Gå til innhold

Kombinere sosionom og sykepleie!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 
Min drømmejobb er å få jobbe med ungdommer, veldig veldig veldig gjerne på ungdomskole for å hjelpe med deres psykososiale behov. Jeg tok sosionomutdanning i et håp om å kunne arbeide som sosionom på skole. Men det viste seg å ikke bli lett da jeg for det første er ung med det ikke den mest attraktive å ansette i typisk sosionomarbeid, for det andre så er det dessverre svært lite anerkjent med sosionomer i norske skoler, og for det tredje så følte jeg at sosialt arbeid i seg selv ikke var nok for meg.

Så jeg går nå sykepleieutdanning i den hensikt at jeg ønsker å bli helsesøster, slik at jeg kan arbeide på flere breddenivåer innenfor helse og det psykososiale. Men jeg har innsett at denne drømmen per dags dato kan bli vanskelig å oppnå med det første. Ettersom det jeg har forstått er det knallhardt å komme inn på helsesøsterlinje etter avsluttet bachelorutdanning og praksisår som sykepleier. Og helt ærlig da jeg for 30 min siden så at på flere skoletilbud i landet så krever dem at du har A i snitt samt tilleggspoeng, så brøt jeg rett og slett ut i gråt. Og ja, jeg vet jeg tar sorgen på forskudd nå. Men jeg har aldri vært en 6'er elev, og jeg var ikke noe A elev på sosionomstudiet. Så det å få A i snitt ser jeg som en svært lite realistisk tankegang.

Så kjære dere, mitt spørsmål er da om noen her vet om det er muligheter for å kombinere en sosionomutdanning og sykepleieutdanning for å kunne arbeide i en viss grad som en helsesøster? Og før jeg fornærmer noen flotte helsesøstre der ute så vil jeg bare si at jeg er fult klar over at jeg ikke kan (og jeg ville aldri) tittellere meg som en helsesøster uten å faktisk ha helsesøsterutdanningen. Jeg respekterer tittelen. Men er det noen som vet om jeg kan kombinere disse to utdanningene for å kunne jobbe på en ungdomsskole?

Anonymkode: 1370e...1f9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest earlgrey
Skrevet

Du skriver at det er vanskelig å få jobb som sosionom i skole? Regner med du har mer kontroll enn meg, men jeg synes jeg støtt og stadig ser ledige miljøterapautstillinger som søker sosionom/vernepleier/barnevernspedagoger? :)

Skrevet
På 25.11.2017 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Så kjære dere, mitt spørsmål er da om noen her vet om det er muligheter for å kombinere en sosionomutdanning og sykepleieutdanning for å kunne arbeide i en viss grad som en helsesøster? Og før jeg fornærmer noen flotte helsesøstre der ute så vil jeg bare si at jeg er fult klar over at jeg ikke kan (og jeg ville aldri) tittellere meg som en helsesøster uten å faktisk ha helsesøsterutdanningen. Jeg respekterer tittelen. Men er det noen som vet om jeg kan kombinere disse to utdanningene for å kunne jobbe på en ungdomsskole?

Anonymkode: 1370e...1f9

Min kollega har nå fått jobb som konstituert helsesøster, og er kun sykepleier. Hun kommer ikke inn på skolen. 

Anonymkode: 03a16...c20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...