Gå til innhold

Får ikke skrudd fast PSUen i caset - den er for liten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg sliter med dette:

IMG_20171125_145136.jpg
 IMG_20171125_145324.jpg

PSUen sine skruhull matcher ikke de til caset. Dette kan kanskje fikses med skiver og noen små "lister", men verre er at den er mindre i bredden enn originalen også. Den hviler bare såvidet på to små punkt.

Jeg er sikkert ikke den første som møter en slik utfordring? Hvordan får jeg festet denne? Tør vel ikke borre i den....

Anonymkode: a12af...090

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har valgt en brutal tilnærming her med deler fra IKEA resteposen...

IMG_20171125_155556.jpg

I tillegg tvang jeg en skrue inn i meshen bakfra:

IMG_20171125_155651.jpg

Voilà!

• Liker 2
Skrevet

HP ja....de har vel sine egne løsninger. Trodde det var stikk motsatt jeg, at normale PSUer var for store for HP sine kabinetter. De HP PCene jeg har vært borti har iallefall hatt ganske små PSUer.

• Liker 1
Skrevet

Du må være mann. Bare menn er så kreative. :tommelopp:

Anonymkode: 2ee9c...36f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke bygget PC på nesten 20 år, så jeg er litt ut av det. Men HP sine forretningsmaskiner har en del snodige løsninger generelt; ikke ordinær hovedstrøminngang heller (måtte kjøpe adapter fra Kina). Ser jo at Dell sine PSUer er helt vanvittig liten, men denne her på 350W var svær. Den nye er på 500W. Glad for at jeg fikk det til i alle fall. :)

Skrevet (endret)

Høh! pinglePSU den maskina jeg bruker nå (adoptert fra den lokale elreturen) har en på 1000W (og 6 kjerners prosessor). Disken som sto i maskina med Windows 10 erklærte høyt og tydelig at maskina var ødelagt, men jeg spurte et annet OS og det fortalte meg at den var i topp stand! :)

Endret av Gruselgrafs
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du kjøper alle delene og setter sammen selv får du standardstørrelser og slipper slikt.

Anonymkode: 629a4...e32

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Gruselgrafs skrev:

Høh! pinglePSU den maskina jeg bruker nå (adoptert fra den lokale elreturen) har en på 1000W (og 6 kjerners prosessor). Disken som sto i maskina med Windows 10 erklærte høyt og tydelig at maskina var ødelagt, men jeg spurte et annet OS og det fortalte meg at den var i topp stand! :)

Wut? Da må du vel kjøre en rimelig ny og komplett maskin? Jeg følte 500W var mye, jeg...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kjøper alle delene og setter sammen selv får du standardstørrelser og slipper slikt.

Anonymkode: 629a4...e32

Jau, det er nok sant. Men nå har jeg brukt 150kr på grafikkort og PSU hver, 300kr (etter 600kr rabatt) på en SSD, og resten er gammelt skrot. Får likevel 50 FPS i spillet mitt jf. maks 20-25 på en tredel av kvaliteten før. Det er alt jeg ville oppnå.

Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wut? Da må du vel kjøre en rimelig ny og komplett maskin? Jeg følte 500W var mye, jeg...

Neida, den er ca  6 år gammel, men den var åpenbart ei rå gamingmaskin i sin tid.

Endret av Gruselgrafs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...