AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 Har prøvd å google, men ble ikke så mye klokere. Det er et vell av kollagenpulverprodukter der ute, kommer stadig opp reklame på facebook. Det skal også ha mye for seg å drikke kraft eller bruke gelatin. Så er det noen som spør om man kan spise det billige gelatinpulveret fra butikken i stedet for de dyre hudpleieproduktene. Nå tenker jeg først og fremst på rynker og hud, er det noen som har god erfaring med kollagentilskudd? Hva brukte du i så fall? Eller er det bare tull, om det stemmer som noen sier at kollagen kan ikke tas opp i tarmen osv. Anonymkode: 51d22...5c7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #2 Skrevet 4. januar 2018 Dytter opp denne. Noen erfaringer? Anonymkode: 8341e...25d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #3 Skrevet 5. januar 2018 Lurer også på dette Anonymkode: e2119...19f
Djungelvrål Skrevet 5. januar 2018 #4 Skrevet 5. januar 2018 Kollagen eller gelantin brytes ned i magesekken og det har ingen hensikt ift. huden. Det finnes ingen god dokumentert forskning på området så jeg ville heller brukt pengene på en god krem med aha-syre. Det vet man ihvertfall har effekt.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #5 Skrevet 5. januar 2018 Har lest at for at det skal ha hensikt på huden så må det smøres direkte på , og at peptider som gjør at huden produserer mer fukt, har mer hensikt enn kollagen. Anonymkode: 91b2f...00d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #6 Skrevet 5. januar 2018 7 minutter siden, Peonjenta skrev: Kollagen eller gelantin brytes ned i magesekken og det har ingen hensikt ift. huden. Det finnes ingen god dokumentert forskning på området så jeg ville heller brukt pengene på en god krem med aha-syre. Det vet man ihvertfall har effekt. Jeg trodde aha og bha syrer gjorde huden tynnere og dermed mer utsatt for rynker jeg? Vet at det noen steder hevdes det fjerner fine linjer, men dette er såvidt jeg har lest andre steder fordi hudlaget "slipes ned rundt" (på en måte) sånn at de fine linjene blir mindre synlige, men helhetlig gjør det huden tynnere og skjørere og dermed raskere rynker spesielt fra solen osv? Skal sies at etter jeg begynte med bha fuktighetskrem for 1,5 år siden, har jeg fått flere fine linjer og smilerynker - men det kan jo også hende at kommer med alderen, da jeg er 29 år nå, men syns det er rart at de kom "så fort"? Anonymkode: 91b2f...00d
Gubi Skrevet 5. januar 2018 #7 Skrevet 5. januar 2018 Jeg bruker kollagenkremer/nattmasker fra Korea. Tenker at det må være den beste måten å utsette rynkene på kombinert med en normalt sunn livsstil og nok søvn;)
Djungelvrål Skrevet 5. januar 2018 #8 Skrevet 5. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde aha og bha syrer gjorde huden tynnere og dermed mer utsatt for rynker jeg? Vet at det noen steder hevdes det fjerner fine linjer, men dette er såvidt jeg har lest andre steder fordi hudlaget "slipes ned rundt" (på en måte) sånn at de fine linjene blir mindre synlige, men helhetlig gjør det huden tynnere og skjørere og dermed raskere rynker spesielt fra solen osv? Skal sies at etter jeg begynte med bha fuktighetskrem for 1,5 år siden, har jeg fått flere fine linjer og smilerynker - men det kan jo også hende at kommer med alderen, da jeg er 29 år nå, men syns det er rart at de kom "så fort"? Anonymkode: 91b2f...00d Min erfaring er helt motsatt, men solen skal man passe seg for og jeg bruker ikke syrer fra juni-september.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #9 Skrevet 5. januar 2018 Kollagene proteiner forsterker barrierefunksjonen i huden din, gjenoppretter fuktigheten og elastisiteten, som derved reduserer rynker. Kan også ha effekt på cellulitter har det vist seg. Ved å innta kollagene proteiner vil du også få en betennelsesdempende (anti-inflammatorisk) effekt og bidra til å gjenoppbygge tarmcelleveggen. Har hatt god effekt på feks lekktarm. Anonymkode: e28ec...eff
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #10 Skrevet 5. januar 2018 Flere med erfaringer her? Hva slags aha-kremer bruker dere? Anonymkode: 8341e...25d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2018 #11 Skrevet 5. januar 2018 Det skal visst være godt for leddene, har jeg hørt. Anonymkode: bcc2a...4c0
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2018 #12 Skrevet 6. januar 2018 Jeg hadde anbefalt deg skin serum, er super fornøyd. Hjelper mot glattere hud, mer styrke og hjelper mot rynker. 😊 Anonymkode: c72e3...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå