Gå til innhold

Ingen eggløsning av Pergo...

Brudulja

Anbefalte innlegg

Ikke engang Pergo klarte å gi meg el. Idag er alt svart :(

Vet noen om det er andre ting enn Pergo som kan gjøre at den hersens kroppen min klarer å modne egg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen som vet??

Har bestilt healer time idag, kanskje det er det som skal til (men når jeg nå endelig tok mot til meg og ringte skulle han selvfølgelig på ganske lang ferie, det er jo typisk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brudulja!

Dette er ikke mitt felt, så jeg kan ikke noe om det. Men siden du ikke har fått noe svar tenkte jeg å i hvert fall si hva jeg tror. Ved prøverørsbehandling så modner man egg hos kvinnen. Jeg tror det er ved hjelp av noen sprøyter (Gonal F?). Når man kommer til stadiet for å hente ut egg så er det ofte flere egg som kan tas ut, som er modnet. Behandlingen kan også føre til overstimulering, hvor man modner for mange egg. Siden du ikke får til å modne egg ved hjelp av Pergo så kan du kanskje modne egg ved bruk av denne type medikamenter? Altså i mye mindre doser?

Og igjen, for å understreke det, dette kan jeg ikke noe om altså. Det er mange her inne som har vært gjennom IVF som kan mye mer om dette. Men det er i hvert fall en tanke rundt det å modne egg.

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Fint å vite at det kan være noe utenom Pergo iallefall. Er klar over at en runde med Pergo ikke er nok til å vite at det ikke vil fungere. Blir bare så utrolig fortvila... Så om ikke Pergo og healing hjelper, kan kanskje gonal f!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du har tatt bare en runde med Pergo er det ALTFOR tidlig å kunne forutsi noen prognoser. Så utålmodig kan du ikke være!! Det kan hende at du må bruke litt lenger tid. Kanskje må du også doble dosen Pergotime. Synes du kan ta en snakk med gynekologen din om behandling videre. I første omgang blir det forsøkt med Pergo, i dobbel dose, og hver syklus dersom første gang ikke gir resultat. Uansett utfall må du minst vente 6 mnd før noen kan si om det ikke vil komme til å gi resultat.

Du får hente frem litt tålmodighet. Det er ingen grunn til å svartmale riktig enda! Fatt mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har tatt bare en runde med Pergo er det ALTFOR tidlig å kunne forutsi noen prognoser. Så utålmodig kan du ikke være!! Det kan hende at du må bruke litt lenger tid. Kanskje må du også doble dosen Pergotime. Synes du kan ta en snakk med gynekologen din om behandling videre. I første omgang blir det forsøkt med Pergo, i dobbel dose, og hver syklus dersom første gang ikke gir resultat. Uansett utfall må du minst vente 6 mnd før noen kan si om det ikke vil komme til å gi resultat.

Du får hente frem litt tålmodighet. Det er ingen grunn til å svartmale riktig enda! Fatt mot!

Hehe, du sier noe gjest! Mangelen på tålmodighet er en av mine dårligste egenskaper - og jeg snakker ikke kun ifb med baby-prosjektet (selv om det her har nådd uante høyder :ler: )

Jeg har resept på doble doser. Begynner vel på det neste gang. Men siden du har litt peiling må jeg spørre om en ting til:

Siden jeg nå ikke får el av første kur får jeg jo mest sannsynlig ikke mensen heller. Tror du jeg da må ta Provera igjen (for å få blødning) før neste kur med Pergo? Det står jo i bruksanvisningen at man kan beg når som helst i syklusen hvis man ikke har blødninger. Men allikevel måtte jeg ta Provera forrige gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan godt ha mensen selv om du ikke har EL. EL og mensen henger ikke sammen sånn direkte alltid. Vi har vel gjennomsnittlig EL i halvparten av syklusene våre--- så nok engang ta det litt med ro, og hvis mensen ikke dukker opp innen RIMELIG tid..så kan du jo forsøke Provera igjen. Det aller beste hadde nok vært om du prøvde å la kroppen normalisere seg litt. Alt stresset du lager deg er heller ikke bra..kroppen er et tandert økosystem..det skal ofte veldig liten tue til for å velte stort lass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...