Gå til innhold

Hvorfor er det så dyrt å dø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom tilfeldigvis over en annonse for gravsteiner, og ble kjempeoverrasket da jeg så at de alene kan koste 16 000 kr og oppover. 

Hvor dyrt blir det ikke med kiste, sermoni, selskap, dødsannonse osv osv når noen dør? Hvorfor er det så dyrt å dø?

Anonymkode: 40c4d...8b3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å dø er gratis. Å begraves koster

Anonymkode: 6bdaf...3bc

Skrevet

Fordi folk jobber ikke gratis bare fordi du er død.

Skrevet

Fars begravelse kostet minst 60000,- fikk jeg vite. Sykt.

Selv skal jeg ikke ha noe slikt. Vurderer å snekre kiste selv, ingen blomster, ingen gravferd. Kun kremeres. Eller donere kroppen til forskning.

Anonymkode: 0538b...543

Skrevet

Vi betalte 27000 for en relativt rimelig begravelse nå i år. Dette er ikke inkludert støtte som vil ende på minimum 20 000kr. Da hadde vi bl.a gratis lokale til minnestund + familie som sto for maten. 

Dyrt ja? Men når man står der i situasjonen så betaler man jo hva enn det koster...

Anonymkode: 038c3...72f

Skrevet
1 minutt siden, Tibbie skrev:

Fordi folk jobber ikke gratis bare fordi du er død.

Det er kister, blomster, kjøring, gravsten, annonser og alt det tullet der som koster. 

Lønna i seg selv er ikke å skryte av.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kister, blomster, kjøring, gravsten, annonser og alt det tullet der som koster. 

Lønna i seg selv er ikke å skryte av.

Men de gir jo ikke bort blomster, gravsteiner, annonser eller kjøretjenester. Noen jobber for at dette skal være tilgjengelig for deg.

Det er flere enn bare selgeren butikken som skal ha betalt, vet du :P Å lure på hvorfor ikke alt dette doneres gratis av disse leverandørene er litt rart.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrevet

Det er ikke dyrt å dø. Det er det som kommer etterpå som koster penger

Anonymkode: 6d2b6...622

Skrevet
2 timer siden, Tibbie skrev:

Men de gir jo ikke bort blomster, gravsteiner, annonser eller kjøretjenester. Noen jobber for at dette skal være tilgjengelig for deg.

Det er flere enn bare selgeren butikken som skal ha betalt, vet du :P Å lure på hvorfor ikke alt dette doneres gratis av disse leverandørene er litt rart.

Huh hva snakker du om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...