missmcbeal Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 Hei! Tenkte å prøve å starte en tråd for dette om det er interesse for det, så kan vi kunstløp-raringer som er her diskutere dette. Jeg følger litt med på kunstløp og føler meg veldig alene om det i Norge. Tror ikke jeg kjenner noen personer IRL som faktisk følger med eller har interesse av det. Tvert om så føler jeg meg veldig rar om jeg i det hele tatt skulle nevne det for noen. Jeg synest det er spennende og følge med og har lyst til å kunne diskutere dette! I tillegg siden interessen er såpass liten i Norge så er det vanskelig å følge med konkurranser og resultater utenom de store, så er jo kjekt om vi kan dele resultater og livestreamer med hverandre. Har kommet over noen tråder på utenlandske forum, men disse kunstløpinteresserte virker å være veldig proffe, så har ikke følt for eller turt å kaste meg inn i noen diskusjoner. Litt om min kunstløpinteresse: Jeg følger hovedsaklig med på individuelle kunstløpere i seniorklassen. Som barn har jeg alltid vært fascinert av kunstløp på TV, men jeg ble for alvor interessert i kunstløp etter at jeg så Anne Line Gjersem delta i OL i Sotchi i 2014. Siden har jeg prøvd å følge litt med på henne, og har blitt mer og mer interessert. Det begynte med at jeg fulgte litt med på hennes deltagelse i VM og EM, og etterhvert har jeg jo oppdaget at det er jo så sinnsykt mange flinke i toppklassen som er gøy å følge med på også. Har etterhvert begynne å skjønne poengsystemet, og begynt å se forskjell på diverse hop og vanskelighetsgrad. I starten hadde jeg veldig problem med å se forskjell på de som fikk type 40 poeng på et kortprogram og de som får sånn 60-70 (altså toppklasse alt ettersom det er kvinner eller menn), og skjønte ikke hvorfor noen som gjennomførte "feilfrie" program med liten vanskegrad kunne komme så langt bak på resultatlisten. Nå skjønner jeg mer, og jeg klarer også i større grad se på forskjell på gode og dårlige presentasjoner med innlevelse m.m. Men jeg er selvsagt ingen proff og skjønner selvfølgelig ikke hele det avanserte poengsystemet. Uansett er det spennende å følge med og kjenne til kunstløpere når de deltar i konkurransen o.s.v. Jeg synest selvfølgelig det er gøy å følge med på våre norske topprepresentanter i seniorklassen. Gjersem-tvillingene på kvinnesiden og Sondre Oddvoll Bøe. Jeg følger de på sosiale medier så jeg får med meg når de deltar på mindre konkurranser og synest det er veldig morsomt å kunne se på progresjonen. Her er alle med interesse for kunstløp velkommen, uansett om det er pardans, isdans, individuelle o.s.v. Dette er en lavterskel-tråd for kunstløpinteresserte. Håper å kunne finne noen likesinnede her
missmcbeal Skrevet 25. november 2017 Forfatter #2 Skrevet 25. november 2017 For de som er interesserte så deltar Gjersem-tvillingene og Sondre på konkurranse nå i helgen, 3rd Cup of Tyrol i Innsbruck. Nivået er ikke skyhøyt, men det er likevel spennende å følge med. I går gikk tvillingene og Sondre kortprogram. Anne Line gikk et veldig greitt kortprogram med 54.39 poeng og ligger nå på 2.plass etter kortprogrammet, bak Giada Russo på 1.plass med 59.63. Camilla ligger på 12. plass med 45.29 poeng, men det er jevnt poengmessig så det er mulig å klatre på resultatlisten! Friløpet går i kveld, og Camilla går sist i 2.gruppe som nummer 10. Anne Line går nest sist av alle i dag i siste gruppe (4). Sondre gjennomførte et fantastisk kortprogram i går og tok sesongbeste med 64.36 poeng og ligger på 6.plass etter kortprogrammet. På 1. plass ligger franske Besseghier med 74.14 poeng. Dette betyr at Sondre akkurat har fått plass i siste gruppen (altså den beste), og skal gå som nummer 1. i den gruppen. Herrene går friløpet først i kveld. Vil forøvrig legge til at Sondres presentasjon i går var så fantastisk. Han er så elegant på isen og programmet var så gjennomført. Han var også veldig fornøyd med egen innsats, så det er godt å se. Det ligger forøvrig en video på youtube fra gårsdagens kortprogram om noen vil se. Si i fra om noen har lyst å følge med i kveld, så deler jeg livestreamen jeg fant i går Jeg kommer til å tune inn når siste gruppe skal starte på herresiden. Etter tidsplanen så er det fra 17.25 og utover.
missmcbeal Skrevet 25. november 2017 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2017 Herregud, finnes det flere av oss altså? Så gøy og velkommen skal du være Skal du følge med på Cup of Tyrol i kveld eller går det mer i de større konkurransene, pardans, isdans eller noe annet?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #5 Skrevet 25. november 2017 På tide at de tillater salto i kunstløp snart!! Anonymkode: 3e210...17d 2
missmcbeal Skrevet 25. november 2017 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På tide at de tillater salto i kunstløp snart!! Anonymkode: 3e210...17d Haha. En av grunnene til at jeg ikke ser på parløp er at jeg blir så himla nervøs av alle kastene Det ser så himla skummelt ut! Jeg hadde ikke orket å se på at noen skulle prøve å ta salto på isen.
JackIost Skrevet 25. november 2017 #7 Skrevet 25. november 2017 1 time siden, missmcbeal skrev: Jeg hadde ikke orket å se på at noen skulle prøve å ta salto på isen. Surya Bonaly tok som regel salto under oppvisning som de alltid har/hadde i slutten av mesterskap, som f.eks her 1
missmcbeal Skrevet 25. november 2017 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2017 3 minutter siden, JackIost skrev: Surya Bonaly tok som regel salto under oppvisning som de alltid har/hadde i slutten av mesterskap, som f.eks her Å gurimalla Hun lever enda og har ikke tatt skade av saltoene? Ser for meg at det går fryktelig galt en gang For min del så går det fint med kunstløp uten salto altså!
missmcbeal Skrevet 25. november 2017 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2017 Her er Sondres kortprogram fra i går. Elegant og vakkert!
Skogkatten Skrevet 25. november 2017 #10 Skrevet 25. november 2017 Jeg melder meg på her, jeg har fulgt med på kunstløp i alle år og ser alle disipliner. Men jeg følger helst de store internasjonale konkurransene, EM, VM og OL, så klart, men også Grand Prix-serien for både senior og junior. 1
missmcbeal Skrevet 25. november 2017 Forfatter #11 Skrevet 25. november 2017 8 minutter siden, Skogkatten skrev: Jeg melder meg på her, jeg har fulgt med på kunstløp i alle år og ser alle disipliner. Men jeg følger helst de store internasjonale konkurransene, EM, VM og OL, så klart, men også Grand Prix-serien for både senior og junior. Herlig, velkommen i tråden! Da har du sikkert bedre peiling enn meg Følger vanlig ikke med på de mindre konkurransene, men kommer veldig an på. Fant livestream på Cup of Tyrol og hadde ikke noe annet å gjøre på så Da er det herlig å kunne oppdatere med at Anne Line kom på 3.plass i Cup of Tyrol! Under 1 poeng bak 2.plassen faktisk. Uansett, sinnsykt bra presentasjon. Sjeldent jeg har sett henne gjennomføre så bra på både kortprogram og friløp, kun en hånd ned på friløpet og noen småfeil her og der. Var så godt å se henne så glad, særlig etter bortgangen av faren. Sondre gjorde det også knallbra i dag, havnet på 7. sammenlagt og tok ny personlig rekord sammenlagt med 11 poeng.
missmcbeal Skrevet 25. november 2017 Forfatter #12 Skrevet 25. november 2017 18 minutter siden, Skogkatten skrev: Jeg melder meg på her, jeg har fulgt med på kunstløp i alle år og ser alle disipliner. Men jeg følger helst de store internasjonale konkurransene, EM, VM og OL, så klart, men også Grand Prix-serien for både senior og junior. Har du forresten fått med deg at Medvedeva er skadet og har brukket noe i foten? Jeg håper virkelig at dette ikke ødelegger OL for henne Grand Prix-finalen spøker det nok for...
Skogkatten Skrevet 25. november 2017 #13 Skrevet 25. november 2017 3 minutter siden, missmcbeal skrev: Har du forresten fått med deg at Medvedeva er skadet og har brukket noe i foten? Jeg håper virkelig at dette ikke ødelegger OL for henne Grand Prix-finalen spøker det nok for... Jeg har hørt at hun er skadet, ja, og at det er litt usikkert hva som skjer fremover. Yuzuru Hanyu er også skadet, men som jeg har forstått det satser han på å være tilbake til Grand Prix-finalen og det japanske mesterskapet i desember. Håper han lykkes med det. Regner med du har fått med deg at Anne-Line ikke er kvalifisert for OL neste år?
missmcbeal Skrevet 25. november 2017 Forfatter #14 Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, Skogkatten skrev: Jeg har hørt at hun er skadet, ja, og at det er litt usikkert hva som skjer fremover. Yuzuru Hanyu er også skadet, men som jeg har forstått det satser han på å være tilbake til Grand Prix-finalen og det japanske mesterskapet i desember. Håper han lykkes med det. Regner med du har fått med deg at Anne-Line ikke er kvalifisert for OL neste år? Skal ikke være greitt altså! Ja dessverre, så friløpet i NT og det var jo veldig leit at det gikk sånn. På en annen side så er nivået begynt å bli ganske så høyt. Heldigvis har hun fått oppleve et OL allerede da, men det er jo ikke sikkert hun holder på om 4 år! Men det håper jeg da på. At hun fortsetter å klatre. Tvillingene sliter jo veldig med økonomien nå, de har få sponsorer og faren var visst en viktig bidragsyter. Så jeg håper virkelig ikke at det setter en stopper for karrierene deres. Men var veldig hyggelig å se henne på Cup of Tyrol nå, da ser en jo hva hun kan, og hun var jo ikke feilfri heller, så hun har mulighet til å klatre på listene. Men nivået i EM og VM begynner jo å bli veldig høyt nå, blir spennende å se hva det holder til der. Dersom hun kommer til VM da, men kanskje hun fikk nok poeng til å kvalifisere seg i dag? Er litt usikker, Sondre var visst 1 poeng under fra å klare det. Er veldig spennende å følge med på Sondre også. Han er jo ganske ung enda. Han er så elegant på isen, jeg håper at han begynner med kvadruppelt hopp snart, da kommer han til å klatre på resultatlisten!
Skogkatten Skrevet 25. november 2017 #15 Skrevet 25. november 2017 13 minutter siden, missmcbeal skrev: Skal ikke være greitt altså! Ja dessverre, så friløpet i NT og det var jo veldig leit at det gikk sånn. På en annen side så er nivået begynt å bli ganske så høyt. Heldigvis har hun fått oppleve et OL allerede da, men det er jo ikke sikkert hun holder på om 4 år! Men det håper jeg da på. At hun fortsetter å klatre. Tvillingene sliter jo veldig med økonomien nå, de har få sponsorer og faren var visst en viktig bidragsyter. Så jeg håper virkelig ikke at det setter en stopper for karrierene deres. Men var veldig hyggelig å se henne på Cup of Tyrol nå, da ser en jo hva hun kan, og hun var jo ikke feilfri heller, så hun har mulighet til å klatre på listene. Men nivået i EM og VM begynner jo å bli veldig høyt nå, blir spennende å se hva det holder til der. Dersom hun kommer til VM da, men kanskje hun fikk nok poeng til å kvalifisere seg i dag? Er litt usikker, Sondre var visst 1 poeng under fra å klare det. Er veldig spennende å følge med på Sondre også. Han er jo ganske ung enda. Han er så elegant på isen, jeg håper at han begynner med kvadruppelt hopp snart, da kommer han til å klatre på resultatlisten! Jeg er dessverre redd Anne-Line har stagnert litt, og det kan jo skyldes at det har vært mye i det siste med både farens bortgang og skade før forrige sesong. Sånn som det ser ut nå så har jeg mer tro på Sondre for fremtiden, han er, som du sier, fortsatt ganske ung og han har klatret og utviklet seg mye de siste årene. En utfordring for ham kan være at han i kunstløpsammenheng er ganske høy, det er ofte en fordel for kunstløpere å være litt lavere, men det finnes flere unntak så ingenting er umulig. Jeg synes forresten det var veldig morsomt at det under EM og VM i år var mange mindre kunstløpnasjoner som gjorde det bra, med blant annet Belgia, Slovakia, Usbekistan og Danmark med gode plasseringer. Det er bra for sporten at det ikke bare er Russland, USA og Canada man bør regne med lenger.
missmcbeal Skrevet 26. november 2017 Forfatter #16 Skrevet 26. november 2017 (endret) 17 timer siden, Skogkatten skrev: Jeg er dessverre redd Anne-Line har stagnert litt, og det kan jo skyldes at det har vært mye i det siste med både farens bortgang og skade før forrige sesong. Sånn som det ser ut nå så har jeg mer tro på Sondre for fremtiden, han er, som du sier, fortsatt ganske ung og han har klatret og utviklet seg mye de siste årene. En utfordring for ham kan være at han i kunstløpsammenheng er ganske høy, det er ofte en fordel for kunstløpere å være litt lavere, men det finnes flere unntak så ingenting er umulig. Jeg synes forresten det var veldig morsomt at det under EM og VM i år var mange mindre kunstløpnasjoner som gjorde det bra, med blant annet Belgia, Slovakia, Usbekistan og Danmark med gode plasseringer. Det er bra for sporten at det ikke bare er Russland, USA og Canada man bør regne med lenger. Ja, dersom en sammenligner henne med de siste årene, så har hun ikke hatt særlig stor progresjon i forhold til andre. Men som sagt så tok hun ny personlig rekord i går med 158.39 poeng, så litt framover går det. Dersom denne poengsummen hadde vært i årets EM så hadde det faktisk holdt til en 12.plass. Men nå er de vel kanskje litt strengere med poengene i slike mesterskap, men likevel Det er vel også grenser for hvor gode noen kan bli eller ønsker å bli. Jeg tror ikke hun akkurat forventer å vinne eller komme på pallen i de store mesterskapene med det nivået som er nå. Men kanskje er målet å komme på topp 10 i EM eller noe. Får hun nok progresjon, det fungerer på løpene og nivået ikke er for høyt, kan det være en realistisk målsetning. Jeg tror ikke hun kommer til å holde på i så mange år, tror egentlig det vi ser av henne de to neste årene vil vise hvor høyt hun kan nå. Uansett plassering så er jo det viktigeste for utøveren at de faktisk har glede av å drive med det. På friløpet i går så smilte hun på slutten av programmet, og det var skikkelig herlig å se. Man ser veldig fort når Anne Line har en dårlig dag på isen. Jeg verdsetter glede og innlevelse på isen. F.eks. synest jeg det er fantastisk å se på Carolina Kostner og Ashley Wagner for å nevne noen andre. Forøvrig tror jeg kanskje presset for å komme til OL ble litt for mye for Anne Line, sammen med bortgangen av faren. På en måte er det bra at hun slipper å tenke på OL akkurat nå, for det presset kan jo bli for mye. Tror det var litt annerledes sist gang, hun hadde vel heller ikke forventet å komme med og forventet iallfall ikke å komme til friløpet. Nå kan hun heller bruke tiden til å fokusere fremover på EM og VM og heller prøve å gjøre det bra der Jeg vil på en måte tro at å delta i EM når man ikke skal til OL er litt bedre, for da slipper man å føle at man skal bevise noe. Så jeg tror kanskje at hun med fordel kan få en bra plassering, fordi andre kanskje har litt for mye press? Tror og håper at det jeg så i helgen er et tegn på opptur, hun har jo nettopp blitt forlovet også, i tillegg har hun jo et ønske om å gjøre det bra for å hedre faren, så kanskje hun kan kanalisere alle disse tingene inn til noe positivt i skøytingen. Vi får vel bare se Jeg har troa iallfall Sondre vil nok nå lenger, selv om nivået er høyere på herresiden så har han som sagt alderen som fordel og kanskje noe bedre motivasjon. Høyden er kanskje en utfordring, men tror han kan klare det. Sondre virker å være veldig hardtjobbende, det som ødelegger for han er kanskje nervøsitet innimellom, men ved et par gode løp så får han kanskej bedre has på det Han fikk 193,53 poeng i går forøvrig, og slo den gamle rekorden med 11p. Ja jeg er enig, er kjedelig når stornasjonene vinner, tar hele pallen og de beste plassene og samtidig skaffer de ekstra plasser i de neste mesterskapene. Loena Hendrickx jo er veldig spennende, sammen med broren forøvrig :D Det blir veldig spennende å se hvordan det går med Matilda Algotsson fremover. Men det er synd at Joshi har lagt opp, selv om jeg skjønner henne veldig godt. Det har da virkelig ikke fungert for henne på en stund. Endret 26. november 2017 av missmcbeal
Skogkatten Skrevet 26. november 2017 #17 Skrevet 26. november 2017 3 timer siden, missmcbeal skrev: Ja, dersom en sammenligner henne med de siste årene, så har hun ikke hatt særlig stor progresjon i forhold til andre. Men som sagt så tok hun ny personlig rekord i går med 158.39 poeng, så litt framover går det. Dersom denne poengsummen hadde vært i årets EM så hadde det faktisk holdt til en 12.plass. Men nå er de vel kanskje litt strengere med poengene i slike mesterskap, men likevel Det er vel også grenser for hvor gode noen kan bli eller ønsker å bli. Jeg tror ikke hun akkurat forventer å vinne eller komme på pallen i de store mesterskapene med det nivået som er nå. Men kanskje er målet å komme på topp 10 i EM eller noe. Får hun nok progresjon, det fungerer på løpene og nivået ikke er for høyt, kan det være en realistisk målsetning. Jeg tror ikke hun kommer til å holde på i så mange år, tror egentlig det vi ser av henne de to neste årene vil vise hvor høyt hun kan nå. Uansett plassering så er jo det viktigeste for utøveren at de faktisk har glede av å drive med det. På friløpet i går så smilte hun på slutten av programmet, og det var skikkelig herlig å se. Man ser veldig fort når Anne Line har en dårlig dag på isen. Jeg verdsetter glede og innlevelse på isen. F.eks. synest jeg det er fantastisk å se på Carolina Kostner og Ashley Wagner for å nevne noen andre. Forøvrig tror jeg kanskje presset for å komme til OL ble litt for mye for Anne Line, sammen med bortgangen av faren. På en måte er det bra at hun slipper å tenke på OL akkurat nå, for det presset kan jo bli for mye. Tror det var litt annerledes sist gang, hun hadde vel heller ikke forventet å komme med og forventet iallfall ikke å komme til friløpet. Nå kan hun heller bruke tiden til å fokusere fremover på EM og VM og heller prøve å gjøre det bra der Jeg vil på en måte tro at å delta i EM når man ikke skal til OL er litt bedre, for da slipper man å føle at man skal bevise noe. Så jeg tror kanskje at hun med fordel kan få en bra plassering, fordi andre kanskje har litt for mye press? Tror og håper at det jeg så i helgen er et tegn på opptur, hun har jo nettopp blitt forlovet også, i tillegg har hun jo et ønske om å gjøre det bra for å hedre faren, så kanskje hun kan kanalisere alle disse tingene inn til noe positivt i skøytingen. Vi får vel bare se Jeg har troa iallfall Sondre vil nok nå lenger, selv om nivået er høyere på herresiden så har han som sagt alderen som fordel og kanskje noe bedre motivasjon. Høyden er kanskje en utfordring, men tror han kan klare det. Sondre virker å være veldig hardtjobbende, det som ødelegger for han er kanskje nervøsitet innimellom, men ved et par gode løp så får han kanskej bedre has på det Han fikk 193,53 poeng i går forøvrig, og slo den gamle rekorden med 11p. Ja jeg er enig, er kjedelig når stornasjonene vinner, tar hele pallen og de beste plassene og samtidig skaffer de ekstra plasser i de neste mesterskapene. Loena Hendrickx jo er veldig spennende, sammen med broren forøvrig :D Det blir veldig spennende å se hvordan det går med Matilda Algotsson fremover. Men det er synd at Joshi har lagt opp, selv om jeg skjønner henne veldig godt. Det har da virkelig ikke fungert for henne på en stund. Anne Line gir seg nok snart, ja. Hun holder kanskje på enda et par-tre år, men mer enn det tror jeg ikke det blir. Jeg tror heller ikke vi kan forvente at hun klatrer så mye mer nå, men jeg håper hun kan komme tilbake i god gammel form. Om man ser på VM i 2015 så slo hun canadiske Gabrielle Daleman, i år ble Daleman nummer 3 mens Anne Line ikke kvalifiserte seg til friløpet. Hun har altså ikke hatt samme gode utvikling som andre løpere. Jeg lurer litt på hva som skjer i norsk damekunstløp når Anne Line gir seg, det finnes foreløpig ikke noen som kan ses på som en naturlig arvtager. Sondre har hatt en mer stabil utvikling. Jeg så ham som junior under et nordisk mesterskap for noen år siden, og da var jeg ikke spesielt imponert, han har kommet enormt langt siden den gang. På NM for et par år siden var første gang han gjorde trippel axel og trippel lutz i samme program så den tekniske utviklingen har vært enorm, og samtidig har han blitt mye bedre på presentasjon. Men han bør jobbe litt med finpussen, som strekte knær og harmoniske linjer, der har han litt å gå på. Svenskene gjorde det bra i kunstløp en stund, men så hadde de et generasjonsskifte som ikke gikk helt smertefritt. Det er flere år siden Joshi virkelig har fått det til nå, og enda lenger siden storesøster Victoria skaffet seg menge gode plasseringen. Noe av det samme har skjedd med Finland dessverre, de gjorde det veldig bra i dameklassen en stund, men så var det bråstopp. Jeg gleder meg til Grad Prix-finalen, og enda mer til EM, som jo heller ikke er så langt unna. Russerne er på hjemmebane under EM i år, det gjør det hele litt ekstra spennende.
missmcbeal Skrevet 6. desember 2017 Forfatter #18 Skrevet 6. desember 2017 På 26.11.2017 den 19.25, Skogkatten skrev: Anne Line gir seg nok snart, ja. Hun holder kanskje på enda et par-tre år, men mer enn det tror jeg ikke det blir. Jeg tror heller ikke vi kan forvente at hun klatrer så mye mer nå, men jeg håper hun kan komme tilbake i god gammel form. Om man ser på VM i 2015 så slo hun canadiske Gabrielle Daleman, i år ble Daleman nummer 3 mens Anne Line ikke kvalifiserte seg til friløpet. Hun har altså ikke hatt samme gode utvikling som andre løpere. Jeg lurer litt på hva som skjer i norsk damekunstløp når Anne Line gir seg, det finnes foreløpig ikke noen som kan ses på som en naturlig arvtager. Sondre har hatt en mer stabil utvikling. Jeg så ham som junior under et nordisk mesterskap for noen år siden, og da var jeg ikke spesielt imponert, han har kommet enormt langt siden den gang. På NM for et par år siden var første gang han gjorde trippel axel og trippel lutz i samme program så den tekniske utviklingen har vært enorm, og samtidig har han blitt mye bedre på presentasjon. Men han bør jobbe litt med finpussen, som strekte knær og harmoniske linjer, der har han litt å gå på. Svenskene gjorde det bra i kunstløp en stund, men så hadde de et generasjonsskifte som ikke gikk helt smertefritt. Det er flere år siden Joshi virkelig har fått det til nå, og enda lenger siden storesøster Victoria skaffet seg menge gode plasseringen. Noe av det samme har skjedd med Finland dessverre, de gjorde det veldig bra i dameklassen en stund, men så var det bråstopp. Jeg gleder meg til Grad Prix-finalen, og enda mer til EM, som jo heller ikke er så langt unna. Russerne er på hjemmebane under EM i år, det gjør det hele litt ekstra spennende. Glemte å svare! Ja hadde vært kjekt om Anne Line kommer i bedre form og får en bedre utvikling. Det er sant, det er kanskje ikke så mange etterfølgere. Er vel kanskje heller ikke så lett å drive med kunstløp i Norge dessverre. Er visst vanskelig å få sponsorer. Høres ut som du er veldig proff som klarer å se ting som mangel på strekte knær og harmoniske linjer. Blir spennende å følge han. Tror han skal konkurrere nå i helgen? Så han var på vei til Zagreb, men aner ikke hva slags konkurranse det er. Jeg gleder meg også til konkurranser fremover. Vet du om Grand Prix-finalen sendes på TV eller blir det livestream? Ja EM, det er jo ikke lenge til i hele tatt. Det gleder jeg meg mest til! For ikke å snakke om OL, selv om de norske ikke er med.
Skogkatten Skrevet 6. desember 2017 #19 Skrevet 6. desember 2017 1 time siden, missmcbeal skrev: Glemte å svare! Ja hadde vært kjekt om Anne Line kommer i bedre form og får en bedre utvikling. Det er sant, det er kanskje ikke så mange etterfølgere. Er vel kanskje heller ikke så lett å drive med kunstløp i Norge dessverre. Er visst vanskelig å få sponsorer. Høres ut som du er veldig proff som klarer å se ting som mangel på strekte knær og harmoniske linjer. Blir spennende å følge han. Tror han skal konkurrere nå i helgen? Så han var på vei til Zagreb, men aner ikke hva slags konkurranse det er. Jeg gleder meg også til konkurranser fremover. Vet du om Grand Prix-finalen sendes på TV eller blir det livestream? Ja EM, det er jo ikke lenge til i hele tatt. Det gleder jeg meg mest til! For ikke å snakke om OL, selv om de norske ikke er med. Det ser ut som om juniorenes konkurranser skal streames på en av Youtube-kanalene til ISU: https://www.youtube.com/isujuniorgrandprix. Dessverre finner jeg ikke noe informasjon om seniorenes konkurranser streames noe sted hverken hos ISU eller andre steder. ofte streames en del kunstløp her: https://www.olympicchannel.com/en/, men det ser ikke ut som det er tilfelle med Grand Prix-finalen dessverre. Medvedeva har trekt seg, hun erstattes av Satoko Miyahara fra Japan. På herresiden har Boyang Jin trekt seg og erstattes med Jason Brown. Jeg har ikke sett noe informasjon om at noen har trekt seg fra parløp og isdans. Hva som skjer med OL nå er jo et spørsmål i seg selv, jeg må jo si at kunstløpkonkurranser uten Russland blir rimelig amputert. Flere av verdens beste løpere er utestengt, med mindre de velger å delta under nøytralt flagg.
Poppzy Skrevet 7. desember 2017 #20 Skrevet 7. desember 2017 9 timer siden, missmcbeal skrev: Glemte å svare! Ja hadde vært kjekt om Anne Line kommer i bedre form og får en bedre utvikling. Det er sant, det er kanskje ikke så mange etterfølgere. Er vel kanskje heller ikke så lett å drive med kunstløp i Norge dessverre. Er visst vanskelig å få sponsorer. Høres ut som du er veldig proff som klarer å se ting som mangel på strekte knær og harmoniske linjer. Blir spennende å følge han. Tror han skal konkurrere nå i helgen? Så han var på vei til Zagreb, men aner ikke hva slags konkurranse det er. Jeg gleder meg også til konkurranser fremover. Vet du om Grand Prix-finalen sendes på TV eller blir det livestream? Ja EM, det er jo ikke lenge til i hele tatt. Det gleder jeg meg mest til! For ikke å snakke om OL, selv om de norske ikke er med. Eurosport Norge sender alle finalene på TV. Starter i dag kl 10.15 til 13.50. Fredag kveld fra 23.00 til 00.55 og lørdag morgen fra 08.30 til 12.30. Oppvisningen sendes på søndag. De sender også alt live på Eurosport player. Alle finalene blir liggende der om tidspunktet ikke passer. Må ta opp alle finalene da jeg ikke kan se dem live. Gleder meg til nok en helg med masse kunstløp 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå