AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #1 Skrevet 26. november 2017 I familie er det slik at det gjerne blir servert potegull og små godt helst bare til barna. Og noen ganger er det ting bare til barna. Jeg synes det er en uting, og jeg synes det burde kunne være mulig at voskne kan forsyne seg litt av slike ting om de ønsker, da vi lliker også potetgull og små godt. Nå må jeg påpeke at jeg forsyner meg veldig lite av dette siden jeg vet det er hovedsakelig til barna. Jeg synes at når man har selskap, kan man godt kjøpe inn en ekstra potetgull slik at alle kan få, det er ren høflighet.Jeg vil igjen påpeke at jeg mener ikke overflød og dyre ting selvsagt, men innenfor rimelighetens grenser- jeg vil også påpeke at min familie har god råd, og har fint råd til dette. hva tenker dere? Anonymkode: 57255...6d5 8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #2 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: I familie er det slik at det gjerne blir servert potegull og små godt helst bare til barna. Og noen ganger er det ting bare til barna. Jeg synes det er en uting, og jeg synes det burde kunne være mulig at voskne kan forsyne seg litt av slike ting om de ønsker, da vi lliker også potetgull og små godt. Nå må jeg påpeke at jeg forsyner meg veldig lite av dette siden jeg vet det er hovedsakelig til barna. Jeg synes at når man har selskap, kan man godt kjøpe inn en ekstra potetgull slik at alle kan få, det er ren høflighet.Jeg vil igjen påpeke at jeg mener ikke overflød og dyre ting selvsagt, men innenfor rimelighetens grenser- jeg vil også påpeke at min familie har god råd, og har fint råd til dette. hva tenker dere? Anonymkode: 57255...6d5 "pose Anonymkode: 57255...6d5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #3 Skrevet 26. november 2017 Helt enig med deg. Men hvilke type selskaper er det snakk om? Serveres det middag til alle, også kaffe til de voksne med noe søtt til? Anonymkode: 0cf51...756 5
exictence Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 For det første er det veldig hyggelig når noen i det hele tatt inviterer til hygge og noe å spise. Det må da virkelig være opp til vertene hvordan de selv vil arrangere sitt besøk. Når du inviterer kan du gjøre det på din måte. Du kan kjøpe inn potetgull og godterier til alle. Mange velger gjerne å kjøpe inn barnegodter og potetgull til barn fordi barna ofte ikke vil spise "voksengodter" eller mye av det voksne får servert. Nei, jeg synes ikke det er en uting. Jeg synes vel heller motsatt at det er veldig raust å kjøpe ekstra inn til barna. Vertene kunne la være å kjøpe inn "barnegodter" og potetgull i det hele tatt. 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #5 Skrevet 26. november 2017 Just now, AnonymBruker said: Helt enig med deg. Men hvilke type selskaper er det snakk om? Serveres det middag til alle, også kaffe til de voksne med noe søtt til? Anonymkode: 0cf51...756 Det er helt vanlig felles selskap hjemme enten hos foreldrene mine eller broren min med middag og dessert e til alle. også er kaffe og kaker (til alle) i stua, og potetgull og smågodt mer eller mindre kun til unga. Utrolig hyggelig,men jeg synes det er litt spesielt, jeg var en gang på selskap hos broren min, hvor han spurte alle om de ville ha is, noe jeg takket ja til, og merket på han at han egentlig ikke synes det var greit, han tok til og med å la den i frysern med en engang unga, fant det ut når jeg lurte ett par minutt etter på hvor isen var Jeg forsynte meg to småe porsjoner begge ganger slik at det skulle være nok til unga.. Nå er jo dette litt anderledes, men ja synes det burde å bli servert nok til alle Men mama f eks regner alltid for lite mat hehe. 1. 17 mai. kom de med noen marshmellow ting kun til unga, nå hadde nok ikke jeg hadde hatt lyst på det (for søtt),men jeg synes man burde å lage litt esktra i tifelle noen andre gjester vil ha Det er værtfall min mening Anonymkode: 57255...6d5 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 Helt enig, alle burde å være likeverdig som gjester. Voksen som barn. Anonymkode: 57255...6d5 4
Veslefrikk Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 Jeg syns helt ærlig at dette ikke er noe å lage et problem ut av. De ønsker tydeligvis å gjøre litt ekstra og tilrettelegge for at barna skal ha det helt toppers i et selskap, som ellers kanskje ville blitt både langtekkelig og kjedelig for dem. Men hvis du føler at dette ikke er bra nok for deg (og evt de andre voksne) så er det jo bare å kjøpe med deg en pose med godis eller snacks, kanskje en sånn hestesko-iskake som er litt «typisk voksen» og spørre etter en bolle/fat og foreslå å sette den på bordet. Man må prøve å være litt løsningsorientert istedet for å være misfornøyd. Da får man det så mye bedre, både til hverdags og fest. 20
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #8 Skrevet 26. november 2017 Just now, Veslefrikk said: Jeg syns helt ærlig at dette ikke er noe å lage et problem ut av. De ønsker tydeligvis å gjøre litt ekstra og tilrettelegge for at barna skal ha det helt toppers i et selskap, som ellers kanskje ville blitt både langtekkelig og kjedelig for dem. Men hvis du føler at dette ikke er bra nok for deg (og evt de andre voksne) så er det jo bare å kjøpe med deg en pose med godis eller snacks, kanskje en sånn hestesko-iskake som er litt «typisk voksen» og spørre etter en bolle/fat og foreslå å sette den på bordet. Man må prøve å være litt løsningsorientert istedet for å være misfornøyd. Da får man det så mye bedre, både til hverdags og fest. Hvem har sagt at dette er ett problem? Og hvem har sagt at man skal ta opp med noen? Men det må vel kunne gå an å spørre andre hva de mener om dette. Jeg prøver værtfall å rettelegge til at ALLE mine gjester har det bra i mine selskap, og jeg mener at man burde kunne ta en (1) sjokolade bit uten å få ett stygt blikk. Anonymkode: 57255...6d5 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #9 Skrevet 26. november 2017 39 minutter siden, Veslefrikk said: Jeg syns helt ærlig at dette ikke er noe å lage et problem ut av. De ønsker tydeligvis å gjøre litt ekstra og tilrettelegge for at barna skal ha det helt toppers i et selskap, som ellers kanskje ville blitt både langtekkelig og kjedelig for dem. Men hvis du føler at dette ikke er bra nok for deg (og evt de andre voksne) så er det jo bare å kjøpe med deg en pose med godis eller snacks, kanskje en sånn hestesko-iskake som er litt «typisk voksen» og spørre etter en bolle/fat og foreslå å sette den på bordet. Man må prøve å være litt løsningsorientert istedet for å være misfornøyd. Da får man det så mye bedre, både til hverdags og fest. Syns du tillegger mye til ts her, jeg er rimelig sikker på at dette ikke er ett problem og dette er noe h"n bruker tid på å tenke på. Kjempe fint at barna skal ha det helt toppers,men det fortjener voksne å. Når jeg kommer i ett selskap forventer jeg at det ska være nok mat, desserts og snacks for alle. Selv om jeg har med en vertinnegave. Og hvis familien er som min, blir det ikke kjøpt inn potetgull og smågodt hvisjeg har med fordi det blir godt utifra at det er til ungene og ikke til alle. Anonymkode: 53658...b0d 2
Puny Skrevet 26. november 2017 #10 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig felles selskap hjemme enten hos foreldrene mine eller broren min med middag og dessert e til alle. også er kaffe og kaker (til alle) i stua, og potetgull og smågodt mer eller mindre kun til unga. Utrolig hyggelig,men jeg synes det er litt spesielt, jeg var en gang på selskap hos broren min, hvor han spurte alle om de ville ha is, noe jeg takket ja til, og merket på han at han egentlig ikke synes det var greit, han tok til og med å la den i frysern med en engang unga, fant det ut når jeg lurte ett par minutt etter på hvor isen var Jeg forsynte meg to småe porsjoner begge ganger slik at det skulle være nok til unga.. Nå er jo dette litt anderledes, men ja synes det burde å bli servert nok til alle Men mama f eks regner alltid for lite mat hehe. 1. 17 mai. kom de med noen marshmellow ting kun til unga, nå hadde nok ikke jeg hadde hatt lyst på det (for søtt),men jeg synes man burde å lage litt esktra i tifelle noen andre gjester vil ha Det er værtfall min mening Anonymkode: 57255...6d5 Hvis de voksne har fått både middag og dessert, kaffe og kaker så syntes jeg egentlig det holder. Har du virkelig lyst på potetgull og godteri etter det? 22
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #11 Skrevet 26. november 2017 2 minutter siden, Puny said: Hvis de voksne har fått både middag og dessert, kaffe og kaker så syntes jeg egentlig det holder. Har du virkelig lyst på potetgull og godteri etter det? Er vel ikke det som er poenget. Anonymkode: 57255...6d5 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #12 Skrevet 26. november 2017 37 minutter siden, Puny said: Hvis de voksne har fått både middag og dessert, kaffe og kaker så syntes jeg egentlig det holder. Har du virkelig lyst på potetgull og godteri etter det? Hva har det med saken å gjøre? Stort sett foretrekker jeg ikke kake, men heller potetgulll-men det har heller ingenting om saken å gjøre- Anonymkode: 53658...b0d 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #13 Skrevet 26. november 2017 Når jeg leser overskriften, tenker jeg at det er et barneselskap. Men her har jo de voksne fått både middag, dessert, kaffe og kaker. Hva skal de voksne med mer? La nå ungene kose seg med litt potetgull hvis de har plass. Anonymkode: 89b1f...179 21
Hulderen Skrevet 26. november 2017 #14 Skrevet 26. november 2017 Det ble jo ikke bare servering til barna i selskapet, alle fikk jo middag, dessert og småkaker! Jeg syns ikke du skal forsyne deg av det godteriet som etterpå settes frem til barna. Når du gjør det, så ser det merkelig ut. Jeg har ofte vært i selskap der det etter middag gis ispinner bare til barna. Det er da helt naturlig. 14
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #15 Skrevet 26. november 2017 2 minutter siden, Hulderen said: Det ble jo ikke bare servering til barna i selskapet, alle fikk jo middag, dessert og småkaker! Jeg syns ikke du skal forsyne deg av det godteriet som etterpå settes frem til barna. Når du gjør det, så ser det merkelig ut. Jeg har ofte vært i selskap der det etter middag gis ispinner bare til barna. Det er da helt naturlig. det er faktisk ispinner til alle hvis de vil ha. Broren min og pappa pleier å spise det de og. Anonymkode: 57255...6d5 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #16 Skrevet 26. november 2017 Jeg syntes ikke det er snålt dersom det settes fram godteri og potetgull til barna etter middagen. Dette er jo typiske ting som barn liker. Dersom du også vil ha, og dette er en gjenganger i familieselskap, kan du jo ha med deg en potetgullposen og litt smågodt og spørre om å få sette det fram. Da blir det jo nok til alle. Anonymkode: f0478...eb3 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #17 Skrevet 26. november 2017 I min familie pleier det å være potetgull/snop/frukt til alle, men så lenge det er full servering først så syns jeg ikke du har noe å klage på egentlig. Hvis ungene hadde hatt masse greier og dere ikke fikk noe så hadde det vært annerledes, men middag og kaker er egentlig nok. Anonymkode: 49a0b...600 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #18 Skrevet 26. november 2017 Just now, AnonymBruker said: I min familie pleier det å være potetgull/snop/frukt til alle, men så lenge det er full servering først så syns jeg ikke du har noe å klage på egentlig. Hvis ungene hadde hatt masse greier og dere ikke fikk noe så hadde det vært annerledes, men middag og kaker er egentlig nok. Anonymkode: 49a0b...600 Det er like mye middag og kaker til ungene, det blir kjøpt inn en kake som jeg ikke liker til ungene, og jeg har ikke noe mot det, synes det er bare hyggelig og så lenge det er noe annet jeg kan snackse på, men jeg synes det er unødvendig med to skåler med masse godteri og potetgull til kun ungene, de spiser gjerne også ett par is hver, og igjen jeg har ikke noe problem med at de skal kose og ha masse godt-men det burde å kunne være mulig at vi voksne kan fosyne oss litt hvis vi ønsker. Vi tar selvsagt hensyn når det gjelder is,kake, snakcks, smågodt,potetgull og popcorn at det er hovedsakelig til de. Det er ikke alt man liker, eller har lyst på der og da men jeg synes det er gjestfrihet til å kunne gi mine gjester mulighet til å forsyne seg med hva det enn er på bordet. Blir som å invitere på middag, og kun servere vin til damene og kun øl til mennene. Anonymkode: 57255...6d5 6
Puny Skrevet 26. november 2017 #19 Skrevet 26. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er vel ikke det som er poenget. Anonymkode: 57255...6d5 Nei vel? Hva rr poenget? At barna får noe du ikke får? 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #20 Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, Puny said: Nei vel? Hva rr poenget? At barna får noe du ikke får? Ja. Anonymkode: 57255...6d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå