Gå til innhold

Nå skal det endelig bli lov til å kvotere menn!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er første gangen at kvotering for menn skjer, men jeg tviler på at de inter seksjons feministene som fikk i gang kvotering blir glade for dette. Vi rasjonelle feminister som en gang var forutså dette og viraret som ble skap, fikk rett i igjen. Kvotering er faktisk  diskriminering og anti meritokrati, som blir mere og mere tullete om og når folk prøver å fikse på dette igjen.   

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Dette er første gangen at kvotering for menn skjer, men jeg tviler på at de inter seksjons feministene som fikk i gang kvotering blir glade for dette. Vi rasjonelle feminister som en gang var forutså dette og viraret som ble skap, fikk rett i igjen. Kvotering er faktisk  diskriminering og anti meritokrati, som blir mere og mere tullete om og når folk prøver å fikse på dette igjen.   

Hvilken løsning hadde vært bedre, her og nå?

Anonymkode: ff79d...d1d

• Liker 1
Skrevet

Uff, et steg tilbake.. 

Et steg i riktig retning hadde vært å bli kvitt kvotering inn i yrker og på studier i det hele tatt.. 

Anonymkode: c7def...0c6

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, ElinX0Xpoliti said:

Nei, det er ikke første gang, menn har offisielt vært kvotert til jobber med sterk overrepresentasjon av kvinner og feks sykepleierstudiet. 

Mistenker at du er en mann, som later som du er en slags erfaren feminist, når du ikke vet dette - du avslører jo stor kunnskapsmangel på kun et kort innlegg. 

Ellers kan man slå fast at menn stort sett har vært uoffisielt kvotert i alle år; hadde rekruttering til diverse mellomleder-, leder- og maktposisjoner vært basert på kompetanse ville det vært flere kvinner på disse nivåene. Særlig innen næringsliv og medisin/helse. Men forskning viser systematisk diskriminering av kvinner, gjennom mannlig kameraderi og overvurdering av menns kompetanse og nedvurdering av kvinners. 

Anonymkode: 8c087...ba2

• Liker 19
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, et steg tilbake.. 

Et steg i riktig retning hadde vært å bli kvitt kvotering inn i yrker og på studier i det hele tatt.. 

Anonymkode: c7def...0c6

Ja, huff. Nå som vi snart var oppe i en kvinneandel på 100% og alt....:sarkasme:

• Liker 2
Skrevet

Kvotering er tull

Anonymkode: 0d3a4...d26

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kvotering er tull

Anonymkode: 0d3a4...d26

Fordi?

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvilken løsning hadde vært bedre, her og nå?

Jeg kan bare snakke om mitt fag felt medisin, vi må få mere menn inn i stillinger. Menn jobber mer enn kvinner og fjerner tids stress på jobb spesielt i ung alder, kvinner ønsker mer deltids jobbing siden familie. 

Det jeg tror vi burde gjøre er å gjeninnføre meritokratiet som var før og kun se på karakter og studiepoeng. Og akseptere at menn og kvinner har forskjellige ønsker og forskjellige ferdigheter mentalt slik vi sa for 25 år siden (vi er like sterke, smarte slagordene). Slik som det er i dag er menn diskriminert iforhold til kvinner.   

• Liker 4
Gjest C.Tramell
Skrevet

Det er positivt. Det er problematisk stor kjønnsubalanse i disse yrkene, og vi trenger å gjøre noe med det.

Det stemmer dog ikke at menn aldri kvoteres. Jeg ser stadig stillingsannonser der det står at menn oppfordres til å søke, mannlige søkere vil bli foretrukket når søkerne har tilnærmet like kvalifikasjoner o.l. 

Skrevet

Ble ikke menn kvotert inn på veterinærstudiet, da? 

• Liker 2
Gjest GiftMann38
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Ginavn said:

Ble ikke menn kvotert inn på veterinærstudiet, da? 

Nei den praksisen ble ikke godkjent. 

Greier liksom ikke å bli så entusiastisk for dette, langt bedre at man fjerner all kvotering og lar de beste komme inn.

Endret av GiftMann38
Skrevet
30 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Eksisterer ikke.

Anonymkode: d54f2...732

• Liker 4
Skrevet

Menn blir kvotert inn på andre studieretninger, har vært slik hele veien, men det har disse anti-feministene ignorert, for det passer ikke inn i deres virkelighetsoppfattelse. Samt hundrevis av år med nærmest 100% mannekvotering fra før av. 

Anonymkode: 2f56e...fcc

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke første gang, menn har offisielt vært kvotert til jobber med sterk overrepresentasjon av kvinner og feks sykepleierstudiet. 

Mistenker at du er en mann, som later som du er en slags erfaren feminist, når du ikke vet dette - du avslører jo stor kunnskapsmangel på kun et kort innlegg. 

Ellers kan man slå fast at menn stort sett har vært uoffisielt kvotert i alle år; hadde rekruttering til diverse mellomleder-, leder- og maktposisjoner vært basert på kompetanse ville det vært flere kvinner på disse nivåene. Særlig innen næringsliv og medisin/helse. Men forskning viser systematisk diskriminering av kvinner, gjennom mannlig kameraderi og overvurdering av menns kompetanse og nedvurdering av kvinners. 

Anonymkode: 8c087...ba2

Nei det er feil at menn ble kvotert til sykepleierstudiet så langt jeg vet, kan du henvise studiet til meg?

Dessverre å skuffe deg, er nok kvinne. Kan du vise hvor jeg viser stor kunnskapsmangel? Er det ny taktikk å sverte kvinner som har feile meninger som menn, jeg har sett dette tit og ofte at ABer kaller kvinner for menn som om det påvirker argumentet.

Hele det siste paragrafen er bare hva du tror, du kan ikke vise til noe som helst som bygger opp det du påstår, vi har hadd et kvinne overskudd siden 2005. Hvor mange timer tror du overlegene og fylkeslegene jobber i uken? Hvorfor vil ikke kvinner ha disse jobbene, og hver så snill å se bort ifra systematisk diskriminering.

Jeg måtte faktisk le når jeg leste mannlig kameraderi, lever du i 1960 tallet?       

• Liker 2
Skrevet

Forskjellen på feminister og andre er at andre mennesker at det er bedre å oppfordre og motivere flere å søke på et studie/en jobb. Feministene mener det er bedre å la dårligere kandidater gå foran de bedre gjennom kvotering. Det gjør at kvinner med dårlige kvalifiksasjoner/karakterer kan gå foran menn på diverse studier. Det gjør at vi får dårligere tjenester som en konsekvens.

Anonymkode: c1e76...a53

• Liker 1
Skrevet

Menn har vel lenge blitt kvotert inn på førskolelærer?

• Liker 3
Skrevet

For øvrig helt enig i at man må hjelpe menn inn, da kvinner har visst seg sterkere karaktermessig. Samfunnet trenger både mannlige og kvinnelige psykologer, leger etc. 

Anonymkode: 2f56e...fcc

• Liker 1
Gjest GiftMann38
Skrevet
Just now, ElinX0Xpoliti said:

Jeg måtte faktisk le når jeg leste mannlig kameraderi, lever du i 1960 tallet?       

Greit å ha en unnskyldning for at man mislykkes karrieremessig :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...