*melis* Skrevet 29. januar 2005 #1 Skrevet 29. januar 2005 Jeg har nettopp kjøpt nye strenger (kassegitar) og av den grunn lurer jeg på hvordan man fester dem. (nybegynner ja :oops: ) Er det slik at den tykkeste strengen skal festes helt til venstre og så blir de tynnere og tynnere mot høyre?
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #2 Skrevet 29. januar 2005 Venstre og høyre? :-) De tykkeste (mørkeste) skal være øverst. På min er de tre mørkeste laget av metall og de lyseste laget av plast (?). Så er det bare å stemme.
Donnie Darko Skrevet 29. januar 2005 #3 Skrevet 29. januar 2005 begynn og spill trommer isteden.. mye artigere.
LarsLarsere Skrevet 29. januar 2005 #4 Skrevet 29. januar 2005 begynn og spill trommer isteden.. mye artigere. Slik sier de lærde!
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2005 #5 Skrevet 29. januar 2005 Hei! Hvis du er helt nybegynner, sier nok ikke oppe og nede deg så mye, heller. Jeg er ingen gitarvirtuos, men skal prøve å forklare: Strengene skal på i denne rekkefølgen: EADGHE. Bokstaven står på posen som strengen ligger i. Og, ja, du begynner til venstre med de tykkeste, altså slik at dersom du holder gitarhalsen i venstre hånd og slår an strengene med den høyre, så er de tykkeste (og dypeste) strengene øverst. Håper du får det til!
Gjest Chrizzy Skrevet 30. januar 2005 #7 Skrevet 30. januar 2005 Gitar er så bra!!! Fikk dårlig samittighet nå, sitter her i kveld å leser å skriver istedenfor å spille :-( Men mine naboer ble så sure, fordi -DU SITTER IKKE Å SPILLER GITAR KL 1 PÅ NATTEN :evil: DE VAR VIRKELIG SURE (bor i blokk da ). I alle fall så var det kjedelig å tenke på at de lå å hørte på min fantastiske stemme å gitar solo (ironisk da), å ikke fikk sove Skal flytte snart, gleder meg! Brukte ikke forsterker engang! Men det sire mer om hvor lytt det er her enn om hvor høyt jeg synger (håper jeg )! I alle fall, gitar er herlig! Kos deg!
*melis* Skrevet 30. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2005 Takk for hjep folkens Nå er jeg klar til å rocke villt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå