AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 For en kort tid tilbake hadde jeg bursdag. Rundt tall og greier. Fri fra jobben hadde jeg, og planen var å kose meg max. Vel... Et par dager før bursdagen skulle min samboer og meg på byen for å feire, siden han måtte reise bort med jobben på dagen min. Jeg merket at han hele kvelden satt å skreiv meldinger. Å var veldig lite interessert i å snakke med meg. Dagen etter spurte jeg om han hadde truffet noen andre. Pga alle disse meldingene. Viste seg at en gammel ex som hadde dumpet han, nå var interessert i han på ny. De hadde mye kontakt på meldinger de siste mnd, men kun i vennlig tone sa han. Ikke vet jeg. Har ikke sett meldingene. Enden på visa så sletter han henne, og vil ikke ha mer kontakt. Er jo meg han vil ha. Vi blir enige om å prøve å reparere forholdet. Men jeg føler meg omtrent like verdsatt som en dritt, og tar dette veldig tungt. Dette legger selvfølgelig en megademper på bursdagen min, der jeg attpåtil blir sittende alene. Drar på besøk til foreldrene mine om kvelden, men der blir vi sittende å se tv. Ingen kake, ingen gaver. Ingen venner hadde tid til å være sammen med meg. Greit nok, folk har jo egne liv, og kort varsel var det. Høres nok ut som en unge som lever og ånder for bursdagen nå. Saken er vel bare at det tydeliggjorde hvordan folk tar meg for gitt. Jeg gjør alltid stor stas på andre i familien sine bursdager, uansett alder. Så, ett par dager etter denne bursdagen skulle jeg jobbe 12t vakt og skulle få hjelp av en venninne til å lufte og fore hunden noen ganger ila dagen. Dette er en nabo uten jobb eller mye annet. Minnet henne på det 3 ganger dagene før. Jobben min er sånn at jeg ikke får kontaktet andre ila vakten. Og gjett om hun glemte det??? Jeg er så rasende at jeg har ikke ord! Jeg hjelper henne flere timer i uka med forskjellige ting, og så er dette takken?? Stakkars hunden min den dagen! 😢 attpåtil skal jeg bort og hjelpe henne idag.. Har så lyst til å slenge med leppa å si at hun får klare seg selv. Er så lei meg for tiden, mange små hendelser som tærer på. Kjenner at det blir vanskelig å håndtere. Takk for at jeg får bruke kg til å klage. Håper noen har noe fornuftig å si meg😅 Anonymkode: aae46...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #2 Skrevet 25. november 2017 Den arbeidsløse naboen er vel arbeidsløs for en grunn, og det har hun jo bevist for deg både ved at hun trenger hjelp av deg flere timer i uken (!) og nå ved at hun glemte hunden din. At du klager over at ingen ordnet med bursdagskake til deg synes jeg er merkelig. Hvorfor ordnet du ikke selv med kake? Du skriver at du hadde ordnet deg fri fra jobb den dagen og at du hadde planlagt "å kose deg max.", men du skriver ikke noe om hvorfor det ikke ble noe av det du hadde planlagt. Dersom du tenker ordentlig etter vil du nok se at vennene dine setter pris på deg, selv om de ikke nødvendigvis viser det på samme måte som du. Anonymkode: 9e381...4c5 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #3 Skrevet 25. november 2017 Folk bryr seg nok om deg og tar deg ikke for gitt <3 Men ofte kan det føles sånn og gjerne på dager som bursdager. Trøst deg med at folk stort sett er opptatt med seg og sitt at de glemmer sånne merkedager, men det betyr ikke at de ikke bryr seg om deg. Når det kommer til at kjæresten din brukte muligheten dere to hadde til å feire og ha det gøy på å sitte å tekste med en ex var utrolig hensynsløst og respektløst! Da viste han jo at han faktisk satt denne eksen foran deg, der og da , og det skulle virkelig bare mangle at han slettet hun og sa han ikke villa ha kontakt - til slutt. Skjønner godt at du er skuffet pga det og at det ga forholdet en knekk. Dette ville jeg pratet med han om når han kom hjem igjen og vektlagt som et problem, som krever hans innsats å reparere, og den innsatsen må du være ærlig å si at innebærer at han tydelig viser han setter pris på deg både i ord og handlinger og oppførsel og det nytter ikke å glimte til med en klem av og til om han skal sitte å ignorere deg resten. Anonymkode: d6a6d...b20 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #4 Skrevet 25. november 2017 Jeg hadde tatt pause fra begge de to, for å si det sånn... Anonymkode: e9b23...1b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå