Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #1 Del Skrevet 29. januar 2005 Sist vi hentet jenta vår hos dagmammaen, sa hun i fra at jenta vår hadde vært slem med de andre barna. Hun skulle visstnok både ha slått, sparket og bitt de andre. Det høres for oss helt vanvittig ut, siden hun ennå ikke har fylt to år og aldri har gjort dette hjemme. Hun har temperament og har dyttet oss vekk når hun har vært sint, men vi har aldri sett henne sparke eller bite. Hun kan jo knapt sparke en ball, så det er helt absurd at hun skal ha sparket de andre barna. Og det å bite, hvor har hun fått den ideen fra? Jenta vår har heller aldri opplevd å bli mishandlet selv eller sett noe slikt, ihvertfall ikke her i huset. Vi tror jo ikke at dagmammen lyver heller, så særlig jeg er helt ute av meg pga denne oppførselen. Er det noen som vet hva denne oppførselen til jenta vår skyldes? Hva kan vi gjøre for å få henne til å slutte? Det er jo urimelig at vi skal kjefte på henne i o m vi ikke er tilstede når det skjer, for hun er jo så liten at hun antageligvis ikke husker dette når hun kommer hjem heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. januar 2005 #2 Del Skrevet 29. januar 2005 Kan det være at hun nå må dele den voksne personen med andre barn som gjør at hun reagerer slik? Hvis hun er enebarn og dette er en ny situasjon for henne så kan det kanskje ha noe med sjalusi og gjøre??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #3 Del Skrevet 29. januar 2005 Huff, jeg aner ikke. Hun er enebarn, men har jo vært regelmessig hsos dagmamma i nesten et år nå. Dette er virkelig helt fortvilet, HVOR har hun plukket opp denne adferden?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. januar 2005 #4 Del Skrevet 29. januar 2005 ALLE toåringer har slike perioder som du beskriver. Hvor professjonelt dagmammaen din oppførte seg da hun skulle fortelle deg om det er en annen sak. Ikke fortvil, som sagt har alle barn sine perioder Klem Tex - barnepleier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #5 Del Skrevet 29. januar 2005 Takk for svar, Tex, det beroliget meg å lese svaret ditt. Men jeg forstår fortsatt ikke hvor hun har plukket opp dette. Hvorfor har du meldt deg inn på nytt, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. januar 2005 #6 Del Skrevet 29. januar 2005 Takk for svar, Tex, det beroliget meg å lese svaret ditt. Men jeg forstår fortsatt ikke hvor hun har plukket opp dette. Hvorfor har du meldt deg inn på nytt, forresten? Det er ikke noe hun har "plukket opp" som du sier, det er noe som ligger latent i alle mennesker / barn..... ...meldt meg inn på nytt?? Hvor har du det fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 30. januar 2005 #7 Del Skrevet 30. januar 2005 De fleste barn har sånne perioder der de kan slår, sparker og biter. Det hadde også vår datter. Jeg ble ganske fortvilet i denne perioden, men heldigvis gikk det over da hun ble flinkere til å prate. Jeg tror denne adferden kommer av at barnet ikke kan utrykke seg godt nok gjennom språket og at det da velger andre måter, f. eks å slå.. Det som jeg synes er viktig er å bevisstgjøre barnet på at dette ikke er en ok adferd, og hjelpe det til å gjøre seg forstått. Ta en prat med dagmamman du. Dersom hun er erfaren har hun helt sikkert vært borti dette før. Som du selv sier, så kan jo ikke du gjøre noe når du ikke er der, og hun er nok for liten til å snakke om det flere timer etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #8 Del Skrevet 30. januar 2005 Jenta vår snakker faktisk flytende, hun er tidlig ute. Dagmammaen sier at det er tydelig hvem som er sjefen av ungene. Selv om dere sier at dette er en naturlig utvikling, liker jeg det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2005 #9 Del Skrevet 30. januar 2005 Jenta vår snakker faktisk flytende, hun er tidlig ute. Dagmammaen sier at det er tydelig hvem som er sjefen av ungene. Selv om dere sier at dette er en naturlig utvikling, liker jeg det ikke. Forbered deg allerede nå på at det er mye ved hele å-få-barn-situasjonen du ikke kommer til å like, som er en del av den naturlige utviklingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 30. januar 2005 #10 Del Skrevet 30. januar 2005 Ennå ikke fylt to år og snakker flytende? Da må hun være veldig tidlig ute.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2005 #11 Del Skrevet 30. januar 2005 Ennå ikke fylt to år og snakker flytende? Da må hun være veldig tidlig ute.. Det er faktisk en god del jenter som snakker flytende før de er fyllt to år. Min datter var en av dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2005 #12 Del Skrevet 31. januar 2005 Ennå ikke fylt to år og snakker flytende? Da må hun være veldig tidlig ute.. Ja, hun er tidlig ute. Jeg var det selv også. For øvrig, tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå