AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #1 Skrevet 24. november 2017 Vet jo hva man ikke skal spise, men hva spiser du til daglig? Er viktig for meg at babyen har det best mulig, så vil gjerne gjøre alt riktig! Anonymkode: 24e6b...075
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Jeg spiser som jeg gjorde før jeg ble gravid. Men i første trimester var jeg mye kvalm, så da ble det litt rart kosthold for da måtte jeg bare ta det som fristet der og da. Og det kunne være så mangt. Jeg har lite energi enda i uke 15, så jeg orker ikke lage skikkelig middag hver dag, så noen dager blir det lettvint med Fjorland, pizza eller take away. Men ellers går det i vanlig middag med mye grønnsaker. Anonymkode: 1235d...ed1 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #3 Skrevet 25. november 2017 Denne ungen er foret opp på brødmat og ostepop. Hyperemesis. Anonymkode: bcca0...3ac 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #4 Skrevet 26. november 2017 Kastet opp frem til uke 26, så da spiste jeg hva jeg orket og hadde lyst på. Gikk mest i brødmat. Deilig brød med diverse pålegg. Halv skive om gangen. Nå spiser jeg mer normalt. Spiser som før (bortsett fra det en holder seg i fra). Spiser frukt og grønnsaker, fisk, kjøtt og fjærkre til middag og på brødskiva. Skeier ut med is/dessert eller sjokolade som normalt i helgene. Anonymkode: 52b41...af3 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #6 Skrevet 26. november 2017 Alt jeg kommer over😋 Anonymkode: 24fe9...abe 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2017 #7 Skrevet 26. november 2017 Utenom middag blir det mye yoghurt naturell med havregryn og nøtter, samt knekkebrød med ost og skinke. Har også noen kokte gulrøtter jeg går og knasker på. Anonymkode: b3dae...981 2
Sandie Skrevet 26. november 2017 #8 Skrevet 26. november 2017 Spiser som vanlig,men mindre godis og potetgull i helgene.Var veldig plaget med kvalme frem til uke 16,og da gikk det mest i brødskiver,frukt og grønt fremfor middag.Nå er jeg snart i 3.trimester og spiser stort sett alt jeg vil.Prøver imidlertid å holde meg til sunn mat. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #9 Skrevet 27. november 2017 8 hours ago, AnonymBruker said: Utenom middag blir det mye yoghurt naturell med havregryn og nøtter, samt knekkebrød med ost og skinke. Har også noen kokte gulrøtter jeg går og knasker på. Anonymkode: b3dae...981 Haha! Yoghurt naturell med havregryn her også. Har levd på det i snart ni måneder. Anonymkode: 8a257...dc1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #10 Skrevet 27. november 2017 Grønne epler, paprika og agurk med sjokomelk til. Eneste som holder seg nede.. Anonymkode: 6e91d...65a
Gjest frk_hardusett Skrevet 27. november 2017 #11 Skrevet 27. november 2017 Husman knekkebrød med namdalsgomme Og VANN - MASSE vann...
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #12 Skrevet 27. november 2017 Spiser akkurat som vanlig, bortsett fra at jeg holder meg unna nei-mat, har kuttet ut kaffe, og har måttet begynne å spise frokost for å holde kvalme og blodsukker i sjakk. Jeg har alltid spist sunt, så det har jeg fortsatt med. Lørdagsgodt spiser jeg som før. Anonymkode: eb149...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #13 Skrevet 27. november 2017 Spis akkurat det du måtte ønske. Det gjorde jeg og fikk friske barn. Da jeg gikk gravid kunne vi spise hva som helst og det gjorde jeg til gangs. Anonymkode: 9d4c4...338
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #14 Skrevet 27. november 2017 Holder meg unna nei-mat for gravide og spiser ellers som normalt. Har skrenket inn på snacks og smågodt og økt inntaket av frukt og grønt. Brus og kaffe drikkr jeg aldri uansett så det går i vann og melk slik som før. En kopp te av og til. Skulle nok vært flinkere til å spise fisk men synes det ofte blir litt kjedelig. Ta tran da Anonymkode: f6342...18f 1
messweather Skrevet 27. november 2017 #15 Skrevet 27. november 2017 På 25.11.2017 den 4.40, AnonymBruker skrev: Denne ungen er foret opp på brødmat og ostepop. Hyperemesis. Anonymkode: bcca0...3ac Her og... men bytt ut ostepopp med IFA...
Vera Vinge Skrevet 27. november 2017 #16 Skrevet 27. november 2017 Jeg spiser nå nesten som normalt, dvs. at jeg følger de vanlige rådene, spiser sunt som jeg pleier, spiser litt sjokolade e.l. i helgene. I 1. trimester og litt uti 2. trimester slet jeg derimot med voldsom kvalme og mye oppkast og spiste få ting. Typisk smakløs eller frisk mat som var lett å få ned, og det gikk mest i relativt lyse rundstykker med hvitost, rå gulrøtter, druer, epler, litt yoghurt med havregryn, smoothie. Hadde store problemer med middag, og satt ofte kun og tygde rå gulrotstaver når de andre spiste middag. Nå er jeg 20 uker på vei, og har utvidet matrepertoiret betraktelig, men syns fortsatt fisk kan være litt vrient, særlig hvis det smaker mye fisk. Syns heller ikke kaffe smaker like godt som før (orket ikke det i starten nesten i det hele tatt) Og det selv om jeg nå bare er kvalm om morgenen er det noe som henger i. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #17 Skrevet 27. november 2017 Vann med sitron og mariekjeks. Cheeseburger fra McDonalds, hjemmelaget pizza og klementiner.. Er mye kvalm om dagen..... Anonymkode: b9a4c...289
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #18 Skrevet 27. november 2017 Her går det i egg, brødskive me leverpostei og sunne middager med grønnsaker👍🏻 spiser stort sett ikke noe annet! Tar vitaminer og tran itilegg og farris og myye vann til drikke Anonymkode: 46f11...807 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2017 #19 Skrevet 27. november 2017 3 timer siden, messweather skrev: Her og... men bytt ut ostepopp med IFA... Ritz kjeks og appelsinjus her Anonymkode: 18bdf...e2d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå