Gå til innhold

Voldtekt og seksuell trakassering av menn utført av kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det i det helle tatt noe eksempel på at slikt skjer ?

Har vanskelig for å tro at det faktisk skjer.

Anonymkode: 061f7...4a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kvinner vet hvordan det er å bli utsatt for slikt derfor gjør vi ikke det selv. 

Anonymkode: da6c3...896

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at noen skal ta deg seriøst?

Anonymkode: 0d790...e07

• Liker 6
Skrevet

Ja, dette skjer. Herregud, leser du ikke nyheter og historier fra andre land? Har du ikke hørt hva kvinnelige konsentrasjonsleirledere gjorde. Er du også av de som latterliggjør menn hvis de opplever trakasserende opplevelser fra kvinner eller har blitt seksuelt misbrukt av kvinner i sin barndom eller senere? Dette HI er ugreit.

Anonymkode: 0b59f...c30

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer absolutt. Har en kompis som jobbet på en plass med bare kvinner, og de kom med kommentarer og grov spøk hele tiden. Sånn var tonen der, men jeg tror ikke han synes det var veldig stas.

Kvinner er like ofte voldelige som menn i forhold når det gjelder "mild vold", men ikke i nærheten når det gjelder grov vold og drap. Det virker kanskje mer ufarlig for en kvinne å lappe til typen sin. Det virker nok ikke så skremmende for ham heller, sammenlignet med andre veien. 

Totalt sett er nok menn uansett verre enn kvinner når det gjelder vold og trakassering. Like greit å innrømme det. Jeg er jo snill selv, og trenger ikke bortforklare at andre gjør ting. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Isambard skrev:

Det skjer absolutt. Har en kompis som jobbet på en plass med bare kvinner, og de kom med kommentarer og grov spøk hele tiden. Sånn var tonen der, men jeg tror ikke han synes det var veldig stas.

Kvinner er like ofte voldelige som menn i forhold når det gjelder "mild vold", men ikke i nærheten når det gjelder grov vold og drap. Det virker kanskje mer ufarlig for en kvinne å lappe til typen sin. Det virker nok ikke så skremmende for ham heller, sammenlignet med andre veien. 

Totalt sett er nok menn uansett verre enn kvinner når det gjelder vold og trakassering. Like greit å innrømme det. Jeg er jo snill selv, og trenger ikke bortforklare at andre gjør ting. 

Du ANER ikke hvor jeg kunne tenke meg å jobbe på en slik plass! Disse grovkjefta damene skulle jaggu ha fått sin verden snudd på hodet, ja:fnise:

Anonymkode: 67db4...2ac

Skrevet

Det skjer nok. Men enn så lenge er set sånn at selv i Norge, verdens mest likestilte land, er det fortsatt slik at det er flest menn i maktposisjoner. Menn som benytter seg av det. 

Anonymkode: b4ad8...01a

Skrevet

Basert på hvordan kvinnelig helsepersonell omtaler forholdene på jobb når det kommer en kjekk ny turnuslege, sykepleier, hjelpepleier, etc. hadde jeg blitt overrasket om ikke mange av de føler seg trakassert eller ille til mote.

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Tillion skrev:

Basert på hvordan kvinnelig helsepersonell omtaler forholdene på jobb når det kommer en kjekk ny turnuslege, sykepleier, hjelpepleier, etc. hadde jeg blitt overrasket om ikke mange av de føler seg trakassert eller ille til mote.

Basert på hvordan kvinnelig helsepersonell blir presset til seksuell omgang med mannlige kolleger og befølt og trakassert av pasienter, så kan du ikke akuratt sammenligne det omfanget med hvordan enkelte kvinner seg i mellom nevner at den nye turnuslegen er kjekk uten å la det gå utover han eller stillingen hans på noe måte. 

Anonymkode: bfcdf...b23

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Basert på hvordan kvinnelig helsepersonell blir presset til seksuell omgang med mannlige kolleger og befølt og trakassert av pasienter, så kan du ikke akuratt sammenligne det omfanget med hvordan enkelte kvinner seg i mellom nevner at den nye turnuslegen er kjekk uten å la det gå utover han eller stillingen hans på noe måte. 

Når kvinner er trakasserende er det jo bare "for å være hyggelig" og "fordi de synes han er kjekk" så menn som blir trakassert av damer blir stort sett ledd av eller må klare seg selv, mens kvinner får hele samfunnet på sin side hvis noe skulle skje.

Men nå er jo damer flest opptatt av hvor ille de selv har det, mens de driter i hva de gjør mot menn og hvor ille menn har det.

Anonymkode: 8df1e...8d6

• Liker 5
Skrevet

Ja det skjer nok/har skjedd, men i veldig liten grad. Det er jo ikke likt med voldtekt av kvinner, mtp maktforhold og ettervirkninger, - men det er såklart voldtekt, og det er uakseptabelt. Er nok mest seksuell trakkassering av menn som skjer, og "runking" på dagen etter fylla,- imotsetning til kvinner som blir penetrert og drept (som oftest, - vi menn er jo overrepresentert, og det er jo ikke vits å skjule at problemet ligger hos oss).

Itillegg går ikke de fleste menn i konstant frykt for å bli voldtatt, slik som en del damer gjør, - fordi deres frykt er reell, en mann som blir voldtatt er et unntak (men såklart forkastelig og uakseptabelt).

Hilsen mann. 

Anonymkode: db01b...280

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det skjer nok/har skjedd, men i veldig liten grad. Det er jo ikke likt med voldtekt av kvinner, mtp maktforhold og ettervirkninger, - men det er såklart voldtekt, og det er uakseptabelt. Er nok mest seksuell trakkassering av menn som skjer, og "runking" på dagen etter fylla,- imotsetning til kvinner som blir penetrert og drept (som oftest, - vi menn er jo overrepresentert, og det er jo ikke vits å skjule at problemet ligger hos oss).

Itillegg går ikke de fleste menn i konstant frykt for å bli voldtatt, slik som en del damer gjør, - fordi deres frykt er reell, en mann som blir voldtatt er et unntak (men såklart forkastelig og uakseptabelt).

Hilsen mann. 

*Hilsen dame

rettet det for deg.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*Hilsen dame

rettet det for deg.

Bare fordi jeg har et reelt syn på verden og enge meninger, og ikke syter - betyr ikke det at jeg er kvinne vettu. Sier jo ikke noe galt, bare slik det er. Ekte menn klarer å innse at selv om man ikke nødvendigvis er slik selv, så er det sitt eget kjønn som er problemet. Vi må rett og slett slutte å sekualisere alle, og godta at andre menn gjør dette mot damene våre. Slutt å vær så dramaqueen og pjusk, og ta litt ansvar

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kvinner er trakasserende er det jo bare "for å være hyggelig" og "fordi de synes han er kjekk" så menn som blir trakassert av damer blir stort sett ledd av eller må klare seg selv, mens kvinner får hele samfunnet på sin side hvis noe skulle skje.

Men nå er jo damer flest opptatt av hvor ille de selv har det, mens de driter i hva de gjør mot menn og hvor ille menn har det.

Kvinner er ikke trakasserende på den måten menn er. 

Det stemmer ikke at damer bare er opptatt av hvor ille de selv har det, hvorfor tror du de jobber i for eksempel helse og omsorgsyrker og organiserer seg i foreninger for likestilling? Det er jo fordi de er opptatt av at alle mennesker skal ha det bra. 
Derimot virker det som at dere menn som sprer sånne usannheter her inne er veldig opptatt av hvor ille de selv har det, bryr seg veldig mye om seg selv som mann og andre menn, men evner ikke å bry dere noen verdens ting om kvinner. Sukk 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare fordi jeg har et reelt syn på verden og enge meninger, og ikke syter - betyr ikke det at jeg er kvinne vettu. Sier jo ikke noe galt, bare slik det er. Ekte menn klarer å innse at selv om man ikke nødvendigvis er slik selv, så er det sitt eget kjønn som er problemet. Vi må rett og slett slutte å sekualisere alle, og godta at andre menn gjør dette mot damene våre. Slutt å vær så dramaqueen og pjusk, og ta litt ansvar

Hvis du skal utgi deg for å være mann så burde du i det minste forsøke.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal utgi deg for å være mann så burde du i det minste forsøke.

Dette er det jeg liker minst ved kg. Folk som beksylder folk for å lyve, fordi de ikke representerer ønskede meninger som visse personer prøver å fremme... Gud så umodent. Voks opp

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er det jeg liker minst ved kg. Folk som beksylder folk for å lyve, fordi de ikke representerer ønskede meninger som visse personer prøver å fremme... Gud så umodent. Voks opp

" Ekte menn klarer å innse at selv om man ikke nødvendigvis er slik selv, så er det sitt eget kjønn som er problemet. Vi må rett og slett slutte å sekualisere alle, og godta at andre menn gjør dette mot damene våre. "

Helt ærlig så tror jeg du burde ta ditt eget råd her. Til å begynne med så kan du gjemme din opplagte forrakt for menn og tilnærme deg situasjoner noe mer nøytralt.

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" Ekte menn klarer å innse at selv om man ikke nødvendigvis er slik selv, så er det sitt eget kjønn som er problemet. Vi må rett og slett slutte å sekualisere alle, og godta at andre menn gjør dette mot damene våre. "

Helt ærlig så tror jeg du burde ta ditt eget råd her. Til å begynne med så kan du gjemme din opplagte forrakt for menn og tilnærme deg situasjoner noe mer nøytralt.

...

Altså, at jeg hater voldtektsmenn, betyr ikke at jeg hater menn. Nå er vi overrepresentert i vold,kriminalitet og voldtektssaker, så det er jo helt klart et problem - det har det vært siden tidenes morgen. Vi må selv ta litt annsvar her, for vi kan gjøre en stor forskjell om vi bare sier ifra når folk oppfører seg som kuker. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

...

Altså, at jeg hater voldtektsmenn, betyr ikke at jeg hater menn. Nå er vi overrepresentert i vold,kriminalitet og voldtektssaker, så det er jo helt klart et problem - det har det vært siden tidenes morgen. Vi må selv ta litt annsvar her, for vi kan gjøre en stor forskjell om vi bare sier ifra når folk oppfører seg som kuker. 

Menn er overrepresentert i voldssaker. I forhold er kvinner oftere voldeligere enn menn (selv om menn er mer voldelige når de først begynner), menn er også oftere offre for overfall, ran og lignende. I USA blir flere menn voldtatt hvert år enn kvinner, og det sier mye når det er så stor stigma for voldtatte menn at man trolig bare ser toppen av isfjellet.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er overrepresentert i voldssaker. I forhold er kvinner oftere voldeligere enn menn (selv om menn er mer voldelige når de først begynner), menn er også oftere offre for overfall, ran og lignende. I USA blir flere menn voldtatt hvert år enn kvinner, og det sier mye når det er så stor stigma for voldtatte menn at man trolig bare ser toppen av isfjellet.

Tull, ja menn er overrepresentert i voldssaker både som utøvere og pådrivere, og mottakere, men blind vold og overgrepsvold skjer ikke mot menn i den store graden det gjør mot kvinner. Den volden som menn er overrepresentert i er slosskamper der begge er pådrivere og deltakere og utøvere. 

Det er ikke riktig at kvinner er oftere voldeligere enn menn i forhold. 

På verdensbasis så blir en kvinne voldtatt hvert eneste minutt, det sier veldig mye om hvor mange kvinner som opplever dette og hvor mange menn som er voldtektsmenn. 
I USA er det ikke flere voldtekter i form av overfallsvoldtekter og vennevoldtekter for seksuell utnyttelse (som er de to formene med høyest voldtektstall) av menn enn kvinner nei, det er en svært stor overvekt av kvinner som utsettes for det,

men i amerikanske fengsler er det en overvekt av menn som voldtar menn, hovedsakelig av årsaker som straff og rangsetting fordi menn bruker sex som et maktutøvende våpen mot andre menn de ikke respekterer , slik de bruker det som et våpen mot kvinner de ikke respekterer. Hvis det hadde vært felles kvinne og mannefengsel i amerika hadde kvinnene vært de som hadde vært mest utsatt for fengselsvoldtekt fra menn. 

Det er forferdelig at det er stigma for voldtatte menn, og det forekommer også voldtekt av menn utenfor fengsler gjort av andre menn, men også her er det andre menn som er årsaken til stigmaen og mobbingen dessverre, dette er noe vi som feminister i mange år har holdt kampanjer og bygger tiltak mot, og vi håper såklart at flere menn også vil engasjere seg mer i dette i stedet for å bare sitte på internett å peke på problemet uten å ville bidra til å gjøre noe konkret med det! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...