Gå til innhold

Alexandra Haudemann-Andersen har sett seg lei på metoo-kampanjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

«Det er flott at ukultur kommer fram i lyset, uavhengig av kjønn, og at vi kan ha en åpen dialog rundt dette. Men hvem snakker mennenes sak? Jeg mener denne debatten har utviklet seg til en virvelvind av politisk korrekthet, som drar med seg rubbel og bit av situasjoner som samlet sett ikke skaper et korrekt bilde av arbeidslivet i Norden i 2017», skriver hun i DN.

I et annet intervju i samme avis sier Haudemann-Andersen at hun blir skremt av ytterliggående feminister som skriker høyt i media og tøyer grensene.
https://www.dagbladet.no/nyheter/finansmekler-ut-mot-metoo-kampanje-arbeidslivsdirektor---det-er-trist/68913799

Har hun et poeng? Hvem taler mennenes sak? Blir du også skremt av ytterliggående feminister?

Anonymkode: 97f36...136

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alexandra Jansdatter snakker ut fra et priviligert ståsted, en fyr vil aldri våge å trakassere henne seksuelt. Han vet familien hennes vil knuse ham etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandra Haudemann Andersen som datter av en av landets mektigste investorer av mannlig kjønn har naturligvis ikke opplevd det samme omfanget av seksuell trakassering som Kari Nordmann , en nobody for menn i forhold, har opplevd. 

At hun har sett seg lei på kampanjen fordi hennes far , som er kjent for å ha seksuelt trakassering kvinner i hele sin garde, begynner å bli irritert fordi han føler seg støtt, viser bare hvor undertrykt hun er på andre måter og 1 kvinnes stemme veier ikke mer enn de millioner av andre stemmene som syntes denne kampanjen er ekstremt viktig og bra. 

At hun i det hele tatt har fått spalteplass er pga faren hennes og navnet hennes, de mannlige redaktørene ville sugd pikken hans om det ga de mer makt i miljøet selv. 

Anonymkode: 13ccc...a2e

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alexandra Haudemann Andersen som datter av en av landets mektigste investorer av mannlig kjønn har naturligvis ikke opplevd det samme omfanget av seksuell trakassering som Kari Nordmann , en nobody for menn i forhold, har opplevd. 

At hun har sett seg lei på kampanjen fordi hennes far , som er kjent for å ha seksuelt trakassering kvinner i hele sin garde, begynner å bli irritert fordi han føler seg støtt, viser bare hvor undertrykt hun er på andre måter og 1 kvinnes stemme veier ikke mer enn de millioner av andre stemmene som syntes denne kampanjen er ekstremt viktig og bra. 

At hun i det hele tatt har fått spalteplass er pga faren hennes og navnet hennes, de mannlige redaktørene ville sugd pikken hans om det ga de mer makt i miljøet selv. 

Hæææ? Hva har du hørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Hun har nok ikke opplevd noe av det selv. Så enkelt. For hun har vel et snev av selvrespekt ?

Jeg har alltid ment at seksuell trakassering ikke skal forkomme uansett kjønn. Jeg mener jeg har uttrykt meg ganske klart om det her inne. Jeg har like mye sympati med begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har nok et poeng, ja. Jeg er også blant kvinnene som har sett meg litt lei på dette.

Når det er sagt er det klart at det er store forskjeller når det gjelder hvilke kvinner som opplever dette mest. Statistisk sett er det yrkesfagene som dominerer mest innen seksuell trakassering - kvinnene som på jobber "på gulvet" blant mange menn.

Nettopp derfor forstår jeg ikke helt hvorfor det fokuseres så mye på næringsliv. Jeg har jobbet innen finans og så lenge du som kvinne setter deg litt i respekt, herser ikke folk med deg. 

Anonymkode: 36d1e...189

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Det er flott at ukultur kommer fram i lyset, uavhengig av kjønn, og at vi kan ha en åpen dialog rundt dette. Men hvem snakker mennenes sak? Jeg mener denne debatten har utviklet seg til en virvelvind av politisk korrekthet, som drar med seg rubbel og bit av situasjoner som samlet sett ikke skaper et korrekt bilde av arbeidslivet i Norden i 2017», skriver hun i DN.

I et annet intervju i samme avis sier Haudemann-Andersen at hun blir skremt av ytterliggående feminister som skriker høyt i media og tøyer grensene.
https://www.dagbladet.no/nyheter/finansmekler-ut-mot-metoo-kampanje-arbeidslivsdirektor---det-er-trist/68913799

Har hun et poeng? Hvem taler mennenes sak? Blir du også skremt av ytterliggående feminister?

Er det slik at du mener at kvinner som ikke lenger vil finne seg i trakassering og overgrep er ytterliggående feminister? 

Anonymkode: 4d98c...8a7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette !!!!! 

Menn som sier de har fått nok av #metoo kan bare holde kjeft, for vi kvinner har fått nok av seksuell trakassering i hundrevis av år!!! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alexandra har provosert meg skikkelig faktisk og jeg trenger å roe meg ned. Jeg skal gå en tur med hunden og deretter komme tilbake til diskusjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vi kvinner har fått nok av seksuell trakassering i hundrevis av år!!! 

Du har levd imponerende lenge. 

At man skal bli såret på vegne av andre burde være unødvendig dersom man har noe å snakke om selv. Dette er jo selve definisjonen på å overdrive. For ikke å snakke om offermentalitet.

Som kvinne som ikke anser meg selv som offer, forstår jeg at jeg er provoserende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har levd imponerende lenge. 

At man skal bli såret på vegne av andre burde være unødvendig dersom man har noe å snakke om selv. Dette er jo selve definisjonen på å overdrive. For ikke å snakke om offermentalitet.

Som kvinne som ikke anser meg selv som offer, forstår jeg at jeg er provoserende. 

At du ikke ser på deg som offer har ingenting som helst med dette å gjøre. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at du mener at kvinner som ikke lenger vil finne seg i trakassering og overgrep er ytterliggående feminister? 

Er det slik at du ikke leser det du svarer på?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du ikke ser på deg som offer har ingenting som helst med dette å gjøre. 

Jeg bragte det ikke på banen før du lanserte deg selv som offer.

"Vi" - som om du kan ta "kreditt" for andre kvinners lidelse gjennom tusen år - hvilket var ufattelig mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...