AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #1 Del Skrevet 25. november 2017 Nå er det mulig jeg er en gammel fis ( fikk mitt første barn som 34 åring) men når folk etterlyser et vegansk alternativ til morsmelk, har vi lille dratt det vel langt? Anonymkode: 21135...864 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #2 Del Skrevet 25. november 2017 Da mener de at ungen ikke skal få melk fra mor heller da tenker jeg. Rare mennesker. Anonymkode: 6f8af...dc3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #3 Del Skrevet 25. november 2017 Var et par som hadde sånne forestillinger og valgte å gi baby økologisk eplejuice i stede, babyen døde! Anonymkode: 73e0c...4d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #4 Del Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var et par som hadde sånne forestillinger og valgte å gi baby økologisk eplejuice i stede, babyen døde! Anonymkode: 73e0c...4d9 http://www.newsweek.com/parents-convicted-feeding-baby-vegetable-milk-625626 Anonymkode: e6143...e61 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #5 Del Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da mener de at ungen ikke skal få melk fra mor heller da tenker jeg. Rare mennesker. Anonymkode: 6f8af...dc3 Ja nettopp det! Dette var en person i termingruppen min på fb, ville ikke amme eller gi vanlig mnd, for barnet skulle aldri smake NOE animalsk... ts Anonymkode: 21135...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #6 Del Skrevet 25. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja nettopp det! Dette var en person i termingruppen min på fb, ville ikke amme eller gi vanlig mnd, for barnet skulle aldri smake NOE animalsk... ts Anonymkode: 21135...864 Herregud da har det gått for langt. De trenger hjelp Anonymkode: 6f8af...dc3 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #7 Del Skrevet 25. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja nettopp det! Dette var en person i termingruppen min på fb, ville ikke amme eller gi vanlig mnd, for barnet skulle aldri smake NOE animalsk... ts Anonymkode: 21135...864 Håper inderlig helsestasjonen fanger opp dette og det ikke går så langt som tilfellet omtalt i lenken over... Anonymkode: 8ad7f...563 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepsimaxtakk Skrevet 25. november 2017 #8 Del Skrevet 25. november 2017 Veganere gir morsmelk. Dette blir noe helt annet 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 25. november 2017 #9 Del Skrevet 25. november 2017 Slike folk burde bli meldt til barnevernet! Helt ok at man velger å leve vegansk selv, men små babyer som skal vokse? Nei vettu hva! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 25. november 2017 #10 Del Skrevet 25. november 2017 31 minutter siden, AnonymBruker said: Ja nettopp det! Dette var en person i termingruppen min på fb, ville ikke amme eller gi vanlig mnd, for barnet skulle aldri smake NOE animalsk... ts Anonymkode: 21135...864 Det er livsfarlig! Håper vedkommende får informasjon om det. Hvis vedkommende mener det på alvor er det jo noe som barnevern og helsestasjon bør ta tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #11 Del Skrevet 26. november 2017 Øøæh. Det finnes jo kumelksfri MME... Anonymkode: 370fb...bad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #12 Del Skrevet 26. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja nettopp det! Dette var en person i termingruppen min på fb, ville ikke amme eller gi vanlig mnd, for barnet skulle aldri smake NOE animalsk... ts Anonymkode: 21135...864 Dette er ikke vanlig blant veganere. Veganere flest ammer med mindre de av ulike grunner ikke kan. Men som veganer har jeg aldri hørt om veganere som velger å ikke amme for at ungen ikke skal få noe animalsk, morsmelka er jo nettopp for ungen, i motsetning til kumelk som er for kalven. Det finnes for øvrig morsmelkerstatning som ikke inneholder kumelk, dette er trygt og brukes også av de som har melkeallergi. Anonymkode: 3a50b...acf 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #13 Del Skrevet 26. november 2017 3 timer siden, Sirah skrev: Slike folk burde bli meldt til barnevernet! Helt ok at man velger å leve vegansk selv, men små babyer som skal vokse? Nei vettu hva! Babyer kan fint vokse på vegansk kosthold. Morsmelk eller mme er selvsagt en del av kostholdet for babyer. Virker som mange tror veganere er imot morsmelk? Morsmelk er fra mor til barn, kumelk fra ku til kalv, men vårs morsmelk skal selvsagt barna våre få. Anonymkode: 3a50b...acf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #14 Del Skrevet 26. november 2017 Veganere ammer barna sine. Vegansk MME finnes, også fordi noen barn har allergi mot melkeprotein. Skrudde mennesker med rare ideer finner du over alt. Men vi er bare mer tilbøyelig til å godta noen av slike ideer, enn andre. Anonymkode: 2cdda...558 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 26. november 2017 #15 Del Skrevet 26. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Babyer kan fint vokse på vegansk kosthold. Morsmelk eller mme er selvsagt en del av kostholdet for babyer. Virker som mange tror veganere er imot morsmelk? Morsmelk er fra mor til barn, kumelk fra ku til kalv, men vårs morsmelk skal selvsagt barna våre få. Anonymkode: 3a50b...acf Jeg tror ikke veganere er i mot morsmelk, men det finnes iallefall en person i termingruppen til TS som er i mot morsmelk. Å gi barnet vegansk pga sykdom/allergier er en ting, fordi du dytter dine personlige overbevisninger over på et bittelite barn er ikke ok. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #16 Del Skrevet 26. november 2017 1 minutt siden, Sirah skrev: Jeg tror ikke veganere er i mot morsmelk, men det finnes iallefall en person i termingruppen til TS som er i mot morsmelk. Å gi barnet vegansk pga sykdom/allergier er en ting, fordi du dytter dine personlige overbevisninger over på et bittelite barn er ikke ok. Og du dytter ikke dine overbevisninger over på ditt barn? For ditt barn får velge som det vil fra fødselen av? Eller kanskje dine overbevisninger er verdens fasit? Anonymkode: 2cdda...558 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 26. november 2017 #17 Del Skrevet 26. november 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du dytter ikke dine overbevisninger over på ditt barn? For ditt barn får velge som det vil fra fødselen av? Eller kanskje dine overbevisninger er verdens fasit? Anonymkode: 2cdda...558 Ærlig talt, skjerp deg. Det er stor forskjell på å nekte barnet alle næringsstoffene man får gjennom animalsk kosthold pga egen personlig overbevisning og på at jeg foretrekker jordbærsyltetøy foran bringbær 😝 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #18 Del Skrevet 26. november 2017 4 minutter siden, Sirah skrev: Jeg tror ikke veganere er i mot morsmelk, men det finnes iallefall en person i termingruppen til TS som er i mot morsmelk. Å gi barnet vegansk pga sykdom/allergier er en ting, fordi du dytter dine personlige overbevisninger over på et bittelite barn er ikke ok. Det høres utrolig merkelig ut, og er på ingen måte representativt for veganere for øvrig. I likhet med ikke-veganere tar vi valg vi anser som det beste for våre barn. Naturligvis blir foreldre nødt til å ta valg for sine småbarn, da disse ikke er i stand til å ta valg selv. Barn av ikke-veganere får jo heller ikke muligheten til å velge å ikke spise kjøtt. Jeg jobber selv i barnevernet og vet nok mer enn de fleste hva som er "ikke ok" - å la barna vokse og leve på et vegansk kosthold går ikke inn under dette (såfremt det gjøres riktig, noe som gjelder alle kosthold). Anonymkode: 3a50b...acf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 26. november 2017 #19 Del Skrevet 26. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres utrolig merkelig ut, og er på ingen måte representativt for veganere for øvrig. I likhet med ikke-veganere tar vi valg vi anser som det beste for våre barn. Naturligvis blir foreldre nødt til å ta valg for sine småbarn, da disse ikke er i stand til å ta valg selv. Barn av ikke-veganere får jo heller ikke muligheten til å velge å ikke spise kjøtt. Jeg jobber selv i barnevernet og vet nok mer enn de fleste hva som er "ikke ok" - å la barna vokse og leve på et vegansk kosthold går ikke inn under dette (såfremt det gjøres riktig, noe som gjelder alle kosthold). Anonymkode: 3a50b...acf Nei nå har jeg vel heller aldri påstått at dette er representativt for alle veganere? TS startet denne tråden fordi hun syntes det var merkelig at et menneske på facebook etterlyste vegansk MME pga at barnet aldri skulle få i seg noe som helst animalsk! Les nå tråden! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #20 Del Skrevet 26. november 2017 Akkurat nå, Sirah skrev: Ærlig talt, skjerp deg. Det er stor forskjell på å nekte barnet alle næringsstoffene man får gjennom animalsk kosthold pga egen personlig overbevisning og på at jeg foretrekker jordbærsyltetøy foran bringbær 😝 Barn vokser opp uten problemer på vegansk kosthold. Verden over. De vokser, er friske og sunne. Men her i vesten godtar vi å la barn vokse opp på brus, godis, junk og dritt. Vi godtar at barna våre eser ut til små hvaler. Vi godtar at barn starter å slite med problemer som er relatert til kosthold og som før var forbeholdt eldre mennesker. At du koker det ned til smak på syltetøy beviser at du mener du sitter på fasiten på kosthold. Ditt barn får like lite velge selv som et barn av muslimer, jøder, hinduister, budhister, pesceterianere, vegetarianere, veganere. ALLE foreldre overfører sine overbevisninger til barna sine. Anonymkode: 2cdda...558 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå