missmcbeal Skrevet 7. desember 2017 Forfatter #21 Skrevet 7. desember 2017 På 6.12.2017 den 18.29, Skogkatten skrev: Det ser ut som om juniorenes konkurranser skal streames på en av Youtube-kanalene til ISU: https://www.youtube.com/isujuniorgrandprix. Dessverre finner jeg ikke noe informasjon om seniorenes konkurranser streames noe sted hverken hos ISU eller andre steder. ofte streames en del kunstløp her: https://www.olympicchannel.com/en/, men det ser ikke ut som det er tilfelle med Grand Prix-finalen dessverre. Medvedeva har trekt seg, hun erstattes av Satoko Miyahara fra Japan. På herresiden har Boyang Jin trekt seg og erstattes med Jason Brown. Jeg har ikke sett noe informasjon om at noen har trekt seg fra parløp og isdans. Hva som skjer med OL nå er jo et spørsmål i seg selv, jeg må jo si at kunstløpkonkurranser uten Russland blir rimelig amputert. Flere av verdens beste løpere er utestengt, med mindre de velger å delta under nøytralt flagg. Hadde vært gøy å følge med, dersom det finnes noen livestream. Kjedelig om det er vanskelig å finne det, får heller prøve å se klipp i ettertid. Uffameg ja, så mye skader det er fortida. Ashley Wagner er visst ute med skade også. Jeg trodde utestenging fra OL bare gjaldt skisporten, har ikke satt meg skikkelig inn i saken. Men det blir temmelig stusselig med utestenging av Russland ja, og med flere gode løpere ute. Dersom dette scenarioet blir, hvem får egentlig plassene til russerene? De vil vel fylle opp plassene? 20 timer siden, Poppzy skrev: Eurosport Norge sender alle finalene på TV. Starter i dag kl 10.15 til 13.50. Fredag kveld fra 23.00 til 00.55 og lørdag morgen fra 08.30 til 12.30. Oppvisningen sendes på søndag. De sender også alt live på Eurosport player. Alle finalene blir liggende der om tidspunktet ikke passer. Må ta opp alle finalene da jeg ikke kan se dem live. Gleder meg til nok en helg med masse kunstløp 😊 Takk for tips, men har nok ikke Eurosport dessverre Tror det blir litt dyrt å skaffe seg abonnement. Forstod jeg deg rett nå, at Eurosport ikke sender live og venter med å sende oppvisningene til søndag?
Skogkatten Skrevet 8. desember 2017 #22 Skrevet 8. desember 2017 10 timer siden, missmcbeal skrev: Hadde vært gøy å følge med, dersom det finnes noen livestream. Kjedelig om det er vanskelig å finne det, får heller prøve å se klipp i ettertid. Uffameg ja, så mye skader det er fortida. Ashley Wagner er visst ute med skade også. Jeg trodde utestenging fra OL bare gjaldt skisporten, har ikke satt meg skikkelig inn i saken. Men det blir temmelig stusselig med utestenging av Russland ja, og med flere gode løpere ute. Dersom dette scenarioet blir, hvem får egentlig plassene til russerene? De vil vel fylle opp plassene? Veldig mye skader nå, ja. Håper det er en del som ikke er så alvorlig, men at det heller dreier seg om å få best mulig oppkjøring til OL. Utestengingen gjelder hele det russiske laget, inkludert utøverne som aldri har vært involvert i noen dopingsak. Så vidt jeg vet er det kun et par i isdans som har vært tatt i doping, og det var vel egentlig mer snakk om en misforståelse enn bevisst doping. OL i kunstløp uten for eksempel Medvedeva blir stusslige saker, så jeg håper de velger å stille under nøytralt flagg. Om ingen russere stiller aner jeg ikke hva de gjør med plassene deres. Vet ikke om det i det hele tatt finnes tidligere praksis på dette, men vil tro alternativene er færre løpere eller fylle på med de neste på lista. Russerne har vel kvalifisert seg med fullt lag i samtlige 4 disipliner, så det blir jo en del løpere i minus om plassene ikke fylles.
missmcbeal Skrevet 10. januar 2018 Forfatter #23 Skrevet 10. januar 2018 Nå er det ikke lenge til EM i kunstløp
Nordis Skrevet 10. januar 2018 #24 Skrevet 10. januar 2018 Dette her må vel være et av de største talentene kunstløp-verdenen har sett: https://www.youtube.com/watch?v=ke0iusvydl8&t=3s Yulia Lipnitskaya - her 15 år(!!) i OL 2014. FOR et uttrykk!! FOR en teknikk!! Leste et sted at hun har gitt seg, noe som er meget synd. 1
Skogkatten Skrevet 11. januar 2018 #25 Skrevet 11. januar 2018 15 timer siden, missmcbeal skrev: Nå er det ikke lenge til EM i kunstløp Og vi gleder oss :-) Har du forresten sett at Ashley Wagner bare ble nummer 5 i det amerikanske mesterskapet, og dermed ikke er tatt ut til OL? Men hun skal visstnok delta i Four Continents 22.-27. januar. Om du er på Facebook kan jeg anbefale gruppen International Figure Skating Club. Der får man mange nyheter om smått og stort, men best av alt tips om livestreaming av ulike arrangementer. Jeg fikk med meg litt av det russiske mesterskapet på lille julaften :-)
missmcbeal Skrevet 16. januar 2018 Forfatter #26 Skrevet 16. januar 2018 På 10.1.2018 den 21.35, Nordis skrev: Dette her må vel være et av de største talentene kunstløp-verdenen har sett: https://www.youtube.com/watch?v=ke0iusvydl8&t=3s Yulia Lipnitskaya - her 15 år(!!) i OL 2014. FOR et uttrykk!! FOR en teknikk!! Leste et sted at hun har gitt seg, noe som er meget synd. Ja, fantastisk Er typisk at russiske kunstløpere gir seg veldig tidlig. Er jo veldig stort press. På 11.1.2018 den 11.21, Skogkatten skrev: Og vi gleder oss :-) Har du forresten sett at Ashley Wagner bare ble nummer 5 i det amerikanske mesterskapet, og dermed ikke er tatt ut til OL? Men hun skal visstnok delta i Four Continents 22.-27. januar. Om du er på Facebook kan jeg anbefale gruppen International Figure Skating Club. Der får man mange nyheter om smått og stort, men best av alt tips om livestreaming av ulike arrangementer. Jeg fikk med meg litt av det russiske mesterskapet på lille julaften :-) Takk for tips Jeg skal søke det opp på Facebook. Ja, har såvidt fått det med meg :O Veldig spesielt, men fikk med meg at Karen Cheng er tatt ut, sammen med 2 andre?
missmcbeal Skrevet 16. januar 2018 Forfatter #27 Skrevet 16. januar 2018 (endret) Nå er det like før EM braker løs! Kortprogrammet til menn går i morgen. Ser NRK skal sende det ukommentert fra 09.35 i morgen. på NRK sport nett-tv, så da er det bare å følge med for oss som kan, eller se reprisen i etterkant! Jeg har notert 11.45 i kalenderen min (lokal tid), 09.35 blir kanskje norsk tid? :O Har ikke tenkt på at det er tidsforskjell, men det er vel det kanskje ja når det er i Moskva. Jeg finner ikke de eksakte startlistene for når de ulike løpere går, så da finner jeg heller ikke noe svar på nøyaktig når Sondre skal ut og gå! Men jeg rekner med at han er i en av de første puljene. Endret 16. januar 2018 av missmcbeal
missmcbeal Skrevet 16. januar 2018 Forfatter #28 Skrevet 16. januar 2018 Ser at Moskva ligger 2 timer fremfor, så da stemmer det nok med at sendingene starter 09.35 i morgen norsk tid.
missmcbeal Skrevet 16. januar 2018 Forfatter #29 Skrevet 16. januar 2018 Nå fant jeg det. Sondre skal faktisk gå i tredje pulje som nummer 3, lokaltid 13.40, det vil si 11.40. Her er resten av tidene. http://cloud.isu.org/index.php/s/GNZu7AIoeayVHIN#pdfviewer 1
Skogkatten Skrevet 16. januar 2018 #30 Skrevet 16. januar 2018 2 timer siden, missmcbeal skrev: Nå er det like før EM braker løs! Kortprogrammet til menn går i morgen. Ser NRK skal sende det ukommentert fra 09.35 i morgen. på NRK sport nett-tv, så da er det bare å følge med for oss som kan, eller se reprisen i etterkant! Jeg har notert 11.45 i kalenderen min (lokal tid), 09.35 blir kanskje norsk tid? :O Har ikke tenkt på at det er tidsforskjell, men det er vel det kanskje ja når det er i Moskva. Jeg finner ikke de eksakte startlistene for når de ulike løpere går, så da finner jeg heller ikke noe svar på nøyaktig når Sondre skal ut og gå! Men jeg rekner med at han er i en av de første puljene. Må se om jeg får til å multitaske litt på jobb i morgen, hvis ikke får jeg vente på reprise. Morsomt at Sondra ikke starter før i tredje gruppe, det betyr jo at han ikke er seedet blant de absolutt dårligste. Karen Chen er tatt ut på det amerikanske OL-laget, sammen med Mirai Nagasu og Bradie Tennell, om jeg ikke husker helt feil. Tennell vant det amerikanske mesterskapet, og hun har tydeligvis kommet veldig sterkt denne sesongen. Jeg kjenner ikke noe særlig til henne, men hun skal være en sterk hopper. Ellers skal Medvedeva vre tilbake nå til EM, det samme skal Javier Fernandez, så da er storfavorittene både i dame- og herreklassen på plass igjen. Men i parløp står Aliona Savchenko og Bruno Massot over for å finpusse programmene til OL.
missmcbeal Skrevet 16. januar 2018 Forfatter #31 Skrevet 16. januar 2018 15 minutter siden, Skogkatten skrev: Må se om jeg får til å multitaske litt på jobb i morgen, hvis ikke får jeg vente på reprise. Morsomt at Sondra ikke starter før i tredje gruppe, det betyr jo at han ikke er seedet blant de absolutt dårligste. Karen Chen er tatt ut på det amerikanske OL-laget, sammen med Mirai Nagasu og Bradie Tennell, om jeg ikke husker helt feil. Tennell vant det amerikanske mesterskapet, og hun har tydeligvis kommet veldig sterkt denne sesongen. Jeg kjenner ikke noe særlig til henne, men hun skal være en sterk hopper. Ellers skal Medvedeva vre tilbake nå til EM, det samme skal Javier Fernandez, så da er storfavorittene både i dame- og herreklassen på plass igjen. Men i parløp står Aliona Savchenko og Bruno Massot over for å finpusse programmene til OL. Jeg tro jeg må gå for reprisen i morgen. Jeg studerer og har ikke forelesing i morgen, men jeg har selvfølgelig laget meg noen avtaler klokka 12.00, så må jo gå akkurat når Sondre skal på isen. Så da tror jeg at jeg ser fra han og utover på reprise, vil ikke ødelegge spenningen! Ja veldig bra at han har kommet i den puljen, og det bør jo også tyde på at han har gode sjanser til å kvalifisere seg til friløpet dersom det ikke går så alt for galt. Starttidene for damene har ikke kommet enda, så blir spennende å se hva slags pulje Anne Line kommer i, men tror ikke det blir så verst pulje for henne heller mtp. at hun tok ny personlig beste i november. Kanskje 3. eller 4? Jeg har kun hørt om Karen Cheng, de to andre er relativt ukjent, så det blir jo spennende å se de! Ja la merke til at Fernandez stiller til start. Så det blir et spennende EM. Bra at Medvedveva er tilbake, blir spennende å se om skaden hennes påvirker løpet hennes ellerei. Ser forresten i NRK har tenkt å sende friløpene ganske mange timer etter løpet på fredag og lørdag går, så det blir ingen livesending da.. Da blir løpene sikkert kommentert. Vet ikke om jeg klarer å vente så lenge, så kanskje jeg må finne en livestream.
Zenobia Skrevet 16. januar 2018 #33 Skrevet 16. januar 2018 Jeg har noen ganger blitt fascinert av kunstløp om jeg tilfeldigvis har kommet over en sending. Ser nå at det ikke har vært solo-løpene jeg har festet meg ved, men sannsynligvis pardans, siden det er endel akrobatikk der(?) Er det to forskjellige former for parløp? Noen med og uten hopp? Isdans? Bra tråd-initiativ
Skogkatten Skrevet 17. januar 2018 #34 Skrevet 17. januar 2018 9 timer siden, missmcbeal skrev: Jeg tro jeg må gå for reprisen i morgen. Jeg studerer og har ikke forelesing i morgen, men jeg har selvfølgelig laget meg noen avtaler klokka 12.00, så må jo gå akkurat når Sondre skal på isen. Så da tror jeg at jeg ser fra han og utover på reprise, vil ikke ødelegge spenningen! Ja veldig bra at han har kommet i den puljen, og det bør jo også tyde på at han har gode sjanser til å kvalifisere seg til friløpet dersom det ikke går så alt for galt. Starttidene for damene har ikke kommet enda, så blir spennende å se hva slags pulje Anne Line kommer i, men tror ikke det blir så verst pulje for henne heller mtp. at hun tok ny personlig beste i november. Kanskje 3. eller 4? Jeg har kun hørt om Karen Cheng, de to andre er relativt ukjent, så det blir jo spennende å se de! Ja la merke til at Fernandez stiller til start. Så det blir et spennende EM. Bra at Medvedveva er tilbake, blir spennende å se om skaden hennes påvirker løpet hennes ellerei. Ser forresten i NRK har tenkt å sende friløpene ganske mange timer etter løpet på fredag og lørdag går, så det blir ingen livesending da.. Da blir løpene sikkert kommentert. Vet ikke om jeg klarer å vente så lenge, så kanskje jeg må finne en livestream. Dessverre tror jeg Sondre går midt i lunchen på jobb, og jeg er redd jeg begår sosialt selvmord ved å låse meg inne på kontoret å se kunstløp :-) Men jeg tror ikke jeg klarer å ikke se resten av sendingen, om jeg likevel er på kontoret og kan ha den på i bakgrunnen. Er også spent på i hvilken gruppe Anne Line havner, men tror din gjetning er ganske god med tanke på hva hun har prestert tidligere. Blir spennende å se hva slags form hun er i også. Nesten mer spennende med henne enn med Sondra, for han har prestert ganske bra hele sesongen. Sendingene på fredag og lørdag og også oppvisningen på søndag får jeg kanskje se på Eurosport da, jeg har nettopp oppdaget at jeg har Eurosport igjen og det var jo en hyggelig overraskelse sånn midt i sesongen.
Skogkatten Skrevet 17. januar 2018 #35 Skrevet 17. januar 2018 9 timer siden, Zenobia skrev: Jeg har noen ganger blitt fascinert av kunstløp om jeg tilfeldigvis har kommet over en sending. Ser nå at det ikke har vært solo-løpene jeg har festet meg ved, men sannsynligvis pardans, siden det er endel akrobatikk der(?) Er det to forskjellige former for parløp? Noen med og uten hopp? Isdans? Bra tråd-initiativ Ja, de finnes to ulike disipliner for par, parløp og isdans. Parløp er den mest akrobatiske, med høye løft, kast, side ved side hopp og piruetter. Isdans skal være selskapsdans på is, der er løftene av en annen karakter, det er ingen hopp og kast og kun dansepiruetter. Isdansen har utviklet seg veldig de siste årene og har blitt min favorittdisiplin. 1
missmcbeal Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #36 Skrevet 17. januar 2018 12 timer siden, Hadley skrev: Fine sangen! Og greit løp også! Meget fin sang, var det lagt på videoen her eller gikk hun virkelig til den? Morsomt å se en kunstkøpvideo fra 90-tallet. Man ser det veldig fort på håret. Stoffet i kjolen ser også interesssant ut, veldig tykt!
missmcbeal Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #37 Skrevet 17. januar 2018 12 timer siden, Zenobia skrev: Jeg har noen ganger blitt fascinert av kunstløp om jeg tilfeldigvis har kommet over en sending. Ser nå at det ikke har vært solo-løpene jeg har festet meg ved, men sannsynligvis pardans, siden det er endel akrobatikk der(?) Er det to forskjellige former for parløp? Noen med og uten hopp? Isdans? Bra tråd-initiativ Skogkatten forklarer det så fint. Pardans klarer jeg rett og slett ikke å se på fordi jeg blir veldig nervøs av de voldsomme hoppene, selv om det også er veldig tøft. Isdans er vel mer min cup of tea, selv om jeg ikke har sett så mye på det, men tror jeg skal bli flinkere til det. 1
missmcbeal Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #38 Skrevet 17. januar 2018 3 timer siden, Skogkatten skrev: Dessverre tror jeg Sondre går midt i lunchen på jobb, og jeg er redd jeg begår sosialt selvmord ved å låse meg inne på kontoret å se kunstløp :-) Men jeg tror ikke jeg klarer å ikke se resten av sendingen, om jeg likevel er på kontoret og kan ha den på i bakgrunnen. Er også spent på i hvilken gruppe Anne Line havner, men tror din gjetning er ganske god med tanke på hva hun har prestert tidligere. Blir spennende å se hva slags form hun er i også. Nesten mer spennende med henne enn med Sondra, for han har prestert ganske bra hele sesongen. Sendingene på fredag og lørdag og også oppvisningen på søndag får jeg kanskje se på Eurosport da, jeg har nettopp oppdaget at jeg har Eurosport igjen og det var jo en hyggelig overraskelse sånn midt i sesongen. Jeg fant ut nå at man selvfølgelig kan gå tilbake og spole på "livesendingen" som ligger ute på NRK sport nett-tv nå, så da kan man jo bare spole tilbake til 11.40-ish og se Sondre også heller spole seg litt framover om man ønsker det Er jo særdeles praktisk å gjøre med tanke på alle pausene der de skal gjøre til banen til neste gruppe. Nei, er kanskje ikke så lurt å låse seg inn i lunchen for kunstløp Ja det blir veldig spennende å se begge i dag, pluss selvfølgelig en del andre. Sondre virker å være i en bra periode. Har du fått med deg at han har lagt om til vegansk kosthold og opprettet en blogg om det? Han sier at han føler seg så mye bedre etter at han har gjort det. I tillegg til at han har flyttet hjem til Norge. Han virker generelt å ha det mye bedre seg selv, og dette kan jo godt være grunnen til at han gjør det så bra på isen! Anne Line har jeg sett lite på sosiale medier i det siste. Men jeg lurer på om det er/har vært eksamenstid for henne. Jeg synest jeg så en Instagramstory om at hun drev og jobbet/pugget skole rett etter nyttår, jeg tror kanskje de har eksamen på denne tiden i Sverige som i en del andre land? Må være upraktisk å ha eksamenstid og EM-oppkjøring på samme tid. Greitt å ha Eurosport. Jeg tror vi har det ut i fellesstua, men jeg tror de jeg bor med ville synest det var veldig rart dersom jeg skal se på det. Klarer nok å finne en livestream en plass om jeg ikke bestemmer meg for å vente på NRK-sendingene.
missmcbeal Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #39 Skrevet 17. januar 2018 Noterer meg at Sondre fikk 55,24 poeng på kortprogrammet i EM i fjor. Som nevnt tidligere her i tråden tok han ny personlig beste i november med 64,36 poeng. Jeg tror ikke han klarer like bra i dag selvfølgelig, men det er lov å krysse fingrene for at han klarer å komme opp i 60 poeng i kortprogrammet. Krysser fingrene!
missmcbeal Skrevet 17. januar 2018 Forfatter #40 Skrevet 17. januar 2018 Ser at de har fått en ekstra grafisk komponent opp i venstre hjørne der technical score står nå. Det står hva slags tekniske element/hopp som er planlagt! Spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå