Gå til innhold

Er jeg helt seriøst ekkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 43 år. Bor alene. Jeg har normal hygiene, dvs jeg dusjer hver kveld før jeg legger meg. Men så har jeg lest litt her inne om skifting av sengetøy, å hvor ofte man bør gjøre det. Jeg sover naken. Jeg svetter lite når jeg sover, har det heller ikke spesielt fuktig på soverommet. Jeg har heller ikke sex der. Jeg bytter sengetøy ca hver andre måned... Det lukter ikke vondt av det etter to måneder som enkelte påstår. Er jeg virkelig ekkel som bytter så "sjeldent"?

Anonymkode: 9aeab...491

Videoannonse
Annonse
Gjest Melis123
Skrevet

Syns personlig det var litt lenge mellom skift... men ekkel vil jeg kanskje ikke påstå. Jeg skifter hver uke, ev annen hver om jeg har det travelt😊

Skrevet

Jeg vil ikke si du er ekkel, men jeg synes nok en gang i måneden bør være minimum.

Anonymkode: 4f816...748

• Liker 11
Skrevet

Er ikke bare svette man må tenke på, men døde hudceller og midd. Det blir ganske mye, og man kan ikke se det heller. Er derfor det kan være greit å vaske det regelmessig. 

Men kan godt gå en måned her før jeg skifter, selv om man kanskje burde skifte hver 2. uke. Det varierer hos meg. Men går ikke over en måned. Det er maksen min! 

• Liker 8
Skrevet

Ja, du er ekkel. Jeg bytter hver uke. Du sover naken, i tillegg. Da bør du bytte to ganger pr. uke. Tenk all dyra som kryper på deg, om natten. Det kommer masse midd på èn uke. Man skal også støvsuge overmadrassen hver gang man bytter sengetøy. 

Anonymkode: 0ec08...497

• Liker 5
Skrevet

Jeg bytter sengetøy en gang i uka, selv om det bare er jeg som sover i det. Tenker også at det er mye man ikke ser, som midd, hud, hår og flass feks. Men man velger jo selv hva man er komfortabel med. Selv syns jeg det er deilig å legge meg i helt rent sengetøy :) Den følelsen går man jo glipp av mange ganger hvis man skifter sjeldnere :)

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du er ekkel. Jeg bytter hver uke. Du sover naken, i tillegg. Da bør du bytte to ganger pr. uke. Tenk all dyra som kryper på deg, om natten. Det kommer masse midd på èn uke. Man skal også støvsuge overmadrassen hver gang man bytter sengetøy. 

Å bytte to ganger per uke, er å overdrive! TS sover naken, og dusjer før hun legger seg. Da holder det å skifte en gang per måned. Du er fryktelig redd for midd. Det er ikke alle hus som har midd. Er luftfuktigheten mindre enn 40%, så overlever ikke midden. Jeg har fuktmåler hjemme, og vi har aldri over 20% luftfuktighet i huset.

• Liker 20
Skrevet

Jeg dusjer hver morgen, så stresser ikke om sengetøyet er litt skittent. Har ikke hatt forkjølelse en gang på 4 år, så det kan da ikke være så dødelig

Anonymkode: 5f4e2...6fc

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 43 år. Bor alene. Jeg har normal hygiene, dvs jeg dusjer hver kveld før jeg legger meg. Men så har jeg lest litt her inne om skifting av sengetøy, å hvor ofte man bør gjøre det. Jeg sover naken. Jeg svetter lite når jeg sover, har det heller ikke spesielt fuktig på soverommet. Jeg har heller ikke sex der. Jeg bytter sengetøy ca hver andre måned... Det lukter ikke vondt av det etter to måneder som enkelte påstår. Er jeg virkelig ekkel som bytter så "sjeldent"?

Nei, det vil jeg ikke si. Hadde ikke gjort meg noe å sove sammen med deg...

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Nei, det vil jeg ikke si. Hadde ikke gjort meg noe å sove sammen med deg...

:blomst:

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig . Hver femte dag er passe.

Anonymkode: df27b...192

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg støvsuger alltid madrassen før jeg bytter sengetøy. Jeg vasker også puta og dyna to-tre ganger i året.

Ts

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, Hulderen said:

Å bytte to ganger per uke, er å overdrive! TS sover naken, og dusjer før hun legger seg. Da holder det å skifte en gang per måned. Du er fryktelig redd for midd. Det er ikke alle hus som har midd. Er luftfuktigheten mindre enn 40%, så overlever ikke midden. Jeg har fuktmåler hjemme, og vi har aldri over 20% luftfuktighet i huset.

98% av alle folk har midd. i en 6 år gammel pute er 10% av vekten er død midd fra huden og håret ditt.

Anonymkode: 0138a...39f

• Liker 4
Skrevet

Bytter forreten en gang i uka fordi jeg har et dyr som er innom senga nå og da, og jeg sover med håret løst uten å vaske det hver kveld.

Anonymkode: 0138a...39f

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Syns annen hver måned er sjeldent. Bytter hver annen uke eller oftere. Men vi har litt sånn hysteri da med hensyn til renslighet. En får nå vurdere selv . 

Skrevet

Jeg syns det var i overkant lenge mellom hver gang. Men om det ikke plager deg så er det vel greit. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det var ekkelt lenge.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hva andre syns? Skift på senga så ofte du føler for det, går da ikke utover noen andre.

Anonymkode: 1fc98...01b

• Liker 2
Skrevet

Synes det er litt ekkelt, men du bor jo alene. Synes 2 x pr måned er ok.

Anonymkode: 81b66...421

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...