Gå til innhold

Om å "trives hjem"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

En velkjent blogger "trives hjem til Stavanger". Skjønner meningen, men lurer på om det er vanlig å si/skrive?

Anonymkode: 33c43...9ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke hva det betyr.. Trives hun i Stavanger, reiser hun, lengter hun???

Anonymkode: 12e08...4fe

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hva det betyr.. Trives hun i Stavanger, reiser hun, lengter hun???

Anonymkode: 12e08...4fe

Hun bor ikke i Stavanger, men er derfra. Sannsynligvis lengter hun tilbake.. Snodig setning!:klaske:

Skrevet

Jeg skjønner ikke meningen.

Anonymkode: 698d3...22b

• Liker 3
Skrevet

Pleier hun å formulere seg rart? Kanskje dette bare var et uhell, kanskje hun ikke har korrekturlest teksten? Det kan komme merkelige feil hvis man redigerer underveis, men ikke kontrollerer resultat. 

Anonymkode: aa959...22f

Skrevet

Merkelig setning. Ville tolket den som "trives hjemme i Stavanger", men det forutsetter at vedkommende faktisk bor der allerede. Hvis dette er noen som prøver å leve av å blogge ville jeg imidlertid forventet bedre norskkunnskaper/korrekturlesing enn som så. 

Skrevet

Å "trives hjem" gir ingen mening, men kanskje det er vanlig å si på hennes dialekt. Jeg vet ikke, men det er ikke korrekt å skrive det i hvert fall. 

Anonymkode: d8795...f37

Skrevet
On 26.11.2017 at 10:35 AM, Cata said:

Merkelig setning. Ville tolket den som "trives hjemme i Stavanger", men det forutsetter at vedkommende faktisk bor der allerede.

Eller er derifra. Selv for folk godt over sin grønne ungdom kan "hjem" bety barndomshjemmet.

Skrevet

Syns det høres ut som dialekt.

Anonymkode: 698d3...22b

Skrevet
43 minutter siden, GauteS skrev:

Eller er derifra. Selv for folk godt over sin grønne ungdom kan "hjem" bety barndomshjemmet.

Ja, jeg drar "hemmat" til mor selv om jeg har bodd på en annen kant av landet i snart 20 år nå. :) 

Anonymkode: aa959...22f

• 1 måned senere...
Gjest Tom Bäcker
Skrevet
På 25.11.2017 den 23.28, AnonymBruker skrev:

En velkjent blogger "trives hjem til Stavanger". Skjønner meningen, men lurer på om det er vanlig å si/skrive?

Bloggere er sånn, de har verken språk eller tanker. Ingen vits i å henge seg opp i det, de skriver ting bare for å få klikk på hjemmesida si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...