Gå til innhold

Om kvinnen tar initiativ til sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om en kvinne som både tar initiativ til første kyss og samleiet under en datingprossess? Bør hun holde tilbake og la mannen gjøre det? Kan mannen tenke at hun er løs?

Anonymkode: 9a766...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har konservative holdninger så kan han tenke slik. Men menn setter like mye pris på at kvinner tar første skritt som kvinner gjør det. Du er et individ. Det er han også. Føler du for å kysse han og settingen er riktig så kjør på! På samme måte omvendt. Føler du deg trygg på han og vil ha han så vis det. Samme andre veien.

Dessverre finnes det menn som avviser eller ikke tar det seriøst når kvinnen tar første skritt. Men dessverre finnes det også kvinner som avviser menn på en kald og kjølig måte når han er frempå. Så det er sånn det er å være menneske. Du kan bli avvist. Det er ingenting som er sikkert.

Men mindre du finner en som er din "sjelevenn". Da lurer du ikke, det er som om dere er en og samme person, eller veldig gode venner som har kjent hverandre hele livet, bare ikke møtt hverandre før nå.

Anonymkode: 4d1f4...c23

• Liker 4
Skrevet

Det kommer jo veldig an på når i prosessen man er da. Tar kvinnen initativ til samleie på første date så kan hun nok oppfattes som løs ja (samme med en mann). Men snakker man om et kyss etter flere dater så er det noe helt annet. Jeg har bare fått positiv tilbakemdling på at jeg har tatt initativ, men det er ikke på første date...

Anonymkode: a3d11...3c9

Skrevet
På 25.11.2017 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om en kvinne som både tar initiativ til første kyss og samleiet under en datingprossess? Bør hun holde tilbake og la mannen gjøre det? Kan mannen tenke at hun er løs?

Hun må ihvertfall spørre om tillatelse først. Ellers er det voldtekt.

Anonymkode: fa2e4...db9

Skrevet

Det er veldig avhengig av hvor dere er i datingprosessen. Ei jeg datet var veldig pushy på sex med en gang vi hadde begynt å treffes og jeg ble veldig usikker på hva hun ville og hvorfor hun ville treffes.

Skrevet
On 11/25/2017 at 10:13 PM, AnonymBruker said:

Tror det vil oppfattes som bare positivt av de fleste. Det finnes riktignok en del menn som lider av en sterkere eller svakere variant av hore-madonna-dikotomien, dette er menn som deler kvinner inn i to kategorier, på den ene side de «skitne» og løse som man gjerne puler på, men som fordi de er for seksuelt aktive ikke er kjærestemateriale, og på den annen side de dydige og «rene» som man anser verdige som kjæreste og mor for sine barn. Denne tankegangen står mye sterkere i en del andre land og kulturer, men vi er ikke helt kvitt den her heller, selv om det knapt finnes noe sted på jord der man har kommet lenger i bekjempelse av den.

Men slike menn er det kanskje ikke noe poeng å få som partner uansett, for med mindre du har levd som prektig og dydig jente og aldri gått til sengs med noen første kveld, blir du jo nødt til å føre en slik mann bak lyset og late som at du er mer prippen enn du er. For det er nok ikke mange av disse som synes det vil være hyggelig å tenke på at kvinnen i hans liv har vært lett å få i seng for andre, mens hun var tilbakeholdende og vanskelig å få i seng for akkurat ham. Menn som ønsker en dydig partner ønsker jo at hun skal ha hatt få seksualpartnere før ham (det er heldigvis ikke mange etnisk norske menn som forventer at kvinnen skal være jomfru, så hore-madonna-tankegangen kommer i en vesentlig mykere utgave i vår moderne norske kultur). 

Men tilbake til dette med å ta initiativ: Bare ta initiativ. Det er bare positivt. Men husk at menn ikke trenger å være interessert i mer enn sex, så det kan godt være at det ikke blir noe mer. Om det ikke blir dere, betyr ikke det nødvendigvis at han lider av hore-madonna-tankegangen og ser på deg som billig eller at det har skadet dine sjanser å ha sex første kveld, det kan være at han bare synes du er attraktiv nok for et knull, og deilig å leke med, men ikke ser for seg en fremtid med deg. Så pass på at du ikke tror positiv respons gir en indikasjon på at han vil noe mer. De fleste menn har lyst på sex med langt flere jenter enn de de kan tenke seg som livspartner.

• Liker 3
Gjest DuVetHvem
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette skal være et problem. Hvis hun er keen på en fyr og har lyst til å bli intim så er det jo bare bra? Bedre å ha en kåt dame i hus, enn å ha en som finner unnskyldninger for å ikke ha sex. 

Skrevet

Greia er at jeg har datet en fyr over et par måneder, og det var jeg som tok initiativ til første kyss etter siste date. Etter dette har det blitt helt stille fra han. Det vil si, han sender noen snaps, men spør aldri om å finne på noe mer og finner på unnskyldninger når jeg spør om å gjøre noe? Hvorfor er det slik?

TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at jeg har datet en fyr over et par måneder, og det var jeg som tok initiativ til første kyss etter siste date. Etter dette har det blitt helt stille fra han. Det vil si, han sender noen snaps, men spør aldri om å finne på noe mer og finner på unnskyldninger når jeg spør om å gjøre noe? Hvorfor er det slik?

TS

Han høres dessverre ikke noe særlig interessert ut om han bare varter opp med unnskyldninger. Enten det eller så er han tafatt

Skrevet
På ‎11‎/‎25‎/‎2017 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at en slik kvinne ikke eksisterer,utenom i hollywoodfilmer

Anonymkode: 8b3df...0b8

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, WubWub skrev:

Han høres dessverre ikke noe særlig interessert ut om han bare varter opp med unnskyldninger. Enten det eller så er han tafatt

Han var svært interessert før det vet du, sendte meldinger hver dag og lurte på om vi kunne bli noe mer og så videre. Så skjønner ikke hvorfor han skulle endre oppførsel slik etter ett kyss. Kan jo være mange grunner, men likevel, går jo an å si ifra.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...