøleskap før om 8-9 dager. Jeg spiser en del kylling, karbonadedeig og meieriprodukter og lurer derfor på hvor kaldt det må være for at dette kan holde seg fint i en pose på terassen utendørs? Anonymkode: 9829c...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 26. november 2017 #2 Del Skrevet 26. november 2017 Nei det kan du faktisk ikke. Du kommer til å bli syk. Grunnen? Ustabil temperatur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #3 Del Skrevet 26. november 2017 Som i kjøleskapet, max 4-5 grader. Anonymkode: 71bb5...b6a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 26. november 2017 #4 Del Skrevet 26. november 2017 Samme som kjøleskap, stabilt 0-4 grader. I de dagene bør du nok vurdere å ikke gjøre storhandel av varer, men heller kjøpe det du trenger den dagen du trenger det. Pass på å pakke ting veldig godt inn, eventuelt legg det i en kasse med lokk som kan festes ordentlig. Skjærene er overraskende gode på å komme seg inn steder de vet det er mat. Oppbevarer du det i en pose så har du kastet penger ut av vinduet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #5 Del Skrevet 26. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har nylig flyttet og får ikke mitt nye kjøleskap før om 8-9 dager. Jeg spiser en del kylling, karbonadedeig og meieriprodukter og lurer derfor på hvor kaldt det må være for at dette kan holde seg fint i en pose på terassen utendørs? Anonymkode: 9829c...230 Det kommer helt an på hvor kaldt det er utendørs og om fuglene kommer og forsyner seg av maten. Mat i poser er som en magnet på alt av fugler og rotter/mus. De ikke bare spiser men roter og griser samtidig godt. Så i en pose bør du ikke oppbevare mat (eller søppel) uendørs uansett. Kjøleskap har temperatur mellom 2 - 4 grader som standard instilling. Er det jevnt så lav eller lavere temperatur ute, kan du oppbevare fersk mat fra 1 til 4 dager avhengig av hva du har. Men kjøp deg eller finn deg en tett plastboks med skikkelig lokk. Å snu ei vaskebøtte over posen fungerer en stund, avhengig av hvor sulten de store fuglene er. Anonymkode: d978c...358 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 26. november 2017 #6 Del Skrevet 26. november 2017 Dette kommer jo an på temperaturen. Holdbarheten vil være kortere enn datomerkingen på pakken om temperaturen går over fem grader. For de produktene du nevner, er det lett å merke om de har blitt skjemt, forutsatt at du har luktesans. Du må natuligvis sørge for at maten er pakket godt inn, slik at den ikke blir spist av fugler, rotter, isbjørn etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #7 Del Skrevet 26. november 2017 En liten kjøleboks som går på strøm koster ikke all verden f.eks på Biltema. Anonymkode: 6e07f...f91 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #8 Del Skrevet 26. november 2017 Lev på hermetikk og tørrvarer en uke, det burde gå bra Anonymkode: 597b1...517 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 26. november 2017 #9 Del Skrevet 26. november 2017 Måtte også gjøre det samme for noen år siden. Pakk det så fugler ikke kommer til. Hvor kaldt er det der du bor? Jeg ville vurdert å kjøpe en billig kjølebag som ikke trenger gå på strøm, og fire kjøleelementer på f.eks. biltema og spurt i nærmeste butikk om du kan få ha de i fryseren (du må bytte i alle fall en gang daglig). Noen bensinstasjoner lar deg bytte ut de du har. Ha kjølebagen på verandaen. Ville ikke gjort noen storhandel, men har du en liten kjølebag full med frysevarer og kjøleelementer vil det holde seg noen dager. Egg tåler å stå i romtemperatur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #10 Del Skrevet 26. november 2017 Jeg mangler også kjøleskap og har matvarer i en plastkasse ute på verandaen..fungerer bra for min del Anonymkode: 600f8...10a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #11 Del Skrevet 26. november 2017 Jeg hadde kuttet ut handling den korte uken. Har levd i flere uker uten kjøleskap og det går greit. Smøreost til pålegg, middagshandling hver dag (kun det man trenger) eller take away. Tørrvarer og hermetikk. Det går ok for korte tidsrom. Anonymkode: 9031c...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #12 Del Skrevet 26. november 2017 Jeg hadde ikke kjøleskap i 2 måneder og det gikk fint. Anonymkode: 8ae64...249 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 26. november 2017 #13 Del Skrevet 26. november 2017 Prøvde en januar, tre dager. Det gikk ikke, temperaturen varierte for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #14 Del Skrevet 26. november 2017 Dersom du steker opp kjøttet når du kommer hjem fra butikken, og oppbevarer det i lukket kasse som står i skyggen utendørs vil jeg tro det går fint i oppmot en uke. Rått kjøtt vil tåle det dårligere enn varmebehandlet kjøtt. Jeg gjør dette på hytta, men da graver jeg gjerne litt snø oppå og rundt kassa også. Anonymkode: 9c4c7...00e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 26. november 2017 #15 Del Skrevet 26. november 2017 Her hvor jeg bor hadde det ikke funket. Temperaturen svinger fra -3 til +10 på er døgn Man klarer seg overraskende bra på ei ukes tid uten kjøleskap om man har råd. Kjøp mat hver dag/annenhver dag. Kjøp ikke mer enn det du trenger. 1-2 dager kan man jo kjøpe noe ferdigmat også. Samme med halvfabrikat/boksemat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #16 Del Skrevet 26. november 2017 Ts her. Tusen hjertelig takk for all hjelp! Bor i Oslo, så det er vel rundt -1 grad akkurat nå. Men som flere av dere sier varierer dessverre temperaturen en del. Da får jeg belage meg på å handle kjøttet hver dag, men det bør gå fint :-) Anonymkode: 9829c...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 29. november 2017 #17 Del Skrevet 29. november 2017 Mye holder seg fint inne: grønnsaker, frukt, tørrvarer, halvfabrikat (kjøp de som tilsettes vann, da slipper du tenke på melk), boksmat, juice, enkelte smør (godt smør som blir hardt om det står i kjøl), brød, enkelte pålegg (makrell, leverpostei, syltetøy), poteter, ris, egg (står ute i utlandet), skinke på boks Mye du kan lage da: wok med nudler, toroprodukter, boksemat som lapskaus osv, OK frokost/lunsj, potetmos/kokte poteter og masse grønnsaker som feks er ovnsbakt, stekt ris med egg, skinke og grønnsaker. Du kan jo alltid kjøpt kjøtt/melk (minste pakkene) samme dag du skal bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå