AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 Kjøpte en kjøttdeig for noen dager siden som gikk ut et par dager etterpå. Slengte den i fryseren med en gang jeg kom hjem. Den ble da fryst et par dager før den gikk ut på dato. For noen timer siden tok jeg den frem og la den rett i kjøleskapet. Skulle til å åpne pakken nå, og ser at den er veldig oppblåst. Tenkte å tine den i stekepanna før den stekes, så får ikke luktet noe særlig på den heller (fryst kjøtt lukter jo svært lite)... Noen som har opplevd lignende? Jeg sliter ofte med dette problemet, at fryst kjøttdeig er oppblåst når jeg tar den frem, selv om den var helt fin når jeg la den nedi fryseren. Jeg pakker den inn i en lufttett pose for å være sikker på at den ikke får seg en skrape sånn at den ikke blir tett i fryseren, men likevel skjer dette problemet ofte. Er det farlig eller er det et vanlig fenomen? Har det noe med den kalde lufta i fryseren som plutselig blir varmere når jeg tar den frem, som igjen gjør at den blir større? Skal ut å reise om noen få dager, og kjenner jeg er ekstra redd for å spise noe muffens. Kjøttdeigen er av Folkets og er av typen med grønnsaker. Bilde. Anonymkode: ccc96...8d8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #2 Skrevet 25. november 2017 Jeg tror det er helt normalt, og jeg ville spist den Anonymkode: 6f1ce...3df 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #4 Skrevet 25. november 2017 Når du steker så bør du steke uten krydder. For da kjenner du om den er dårlig. Min erfaring er det da lukter litt.. surt. Når du har fått luktet på den så kan du krydre så klart. Anonymkode: c91f8...421
Oppskriftsbok Skrevet 25. november 2017 #5 Skrevet 25. november 2017 Jeg ville i det minste luktet godt på den etter den er tint og før du steker for sikkerhets skyld - det høres ikke normalt ut at den blåser seg opp på den måten så ofte . 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå