Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt en periode og er fortsatt gradert sykemeldt. I dag fikk jeg sykepenger fra nav, et beløp på rundt 1000 kr. Vil jeg få lønnen min som normalt når lønningsdagen kommer eller trekker de sykepengene fra lønningen min? 

Anonymkode: a89ca...c85

Skrevet

Du får lønn for det du har jobbet og sykepenger fra Nav for resten. 

Trodde du at du skulle få dobbelt opp?

Skrevet
19 timer siden, smilo skrev:

Du får lønn for det du har jobbet og sykepenger fra Nav for resten. 

Trodde du at du skulle få dobbelt opp?

Nei, tror selvsagt ikke jeg får dobbelt opp. 

Men jeg får lønn for den stillingen jeg har og sykepenger for ekstravaktene jeg har tatt, er det det du mener? Eller hva er «resten»?

Var bare redd for at jeg kun får sykepenger og ikke lønn. Overlever liksom ikke på 1000 kr som er 10% av min fastlønn. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, tror selvsagt ikke jeg får dobbelt opp. 

Men jeg får lønn for den stillingen jeg har og sykepenger for ekstravaktene jeg har tatt, er det det du mener? Eller hva er «resten»?

Var bare redd for at jeg kun får sykepenger og ikke lønn. Overlever liksom ikke på 1000 kr som er 10% av min fastlønn. 

5% av min fastlønn mente jeg. 

Skrevet

16 dager er det arbeidsgiver som har ansvar for. Etter det så skal Nav regne hva du tjener i gjennomsnittet vær måned. De går etter innteksopplysninger din arbeidsgiver sender de. Det kan ta noe lenger tid å få alt av penger pga det. 

Anonymkode: abc2c...cd1

Skrevet

Får du ikke lønn fra arbeidsgiveren din? Det spørs om arbgiveren skal betale eller nav betale etter første 16 dagene. Spør de om det?

Skrevet

Du får lønn for det du jobber, og sykepenger for det du ikke jobber. 

Anonymkode: cd4f5...f06

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, NØKTERN skrev:

Får du ikke lønn fra arbeidsgiveren din? Det spørs om arbgiveren skal betale eller nav betale etter første 16 dagene. Spør de om det?

Arbeidsgiveren min sa at de betaler ut lønn og at de krever refusjon fra nav etter 16 dager. Fikk vanlig månedslønn i oktober og i november. Så fikk jeg plutselig 1400 kr fra nav nå 24.november. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Arbeidsgiveren min sa at de betaler ut lønn og at de krever refusjon fra nav etter 16 dager. Fikk vanlig månedslønn i oktober og i november. Så fikk jeg plutselig 1400 kr fra nav nå 24.november. 

det har ikke jeg vært borti. Jeg får også lønn fra arbeidsgiver utover de 16 dagene, og aldri fått noe fra nav. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det har ikke jeg vært borti. Jeg får også lønn fra arbeidsgiver utover de 16 dagene, og aldri fått noe fra nav. 

Jeg jobbet noen ekstravakter rett før jeg ble sykemeldt, kan det være dem nav betaler meg for? 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet noen ekstravakter rett før jeg ble sykemeldt, kan det være dem nav betaler meg for? 

Ja det er sikkert det... arbeidsgiveren betaler kun fastlønnet og det er nav som betaler lønn for de ekstravakter...

Anonymkode: d761c...468

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er sikkert det... arbeidsgiveren betaler kun fastlønnet og det er nav som betaler lønn for de ekstravakter...

Anonymkode: d761c...468

Da gir det litt mer mening, men hadde ikke trodd at jeg skulle få betalt for dem i sykepenger også, så det er jo hyggelig hvis det er tilfelle. Jobber stort sett aldri ekstra, var bare fordi det var krise på jobben, så for meg hadde det ikke vært noe tapt inntekt om jeg ikke hadde fått det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...