Gjest O.G. Skrevet 25. november 2017 #41 Del Skrevet 25. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faktiske overgrep vil vi så klart ha en slutt på. Det er IKKE greit å utnytte noen. Det er derimot trist når min kamerat ikke lenger tør å gi jentevennene sine en klem når han treffer dem, fordi han plutselig er blitt redd for at det er upassende..... Anonymkode: 0c0eb...185 Har aldri vært snakk om klemming mellom venner, så hvordan de her mennene liksom ikke skulle våge det, er noe de får ta på eiga kappe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #42 Del Skrevet 25. november 2017 Akkurat nå, O.G. skrev: Har aldri vært snakk om klemming mellom venner, så hvordan de her mennene liksom ikke skulle våge det, er noe de får ta på eiga kappe. Nei, men så langt har det faktisk gått at menn ikke lenger tør å gi venninner en klem fordi de er redde for at det er upassende. Da har det gått for langt. Anonymkode: 0c0eb...185 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 25. november 2017 #43 Del Skrevet 25. november 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er derimot trist når min kamerat ikke lenger tør å gi jentevennene sine en klem når han treffer dem, fordi han plutselig er blitt redd for at det er upassende..... Anonymkode: 0c0eb...185 Han klarer ikke snakke med jentevennene sine for å finne ut hvor grensen går? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 25. november 2017 #44 Del Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, men så langt har det faktisk gått at menn ikke lenger tør å gi venninner en klem fordi de er redde for at det er upassende. Da har det gått for langt. Anonymkode: 0c0eb...185 Nei, da er det på tide at disse usikre mennene tar tak i usikkerheten sin. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 25. november 2017 #45 Del Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, men så langt har det faktisk gått at menn ikke lenger tør å gi venninner en klem fordi de er redde for at det er upassende. Da har det gått for langt. Anonymkode: 0c0eb...185 Vi skal ikke snakke om seksuell trakkasering fordi menn kan bli redde for å gi venner en klem? Hvorfor skal vi alltid skåne menns følelser, lurer jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #46 Del Skrevet 25. november 2017 Akkurat nå, O.G. skrev: Vi skal ikke snakke om seksuell trakkasering fordi menn kan bli redde for å gi venner en klem? Hvorfor skal vi alltid skåne menns følelser, lurer jeg på. Problemet er at det er ikke de mennene som begår overgrep som lytter, tar til seg, får angst for å gjøre noe som den andre oppfatter som seksuell trakassering (som i, er bekymret for å tråkke den andre på tærne, ikke som i, er bekymret for å bli anklaget for å tråkke den andre på tærne), er de mennene som alltid har lyttet. Det er de mennene som jages vekk. I mens fortsetter de brautende mennene, de som gir blaffen, å oppføre seg som de alltid har gjort. Anonymkode: 3a8f8...daa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #47 Del Skrevet 25. november 2017 5 minutter siden, O.G. skrev: Vi skal ikke snakke om seksuell trakkasering fordi menn kan bli redde for å gi venner en klem? Hvorfor skal vi alltid skåne menns følelser, lurer jeg på. 5 minutter siden, Lammelåret skrev: Nei, da er det på tide at disse usikre mennene tar tak i usikkerheten sin. 6 minutter siden, Lammelåret skrev: Han klarer ikke snakke med jentevennene sine for å finne ut hvor grensen går? Av hele innlegget så var det denne usikre mannen dere klarte å henge dere opp i 🙄 Det er menn som han som tar denne kampanjen til seg. Menn som allerede oppførte seg ender bare opp med å bli enda mer usikre på hvor grensene går. Menn som han er livredde for å tråkke over en grense og trekker seg dermed heller unna. Syntes dere virkelig ikke at det er trist? Menn som begår overgrep bryr seg neppe nevneverdig uansett. Anonymkode: 0c0eb...185 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #48 Del Skrevet 25. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Problemet er at det er ikke de mennene som begår overgrep som lytter, tar til seg, får angst for å gjøre noe som den andre oppfatter som seksuell trakassering (som i, er bekymret for å tråkke den andre på tærne, ikke som i, er bekymret for å bli anklaget for å tråkke den andre på tærne), er de mennene som alltid har lyttet. Det er de mennene som jages vekk. I mens fortsetter de brautende mennene, de som gir blaffen, å oppføre seg som de alltid har gjort. Anonymkode: 3a8f8...daa Er du like bekymra for kvinners velbegrunnede angst og PTSD etter trakassering og overgrep som du er for menns ubegrunnede angst for å gjøre normale ting? Anonymkode: 64ddf...9fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 25. november 2017 #49 Del Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Av hele innlegget så var det denne usikre mannen dere klarte å henge dere opp i 🙄 Det er menn som han som tar denne kampanjen til seg. Menn som allerede oppførte seg ender bare opp med å bli enda mer usikre på hvor grensene går. Menn som han er livredde for å tråkke over en grense og trekker seg dermed heller unna. Syntes dere virkelig ikke at det er trist? Menn som begår overgrep bryr seg neppe nevneverdig uansett. Anonymkode: 0c0eb...185 Trist? Nei, ikke egentlig, Jeg ser det heller som et fint utgangspunkt for å bli kjent med egne og andres grenser og hvordan de kan tydeliggjøres og forstås. Det handler om å kjenne seg selv og om kommunikasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #50 Del Skrevet 25. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du like bekymra for kvinners velbegrunnede angst og PTSD etter trakassering og overgrep som du er for menns ubegrunnede angst for å gjøre normale ting? Anonymkode: 64ddf...9fc Ærlig talt, nå må du ta deg sammen. Om du leser innlegget mitt og ikke bare nøyaktig den setningen du vil så vil du se at jeg mener at trakassering og overgrep IKKE skal forekomme og MÅ snakkes om. Anonymkode: 0c0eb...185 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #51 Del Skrevet 25. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du like bekymra for kvinners velbegrunnede angst og PTSD etter trakassering og overgrep som du er for menns ubegrunnede angst for å gjøre normale ting? Anonymkode: 64ddf...9fc Ja. Jeg er bekymret for at de eneste mennene som tar kontakt er de som ikke eier empati, de som gir blaffen i andres følelser. Nei, ikke alle menn vil få angst for å gjøre normale ting. Bare de mennene som er bekymret for å gi kvinner PTSD, bare de mennene som er bekymret for at hvis han er for direkte så vil hun ta ille ved og tro at han bare ser på henne som et objekt og ikke et subjekt, ser på henne som noen å bruke heller enn å se på henne som et menneske. Anonymkode: 3a8f8...daa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #52 Del Skrevet 25. november 2017 19 timer siden, maleneskjergård skrev: At noen sier du ser fin ut idag og blinker til deg er ikke seksuell trakkasering. Det har skjedd og hun sa det var trakkasering Jo, det kan det være. Helt ok å få et vanlig kompliment. At man ser ekstra fin ut en dag, pga. klær, hår eller noe. Men å slenge på et "blink" i tillegg? Nei, da er det ikke et vanlig kompliment. Da jeg var yngre, jobbet jeg med mannlige sjefer som stadig sa at jeg var fin. Fin kropp, pen. Beklager, men jeg er ikke på jobb for å høre hvor fin/pen jeg er. Men jeg tar gjerne i mot ros (og ris) for jobben jeg gjør. Ser du forskjellen? Anonymkode: d1411...c49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #53 Del Skrevet 25. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, det kan det være. Helt ok å få et vanlig kompliment. At man ser ekstra fin ut en dag, pga. klær, hår eller noe. Men å slenge på et "blink" i tillegg? Nei, da er det ikke et vanlig kompliment. Da jeg var yngre, jobbet jeg med mannlige sjefer som stadig sa at jeg var fin. Fin kropp, pen. Beklager, men jeg er ikke på jobb for å høre hvor fin/pen jeg er. Men jeg tar gjerne i mot ros (og ris) for jobben jeg gjør. Ser du forskjellen? Anonymkode: d1411...c49 Det er de mennene som vil fortsette å oppføre seg på den måten. De mennene som er fintfølende vil trekke seg unna, de som ikke sier annet enn at du var fin på håret eller du kledde den kjolen, vil nå heller holde kjeft i frykt for at det vil være å tråkke over streken, å såre. Anonymkode: 3a8f8...daa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #54 Del Skrevet 25. november 2017 Pussig. Jeg har mange mannlige venner som ikke føler seg truet eller stigmatisert av #metoo. Det må jo være fordi de kan å oppføre seg på normalt vis. Anonymkode: 4d98c...8a7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 25. november 2017 #55 Del Skrevet 25. november 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pussig. Jeg har mange mannlige venner som ikke føler seg truet eller stigmatisert av #metoo. Det må jo være fordi de kan å oppføre seg på normalt vis. Anonymkode: 4d98c...8a7 Nemlig, menn som kanskje ikke har noen baktanker når de gir en venninne en klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #56 Del Skrevet 25. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pussig. Jeg har mange mannlige venner som ikke føler seg truet eller stigmatisert av #metoo. Det må jo være fordi de kan å oppføre seg på normalt vis. Anonymkode: 4d98c...8a7 Det tviler jeg ikke på at du har. Du bekrefter bare det jeg har skrevet så langt. Si meg hvem du kjenner, osv. Anonymkode: 3a8f8...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #57 Del Skrevet 25. november 2017 1 time siden, O.G. skrev: Vi skal ikke snakke om seksuell trakkasering fordi menn kan bli redde for å gi venner en klem? Hvorfor skal vi alltid skåne menns følelser, lurer jeg på. Fordi menn også er mennesker, og dersom man kommer borti i en damerumpe fordi man faller eller selv blir dyttet og noen gyver løs på deg med trakasseringsgreia så er det ikke ok, urettferdig overfor mannen og dårlig gjort av kvinnen. Anonymkode: 3e81b...b27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #58 Del Skrevet 25. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er de mennene som vil fortsette å oppføre seg på den måten. De mennene som er fintfølende vil trekke seg unna, de som ikke sier annet enn at du var fin på håret eller du kledde den kjolen, vil nå heller holde kjeft i frykt for at det vil være å tråkke over streken, å såre. Anonymkode: 3a8f8...daa Jeg er redd noe av dette kan være sant. Men dette er en reaksjon på overdrivelsene i metoo, og de burde bli irettesatt, slik at de virkelige hendelsene får stå alene. Anonymkode: 3e81b...b27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #59 Del Skrevet 25. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er redd noe av dette kan være sant. Men dette er en reaksjon på overdrivelsene i metoo, og de burde bli irettesatt, slik at de virkelige hendelsene får stå alene. Anonymkode: 3e81b...b27 Akkurat. Helt enig med deg i det. Anonymkode: 3a8f8...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2017 #60 Del Skrevet 25. november 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg er bekymret for at de eneste mennene som tar kontakt er de som ikke eier empati, de som gir blaffen i andres følelser. Nei, ikke alle menn vil få angst for å gjøre normale ting. Bare de mennene som er bekymret for å gi kvinner PTSD, bare de mennene som er bekymret for at hvis han er for direkte så vil hun ta ille ved og tro at han bare ser på henne som et objekt og ikke et subjekt, ser på henne som noen å bruke heller enn å se på henne som et menneske. Anonymkode: 3a8f8...daa Det er bra at menn innser hvilken skade de har gjort på kvinner, slik det åpenbares gjennom #Metoo-kampanjen. Denne bevegelsen bør imidlertid også få kvinner til å tenke nøyere gjennom om de virkelig ønsker intim kontakt med menn, eller om ikke dette er for risikabelt til å kunne anbefales. Kvinner flest opplever at de har det bedre alene eller i kompaniskap med en kvinne, enn når de må drasse på en mann. Det er på ingen måte kvinners oppgave å gjøre menns liv enklere eller å gi menn seksuelle opplevelser. Bør ikke mennene klare seg selv? Anonymkode: f9692...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå