Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om folk som ofte legger ut syte/klageinnlegg på face, typ at de siste månedene har vært harde, ting er slitsomt osv og avslutter med noe «men vi skal klare oss vi, og kose oss masse» 

for meg er det så veldig rop om opperksomhet. Se på meg liksom, stakkar meg buhu. Personen dette gjelder tror bare hun har det vanskelig og har alltid vært oppmerksomhetssyk.

Anonymkode: ecd67...713

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Oppmerksomhet. 

Altså, det spørs jo hva det er. Har man kreft og familien + venner ønsker oppdateringer kan jeg skjønne det. Er enklere å legge ut et innlegg på face enn å sende melding til alle. 

Men ellers, oppmerksomhet. Ønsker sympati.

Har et par på face jeg irriterer meg så sykt over! De poster innlegg HVER gang de er syk, omså forkjølet. «Der var nysing og hosting tilbake, huff for en dag altså. Nå blir det paracet og senga de neste dagene, *host*» Og selvfølgelig bilde av papir, paracet og andre legemidler. 

Det ER jo oppmerksomhet de vil ha da. Irriterende!! 

Eller de som syter om et eller annet,  f.eks: «Huff livet skal ikke være lett! Er så lei meg og trist nå, huuffff». Man skulle jo tro mora var død, og når man spør hva i alle dager det er?? Så får man ikke svar. «Send pm, vil ikke skrive om det her. Privat». Så alle skal vite at du er deppa, det er ok. Hva er vitsen? Vi kan jo ikke gjøre en drit med det. 

Endret av s0la
  • Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, s0la skrev:

Oppmerksomhet. 

Altså, det spørs jo hva det er. Har man kreft og familien + venner ønsker oppdateringer kan jeg skjønne det. Er enklere å legge ut et innlegg på face enn å sende melding til alle. 

Men ellers, oppmerksomhet. Ønsker sympati.

Har et par på face jeg irriterer meg så sykt over! De poster innlegg HVER gang de er syk, omså forkjølet. «Der var nysing og hosting tilbake, huff for en dag altså. Nå blir det paracet og senga de neste dagene, *host*» Og selvfølgelig bilde av papir, paracet og andre legemidler. 

Det ER jo oppmerksomhet de vil ha da. Irriterende!! 

Eller de som syter om et eller annet,  f.eks: «Huff livet skal ikke være lett! Er så lei meg og trist nå, huuffff». Man skulle jo tro mora var død, og når man spør hva i alle dager det er?? Så får man ikke svar. «Send pm, vil ikke skrive om det her. Privat». Så alle skal vite at du er deppa, det er ok. Hva er vitsen? Vi kan jo ikke gjøre en drit med det. 

Kreft og typ sånne ting tenker jeg ikke på,

men sånne helt meningsløse ting å syte om som ikke en eneste person bryr seg om unntatt morra di liksom. Huff 😂

og det med pm!  Eller «nei vil ikke snakke om det» gi fred! Hallooo hahaha/

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om folk som ofte legger ut syte/klageinnlegg på face, typ at de siste månedene har vært harde, ting er slitsomt osv og avslutter med noe «men vi skal klare oss vi, og kose oss masse» 

for meg er det så veldig rop om opperksomhet. Se på meg liksom, stakkar meg buhu. Personen dette gjelder tror bare hun har det vanskelig og har alltid vært oppmerksomhetssyk.

Jeg tenker at du har en usympatisk lav terskel for å tåle såkalt syting. Er det slik at du vil man bare skal legge ut bilder av skiturer og at man har hatt en super dag med mann og barn?

Anonymkode: 92250...c82

• Liker 2
Skrevet

Facebook blir vel hovedsaklig brukt for å skrape til seg mest mulig oppmerksomhet.

Enten ved å klage og sutre over hvor dårlig man har det, eller ved å fremstå som mest mulig perfekt og fantastisk... 

Anonymkode: 3ae69...360

• Liker 4
Skrevet

Jeg syntes det er veldig bra jeg. Det er skadelig om alle tror at alle andre bare har et problemfritt glamorøst liv, og samfunnet hadde vært mye bedre om alle tok av seg maska fra tid til annen og sa rett ut at "vet du, i det siste har livet vært skikkelig dritt!"

Jeg tror heller ikke at folk som skriver "buhu" statuser en gang i blant mener noe "se på meg" ved det, men rett og slett bruker facebook som en utblåsning slik man gjorde med dagbøker før  i tiden, og i mine øyne er det positivt at man tør å vise sin menneskelige side og ikke ha filter på absolutt alt man poster. 

Jeg kjenner til en som lager krisestatuser flere ganger i uka og utleverer absolutt alt som skjer i livet hennes med kjærester, ex kjærester, venner, ex venner, barnevernet, sykdom, at det var rødt lys, at de ikke hadde mer av varen hun ville ha igjen i butikken osv og da er det jo veldig åpenbart for oppmerksomhetens skyld, men slike folk er alvorlig psykisk syke og skal faktisk ikke dømmer for det de heller selv om de hadde hatt godt av et kurs i nettvett , men jeg  likestiller ikke sånne statuser med de som en gang i blant skriver at ting har vært tungt i det siste, faktisk finner jeg mange sånne poster ganske inspirerende, for vi sliter jo alle fra tid til annen gjennom livet og da er det faktisk beundringsverdig å se at andre også sliter men kommer seg gjennom det og for eksempel avslutter med "men dette skal gå bra, nå koser vi oss". 

Åpenhet kan hindre både isolering, skam og eskalering av psykiske problemer. Ingens liv er en dans på roser, og det bør man kunne være åpne om uten at andre skal irritere seg over det og tro at man søker oppmerksomhet eller "stakkars deg" kommentarer. Tvert i mot tror jeg mange skriver åpent om sånn nettopp for å gi andre og seg selv styrke og ikke for at folk skal syntes synd på en. 

Anonymkode: 64f27...182

• Liker 4
Skrevet

Evinnelig sutrete folk på FB forsvinner av vennelista her....

Anonymkode: a697f...01c

• Liker 1
Skrevet

Hadde en fb-venn som plutselig fant ut at han hadde PTSD, og begynte å poste masse linker og memes om PTSD. Etter en stund fant han ut at han var aseksuell, og så begynte han å poste om det også....ironisk nok var det han som slettet meg.

Nå har jeg enda en fb venninne som har PTSD og er traumatisert visst (det var hun ikke før og ingenting i hennes situasjon har endret seg), og hun poster masse artikler om traumer og PTSD...

Anonymkode: 8169d...d35

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en fb-venn som plutselig fant ut at han hadde PTSD, og begynte å poste masse linker og memes om PTSD. Etter en stund fant han ut at han var aseksuell, og så begynte han å poste om det også....ironisk nok var det han som slettet meg.

Nå har jeg enda en fb venninne som har PTSD og er traumatisert visst (det var hun ikke før og ingenting i hennes situasjon har endret seg), og hun poster masse artikler om traumer og PTSD...

Anonymkode: 8169d...d35

Hva så ? Det er da bare fint å spre informasjon om den sykdommen man har, slik at venner som bryr seg forstår seg mer på deg og i et slikt tilfelle triggerne dine. 

Anonymkode: 64f27...182

• Liker 2
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
På 25/11/2017 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Ingen kan si til noen andre: "De har det egentlig greit, men de tror bare de har det vanskelig". Man kan aldri vite 100 % hvordan en person føler seg på innsida. Om en person har det vondt så er det den personens versjon av historien, subjektiv ja, men ikke feil.  

Gjest Uhumskheter
Skrevet

Er det noe som irriterer meg så er det de postene hvor de sier A men ikke B. Har en som liker å poste/ "sjekke inn" på sykehus eller legevakt og ikke skrive hvorfor.

Skrevet

Har en på lista mi som jeg ikke kan fjerne riktig enda av diverse årsaker. Hun er en studie i negativitet og oversharing. Hvis hun for en gangs skyld skal skrive noe positivt, som at det for eksempel er fint vær, så skriver hun "solen skinner her på XX", der XX er stedet hun periodevis er innlagt. Hun er selvskader, og deler stadig at hun har skadet seg selv, gjerne med bilde av bandasjen. Veldig "å, jeg er så dum, jeg har det så vanskelig, tilbake til start igjen". En drøss med mennesker skriver "ååååå du er så sterk". Altså, jeg har stor forståelse for psykisk syke mennesker, men dette har blitt tatt opp med henne før uten at hun innså at dette ikke er det lureste. Jeg tror egentlig hun blir sykere av all oppmerksomheten hun får på face når hun skriver at hun har det vanskelig. 

Anonymkode: d0ca2...428

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en på lista mi som jeg ikke kan fjerne riktig enda av diverse årsaker. Hun er en studie i negativitet og oversharing. Hvis hun for en gangs skyld skal skrive noe positivt, som at det for eksempel er fint vær, så skriver hun "solen skinner her på XX", der XX er stedet hun periodevis er innlagt. Hun er selvskader, og deler stadig at hun har skadet seg selv, gjerne med bilde av bandasjen. Veldig "å, jeg er så dum, jeg har det så vanskelig, tilbake til start igjen". En drøss med mennesker skriver "ååååå du er så sterk". Altså, jeg har stor forståelse for psykisk syke mennesker, men dette har blitt tatt opp med henne før uten at hun innså at dette ikke er det lureste. Jeg tror egentlig hun blir sykere av all oppmerksomheten hun får på face når hun skriver at hun har det vanskelig. 

Anonymkode: d0ca2...428

Det har du nok dessverre rett i. 

Anonymkode: 92250...c82

Skrevet

Eg synest det er mykje verre å lese alle glansbilete-innlegga på facebook. Kvifor er det berre ok å leggje ute gode dagar, medan dei dårlege skal fortrengjast?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...