WubWub Skrevet 25. november 2017 #41 Skrevet 25. november 2017 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke garantere noenting. Du har ikke kompetanse til å behandle en slik sak. Anonymkode: 87192...fc8 Jeg sendte en melding til en NAV behandler jeg kjenner "Er nedsatt hørsel og astma grunnlag for uføretrygd?" hun svarte kort og kontant "Nei" så fagkompetansen er på min side. Endret 25. november 2017 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #42 Skrevet 25. november 2017 Akkurat nå, WubWub skrev: Jeg sendte en melding til en NAV behandler jeg kjenner "Er nedsatt hørsel og astma grunnlag for uføretrygd?" svart var kort og kontant "Nei" så fagkompetansen er på min side. Underlig at du hadde akkurat samme spørsmål som ts. Astma og nedsatt hørsel. Sjansene for det må jo være 1 av 1 million. Og hvorfor skrev du ikke det i første omgang? Og det er også underlig å si at en leges mening ikke er viktig og samtidig komme med garantier selv om hva som godkjennes og ikke. Anonymkode: 87192...fc8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #43 Skrevet 25. november 2017 8 minutter siden, WubWub said: Jeg sendte en melding til en NAV behandler jeg kjenner "Er nedsatt hørsel og astma grunnlag for uføretrygd?" hun svarte kort og kontant "Nei" så fagkompetansen er på min side. Det større problem er at du tar TS sitt perspektiv for god fisk uten at noen av dere vet hva som evt ville vært den egentlige grunnen til uføretrygd. Man ufører ikke noen basert på at en kjenning forklarer nav problemene man har Anonymkode: 983e6...04d 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #44 Skrevet 25. november 2017 9 minutter siden, WubWub skrev: Jeg sendte en melding til en NAV behandler jeg kjenner "Er nedsatt hørsel og astma grunnlag for uføretrygd?" hun svarte kort og kontant "Nei" så fagkompetansen er på min side. Jada Anonymkode: 7c7a1...b9c
WubWub Skrevet 25. november 2017 #45 Skrevet 25. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Underlig at du hadde akkurat samme spørsmål som ts. Astma og nedsatt hørsel. Sjansene for det må jo være 1 av 1 million. Og hvorfor skrev du ikke det i første omgang? Og det er også underlig å si at en leges mening ikke er viktig og samtidig komme med garantier selv om hva som godkjennes og ikke. Anonymkode: 87192...fc8 Sendte meldingen etter jeg leste tråden her - det var vel åpenbart. Ellers er det ikke noe underlig med at NAV til tider er uenig med legens råd. NAV har egne spesialister som de også vil benytte seg av i forhold til utredning. Ellers så havner nok vedkommende neppe rett på uføretrygd. Man må innom AAP og arbeidsevne vil bli målt over lengre tid før man begynner tenke på uføretrygd.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #46 Skrevet 25. november 2017 1 time siden, WubWub skrev: Utifra det sykdomsbildet kan jeg nesten garantere deg at NAV neppe vil innvilge uføretrygd uansett hva denne legen måtte mene. Det er ikke legen som innvilger uføretrygd, de kan bare komme med anbefalinger. 9 minutter siden, WubWub skrev: Jeg sendte en melding til en NAV behandler jeg kjenner "Er nedsatt hørsel og astma grunnlag for uføretrygd?" hun svarte kort og kontant "Nei" så fagkompetansen er på min side. Så du mener at en saksbehandlers uttalelse overstyrer en legers uttalelse? Det er ikke saksbehandler som tar avgjørelser om uføretrygd. Det er rådgivende overlege. Anonymkode: 87192...fc8
WubWub Skrevet 25. november 2017 #47 Skrevet 25. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det større problem er at du tar TS sitt perspektiv for god fisk uten at noen av dere vet hva som evt ville vært den egentlige grunnen til uføretrygd. Man ufører ikke noen basert på at en kjenning forklarer nav problemene man har Anonymkode: 983e6...04d Det er sant at folk ikke pleier være ærlige om folk om hvorfor de har fått uføretrygd. Jeg f.eks pleier svare "generalisert angstlidelse" mens årsaken bak er en helt annen. Det er nok mange som tyr til slike hvite løgner å underdriver eget sykdomsbildet i frykt for stigmatisering. Men i tråden her går vi utifra at det er nedsatt hørsel og astma som skal innvilge uføretrygden - dette er helt usannsynlig. Spesielt tatt i betraktning av at hun allerede har klart seg i arbeidslivet i mange herrens år. Her vil nok NAV prøve ut mye annet før uføretrygd engang blir et tema.
Gjest Anonym Bruker Skrevet 25. november 2017 #48 Skrevet 25. november 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke garantere noenting. Du har ikke kompetanse til å behandle en slik sak. Anonymkode: 87192...fc8 Har ingen kompetanse som saksbehandler i NAV,men snakker utifra eindel ærfaringer.
WubWub Skrevet 25. november 2017 #49 Skrevet 25. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du mener at en saksbehandlers uttalelse overstyrer en legers uttalelse? Det er ikke saksbehandler som tar avgjørelser om uføretrygd. Det er rådgivende overlege. Anonymkode: 87192...fc8 Det hender at NAV overkjører fastlegers innspill, ja. Kjenner til flere tilfeller. Det er mange veldig syke mennesker som blir kasteballer innen vernede bedrifter, frem og tilbake i møter, utredninger , spesialister og diverse instanser i mange mange år før de får uføretrygd. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #50 Skrevet 25. november 2017 2 minutter siden, WubWub skrev: Sendte meldingen etter jeg leste tråden her - det var vel åpenbart. Ellers er det ikke noe underlig med at NAV til tider er uenig med legens råd. NAV har egne spesialister som de også vil benytte seg av i forhold til utredning. Ellers så havner nok vedkommende neppe rett på uføretrygd. Man må innom AAP og arbeidsevne vil bli målt over lengre tid før man begynner tenke på uføretrygd. Tråden ble startet 5 timer siden. Du må være en av de privilegerte brukere av nav som får svar på en lørdag. Anonymkode: 87192...fc8
WubWub Skrevet 25. november 2017 #51 Skrevet 25. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tråden ble startet 5 timer siden. Du må være en av de privilegerte brukere av nav som får svar på en lørdag. Anonymkode: 87192...fc8 det er et familiemedlem jeg har som jobber i nav. nå får du gi deg 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #52 Skrevet 25. november 2017 Akkurat nå, WubWub skrev: det er et familiemedlem jeg har som jobber i nav. nå får du gi deg må bare le nå. nå får DU gi deg. Anonymkode: 87192...fc8
WubWub Skrevet 25. november 2017 #53 Skrevet 25. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: må bare le nå. nå får DU gi deg. Anonymkode: 87192...fc8 Ro ro ro din båt
Gjest Anonym Bruker Skrevet 25. november 2017 #54 Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, WubWub skrev: det er et familiemedlem jeg har som jobber i nav. nå får du gi deg Eit familiemedlem som saksbehandler blir vel forøvri å ansjå som innhabil.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #55 Skrevet 25. november 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I tillegg til? AFP i offentlig sektor er AFP, det er ikke i tillegg til noe. Du blander kanskje med AFP i privat sektor. Anonymkode: 33dcf...05c De som har jobb med tariffavtale har egen AFP. Og det er noe greier da med at man kan få et engangsbeløp hvis man blir ufør/syk og mister jobben. Anonymkode: 3169f...b29
WubWub Skrevet 25. november 2017 #56 Skrevet 25. november 2017 Akkurat nå, Anonym Bruker skrev: Eit familiemedlem som saksbehandler blir vel forøvri å ansjå som innhabil. Jeg tror ikke ordet inhabil betyr det du tror det betyr. Det er ikke meg hun behandler eller skal vurdere. Jeg spurte et generelt spørsmål på et generelt grunnlag. 2
isw Skrevet 25. november 2017 #57 Skrevet 25. november 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Feil igjen. Når så du sist noen hadde sympati med uføre her inne? "Alle kan jobbe litt" og "Naboen hang opp-ned i veggen og malte, men er ufør" er setninger som går igjen her. Stigmaet skapes av de friske som TROR de vet noe om den uføre. OM du vet at den uføre jukser, si i fra til NAV, da vel!!! Ellers kan folk bare ti stille. Anonymkode: 7c7a1...b9c Det handler ikke om juks på individnivå. Det handler om systemet som tillater altfor mange å være uføre. 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 25. november 2017 #58 Skrevet 25. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som har jobb med tariffavtale har egen AFP. Og det er noe greier da med at man kan få et engangsbeløp hvis man blir ufør/syk og mister jobben. Anonymkode: 3169f...b29 Tariffavtaler og AFP hører saman. Det finnes meg bekjent ingen "greier m/ engangsbeløp" under AFP meg bekjent om man mister jobben. Da kommer det under yrkesskade forsikringer som dei fleste bedrifter er pålagde å ha. Noe annet må du dokumentere .
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #59 Skrevet 25. november 2017 2 minutter siden, WubWub skrev: Jeg tror ikke ordet inhabil betyr det du tror det betyr. Det er ikke meg hun behandler eller skal vurdere. Jeg spurte et generelt spørsmål på et generelt grunnlag. Ikke at jeg tror på din såkalte mld selv om den var god men om denne personen hadde vært en saksbehandler, eller i det hele tatt en god en ville hun ikke svart kun NEI. Fordi spørsmålet kan ikke besvares så enkelt som bare det. Du eller ts kan heller ikke komme med et så enkelt spørsmål som bare astma og problemer med hørsel. For å kunne behandle en slik sak må en sette seg inn i legeerklæringer, pasientens historie, hvordan problemene har virket og påvirker hverdagen...alle dokumenter som finnes. Det er ikke så enkelt som å bare nevnte astma og problemer med hørsel. Så meldingen til din bekjent er lite troverdig. Anonymkode: 87192...fc8
Gjest Anonym Bruker Skrevet 25. november 2017 #60 Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, Anonym Bruker skrev: Tariffavtaler og AFP hører saman. Det finnes meg bekjent ingen "greier m/ engangsbeløp" under AFP om man mister jobben. Da kommer det under yrkesskade forsikringer som dei fleste bedrifter er pålagde å ha. Noe annet må du dokumentere .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå