AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #1 Skrevet 24. november 2017 Hei, jeg har et dumt spørsmål. På en kontinentalseng, fester man madrassen i rammen på noe vis? Jeg ser for meg at madrassene ellers fort blir skeive? Jeg har en madrass jeg er veldig fornøyd med, men kunne tenkt meg å bytte ut sengeramma jeg har med en kontinentalramme, men aner ikke om jeg fortsatt kan bruke samme madrassen, og om den da kommer til å drive og skli av. Anonymkode: b68f5...481
AnonymBruker Skrevet 24. november 2017 #2 Skrevet 24. november 2017 Kontinental er rammemadrass nederst. En tykk mellommadrass i midten og en topp-/overmadrass øverst. Enten har rammemadrassene ben, eller så står de på en sokkel. Har aldri opplevd at madrassene har drevet å sklidd av. Hva tenker du på når du sier "kontinentalramme"? Hva slags madrass er det du har? Anonymkode: 56c8a...b57
2shy Skrevet 25. november 2017 #3 Skrevet 25. november 2017 Jeg har kontinentalseng fra Jensen, det ligger støtt som fjell. Ser at de billige variantene fra f.eks Jysk kan ha en tendes til å skli ut litt. Usikker på om det er mulig å bare kjøpe "understellet" av en kontinental, men det går jo an å høre. Nå må du også huske at det er vanlig at selve madrassen på en kontinental er kapslet inn i et trekk. Slik at det altså ikke er 2 løse madrasser oppå rammen, men at de holdes sammen som èn. Dette har nok en del å si for om madrassene glir eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå