Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å ha fine tanker om en person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser så mange her som svarer at "du må rett og slett bare glemme han og gå videre" "noen ganger må man bare bestemme seg for å gå videre" "du lurer deg selv".

Jeg skjønner det hvis det er en som har oppført seg stygt og tydelig vist at han er en dårlig person. Men hva om man har kraftige tilknytningsproblemer, angst og litt issues som gjør at man ikke tør gå videre eller prøve noe med noen man har blitt betatt /forelsket i?  Skal man tvinge seg til å slutte å tenke på noen? Det går ikke heller. For man slutter å tenke på noen når det kommer naturlig :S

Anonymkode: 76361...288

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo om det påvirker en positivt, eller destruktivt i det store bildet. Det er koselig å ha noen å være betatt av, men om den betattheten aldri vil føre noe sted fordi det ikke passer seg å ta det videre eller fordi den andre ikke vil ta det videre, så blir det jo destruktivt selv om det tidvis kan være koselig å kjenne på. Da er det best å glemme og gå videre og bruke disse følelsene på en annen som kan påvirke betattheten og fremtiden din positivt i stedet. 

Anonymkode: 32228...e91

• Liker 2
Skrevet

Har man man "kraftige tilknytningsproblemer og angst" så bør ma vel heller oppsøke behandling for det.. 

Anonymkode: 264e8...61c

• Liker 1
Skrevet

Vel..jeg har datet mennesker uten tilknytningsproblemer. Likevel har disse menneske sine issues de også... Så jeg vet ikke jeg ass

Anonymkode: 21f80...131

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs jo om det påvirker en positivt, eller destruktivt i det store bildet. Det er koselig å ha noen å være betatt av, men om den betattheten aldri vil føre noe sted fordi det ikke passer seg å ta det videre eller fordi den andre ikke vil ta det videre, så blir det jo destruktivt selv om det tidvis kan være koselig å kjenne på. Da er det best å glemme og gå videre og bruke disse følelsene på en annen som kan påvirke betattheten og fremtiden din positivt i stedet. 

Jeg turte ikke å ta det videre. :( tenker at vi kanskje kan møtes senere. 

Tankene plager meg ikke så mye lenger som de gjorde, jeg har fått snakket litt med venner om det. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan vet man om betattheten ikke fører noe sted? Jeg Driter egentlig i avstand og alt, så lenge følelsene er der. 

Skrevet

Du turte ikke å ta det videre men håper på noe senere?

Hvordan skal det utvikle seg? 

Anonymkode: 21f80...131

Skrevet

Er nok ganske enig med ts. Jeg har vært sterkt betatt av en person nå i halvannet år. Det blir nok ikke noe. Han har kjæreste og barn fra tidligere forhold og jeg har ikke tenkt å ødelegge noe. Men betattheten er min, og den er god å kjenne på. Altfor mange år siden sist :)

Anonymkode: b6170...95c

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg turte ikke å ta det videre. :( tenker at vi kanskje kan møtes senere. 

Tankene plager meg ikke så mye lenger som de gjorde, jeg har fått snakket litt med venner om det. 

Dette er grunnen til at de sier det. Du har pratet med de om plagsomme tanker og da er det ikke lengre bare du som tenker fine tanker om noen. De er lei av å høre på klaging.

Anonymkode: 3b9fc...9f3

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er grunnen til at de sier det. Du har pratet med de om plagsomme tanker og da er det ikke lengre bare du som tenker fine tanker om noen. De er lei av å høre på klaging.

Anonymkode: 3b9fc...9f3

Det er de som spør. Og jeg skjønte ikke sammenhengen i hva du skrev her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...