Thyra Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 Jeg har kjøpt meg en ny bukse og var uheldig å søle makrell i tomat på den. Siden buksa er svart tenkte jeg det skulle gå bra. Men etter vask er det nå en litt mørkere flekk der. Veldig ergelig! Noen som har gode råd?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #2 Skrevet 25. november 2017 Makrell i tomat er uhyre vanskelig å få bort er min erfaring. Ikke tørk buksa om den er våt fortsatt, da setter flekken seg enda bedre. Bruk flytende oppvaskemiddel, Zalo eller andre lignende. Sprøyt rett på flekken og trykk vaskemiddelet inn med fingrene. (Bruk hansker om du har sensibel hud.) La det ligge en 10 minutters tid og prøv å få bort Zaloen under rennende kaldt vann og vask i maskinen en gang til. Anonymkode: dfd08...50f
Perelandra Skrevet 25. november 2017 #3 Skrevet 25. november 2017 Zalo funker veldig bra på fettflekker! Ta på Zalo, og bruk så varmt vann som hendene og stoffet i buksa tåler. La det ligge i en halvtimes tid og gni så forsiktig på flekken. Vask på vanlig måte i maskin etterpå. Godt at buksa er svart for tomatsausen til makrell i tomat har sterk farge. 1
Thyra Skrevet 25. november 2017 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2017 Takk for tips. Skal teste dem ut i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå